Plagiarismus Úvod do studia. Definice Plagiarus- v latině únosce, plagiarii- piráti, co někdy unášeli děti Objekt: co se plagiarizuje, text, jeho části,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malý průzkum dovedností žáků řešit úlohy
Advertisements

Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Interpretace práva.
Ekonomika a hospodářská politika PETR MACH EURO A HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA A) PŘÍMÉ EFEKTY SPOLEČNÉ MĚNY B) DŮSLEDKY VSTUPU DO „EMU“ (NA ROZDÍL OD ANDORY,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Co změní Lisabonská smlouva? Eurocentrum, Praha, 23. října 2008 Jan Karlas Ústav mezinárodních vztahů, Praha.
VY_32_INOVACE_29-06 DUM 6 PRÁVO EU.
KOMBI Obsah shrnutí: Důvod vzniku a cíle evropské integrace
Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO) Vzniklo v roce 1951 jako první ze tří evropských společenství. Jeho cílem byla podpora rozvoje dvou tehdy klíčových.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
VY_32_INOVACE_ Smlouva o EU je platná od Je zavedeno „evropské občanství“ Přináší „kritéria konvergence“ – ekonomické sblížení 1.Stabilita.
Prof. Ing. Lumír Kulhánek, CSc.
DUM 6 VY_32_INOVACE_ a)Velká Británie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo b)Belgie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo.
Nařízení Brusel II Nařízení Rady č. 2201/2003 o příslušnosti a uznávání a výkonu rozhodnutí ve věcech manželských a ve věcech rodičovské zodpovědnosti.
DUM 6 VY_32_INOVACE_ a)Belgie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo b)Velká Británie, Nizozemí, Lucembursko, Francie, Itálie, Německo.
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Plagiarismus Úvod do studia. Definice Plagiarus- v latině únosce, plagiarii- piráti, co někdy unášeli děti Objekt: co se plagiarizuje, text, jeho části,
Monika Matysová.  Co to je suverenita?  Čl. 10 Ústavy  Čl. 10a Ústavy.
Rozbor nejčastějších chyb v odborných pracích 12. Seminář BW.
Chyby v psaní seminárních prací
Členství ČR v EU Ratifikační fáze rozšíření. Odezva Kodaňského summitu úleva z ukončení vyjednávání není ale úplně vyhráno- pořád hodně práce musí začít.
Politický systém Itálie
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Mezivládní organizace – jediná úroveň
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Michal Dosoudil Obsah prezentace  Úvodní info o Rumunsku  Situace na rumunské politické scéně r  Původní volební systém  Návrhy nových.
Úvod do studia- 11. seminář Plagiarismus- příklady Analýza textu.
Úvod do studia- 7. seminář Plagiarismus a vše kolem něj.
Mezinárodní právní pomoc – práce s Evropským soudním atlasem a internetem Praxe MPS a MPO Mgr. Petra Novotná LL.M.
Poznámky k psaní odborného textu Tutorial č. 3 CŽV
Robert Zbíral Úvod do evropských studií
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Členství ČR v EU Ratifikační fáze rozšíření. Odezva Kodaňského summitu úleva z ukončení vyjednávání není ale úplně vyhráno- pořád hodně práce musí začít.
Úvod do studia Plagiarismus- příklady Analýza textu.
Nigel Warburton The Basics of Essay Writings. O co jde? ● číst o tom, jak psát, nestačí ● psaní esejů je základem studia ● psaní je způsobem myšlení ●
Intergovernmental Organization one level State D State C State E State F State A State G State B Intergovernmental Organization.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
EVROPSKÁ UNIE.
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Citace – parafráze – plagiát cvičení
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ PŘEHLED, VÝZNAM, ÚČEL DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY © Zdeňka Králíčková, 2012.
Hospodářská politika Téma 2 Evropská integrace. Evropská integrace Historie „společné“ Evropy Instituce EU.
Manager nebo leader? Management je pozice
Dějiny evropské integrace
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborné učiliště nábytkářské a.
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc. PRÁVO EVROPSKÉ UNIE Vývoj a organizační struktura Masarykova univerzita Brno 2016.
EVROPSKÁ UNIE OFICIÁLNÍ VZNIK EU 1993 Současná politická společnost má neustálou potřebu se sdružovat. Sdružení jako hlavní myšlenku má i Evropská.
P LAGIARISMUS A CITACE Úvod do studia. D EFINICE PLAGIARISMU Zahrnuje: a) Objekt, kterým jsou slova, věty, myšlenky, části textu, popřípadě celý text,
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Zeměpis_16_Evropská unie,
Úvod do studia- 10. seminář Plagiarismus a vše kolem něj.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
EVROPSKÁ INTEGRACE.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Sociální zabezpečení v EU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Ukázka zpracování referátu.
„Vzkaz v lahvi“ (Osobnostní a sociální výchova)
ČR a EU, judikatura ÚS, Ústava ČR, pojem „ultra vires“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Název školy: Základní škola Městec Králové
Publicita v projektech
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
EVROPSKÁ INTEGRACE.
Transkript prezentace:

Plagiarismus Úvod do studia

Definice Plagiarus- v latině únosce, plagiarii- piráti, co někdy unášeli děti Objekt: co se plagiarizuje, text, jeho části, věty, myšlenky který byl vzat (půjčen, ukraden): použití, kopírování, špatně parafrázovaný- je zde prvek nesprávné aktivity z určitého zdroje: kniha, učebnice, článek, internet; nemusí jít o psaný text někým bez (dostatečného) odkazu a s nebo bez úmyslu podvádět.

Při zkoušení, co je pro vás z dlouhodobého hlediska užitečnější? Naučit se odpovědi nazpaměť nebo pochopit podstatu a vysvětlit ji vlastními slovy?

Obvyklé důvody plagiarismu studenti vidí, že někomu škola studium ulehčuje, má neoprávněné výhody časový tlak- nestíhám, chci si pomoct nedostatečná kontrola- risk se vyplatí nedostatek zájmu o předmět, případně nedostatek schopností splnit podmínky bez podvodu původní text je tak dobrý, že ho nedokážou změnit každý to dělá, proč se mám mořit zbytečně navíc, nikdo není chycen nechci zklamat rodinu, ztrapnit se před kolegy úkol je nesmyslný, zadání zbytečné, učitel na to kašle atd.

Příklad Původní text: Maastrichtská smlouva prošla na cestě své ratifikace těžkými zkouškami. Velká Británie trvala na oficiální možnosti neúčasti na společné měně (myšlenkou zde bylo, že všichni ostatní členové by museli přijmout euro, jakmile splní daná kritéria) a Sociální chartě. I přes tyto podmínky ze strany Britů euroskeptici z Konzervativní strany málem způsobili pád svého vlastního premiéra Johna Majora během ratifikace Maastrichtské smlouvy v britském parlamentu. Dánští voliči přímo odmítli Smlouvu v referendu, ale změnili svoje rozhodnutí v referendu číslo dvě, když Dánsku byla poskytnuta jistá možnost neúčasti na jednotné měně a v otázkách obrany. Francouzský prezident Francois Mitterand postoupil smlouvu referendu v očekávání mohutného „ano“, což by podpořilo její perspektivu (referendum ve Francii není závazné). Až historie zhodnotí, že své „ano“ dalo pouhých 51,4 % Francouzů. Smlouva byla zpochybněna jako protiústavní Nejvyšším soudem v Německu, ale nakonec byla uznána jako kompatibilní s německou ústavou. Maastrichtská smlouva vstoupila v platnost v listopadu (BALDWIN, Richard, WYPLOSZ, Charles. Ekonomie evropské integrace. Praha: Grada, 2008, s. 48)

Doslovný plagiarimus Lisabonská smlouva není prvním dokumentem primárního práva, jehož ratifikace byla problematická, připomenout lze osud Maastrichtské smlouvy, kde se střetly zájmy mnoha států. Velká Británie trvala na oficiální možnosti neúčasti na společné měně (myšlenkou zde bylo, že všichni ostatní členové by museli přijmout euro, jakmile splní daná kritéria) a Sociální chartě. I přes tyto podmínky ze strany Britů euroskeptici z Konzervativní strany málem způsobili pád svého vlastního premiéra Johna Majora během ratifikace Maastrichtské smlouvy v britském parlamentu. Dánští voliči přímo odmítli Smlouvu v referendu, ale změnili svoje rozhodnutí v referendu číslo dvě, když Dánsku byla poskytnuta jistá možnost neúčasti na jednotné měně a v otázkách obrany. Ve Francii se v referendu pro Smlouvu vyslovilo jen o něco více než polovina hlasujících. I přes tyto problémy smlouva nakonec vstoupila v platnost. (BALDWIN, Richard, WYPLOSZ, Charles. Ekonomie evropské integrace. Praha: Grada, 2008, s. 48) První věta je autorovo vlastní, pak ale určitou část přebírá doslovně, aniž by použil uvozovky. Pozměněný závěr už na věci nic nemění, stejně jako uvedení zdroje. Kdyby dal kolem zkopírované části uvozovky (a přiznal zdroj), nejednalo by se o plag., hodnocení by ale nebylo vysoké, osobní vklad autora by byl malý.

Mozaika Ratifikace Maastrichtské smlouvy nebyla jednoduchá. Velká Británie trvala na neúčasti na společné měně a Sociální chartě. I přes tyto podmínky euroskeptici z Konzervativní strany málem způsobili pád premiéra Johna Majora, když v britském Dolní sněmovně smlouvu schválili jen velmi těsně. Dánští voliči potvrdili smlouvu až ve druhém referendu poté, co byla jejich poskytnuta jistá možnost neúčasti na jednotné měně a v otázkách obrany. Smlouva byla zpochybněna před německým Ústavním soudem, ale nakonec byla uznána jako kompatibilní s německou ústavou. Maastrichtská smlouva vstoupila v platnost v listopadu (BALDWIN, Richard, WYPLOSZ, Charles. Ekonomie evropské integrace. Praha: Grada, 2008, s. 48) Autor je mění určité části textu, případně je vynechává, jedná se o neakceptovatelné využití původního zdroje.

Shrnutí Podle Baldwina a Wyplozse prošla Maastrichtská smlouva při své ratifikace „těžkými zkouškami“, ať již se jednalo obtíže v britském parlamentní, těsná dánská a francouzská referenda či soudní spory v Německu (BALDWIN, Richard, WYPLOSZ, Charles. Ekonomie evropské integrace. Praha: Grada, 2008, s. 48). Akceptovatelné, muselo by se ale také zohlednit vůči zbytku textu. V této podobě se totiž skoro jedná o obecně známou informaci. Důležité je, aby práce nebyla „poskládána“ jen ze shrnutí, obsahovala i vlastní vklad pisatele.

Úprava/parafráze Autoři (zde citace) se domnívají, že Maastrichtská smlouva prošla „těžkými zkouškami“ a dávají příklady ratifikací ve Velké Británii, Francii, Dánsku a Německu. Nezmiňují přitom problémy, které se v téže době objevily ve vnitřních kruzích Evropské komise a Evropského parlamentu (a další pokračování argumentace) Správné použití. Lepší než shrnutí, lze třeba použít jen logiku nebo argumentační pořadí původního zdroje, parafráze může být daleko delší než původní text, může vysvětlovat složitější část tohoto textu.

Stag a plagiarismus

Předběžná kontrola vlastní práce na: