Výzkum veřejného mínění a jeho realizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Co má obsahovat prezentace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metodologie historického výzkumu volného času
Projekt empirického výzkumu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Hypotézy ve výzkumu.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Sociologický výzkum.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM11.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Seminární práce N_TiM/pMPH.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Sociologie C 2. cvičení Základní informace k organizaci výuky, obsah a průběh cvičení, požadavky k plnění studijních povinností, literatura Vstup do problematiky.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
STATISTIKA přednáška 1 Martin Sebera, FSpS MU, Sázíte-li ve Sportce, je to hazard. Sázíte-li se, že vám v kartách přijdou tři postupky po sobě,
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Statistická šetření Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Sběr dat, tvorba výzkumného souboru PSY 118, PSY474 Metodologie psychologie (kvalitativní přístup) Přednáška 4 Prof.PhDr. Ivo Čermák, CSc.
1.1. Sociologie C Úvodní cvičení v akademickém roce 20011/2012 Vyučující : Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D. Fakulta sociálních studií - katedra sociologie.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Statistika – základní pojmy, diagramy
Případová studie Seminář 2014.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Výzkum veřejného mínění
Seminář Bakalářská práce
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Věda & struktura vědecké práce
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Úvod do kvalitativního výzkumu
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
MARKETING Přednáška P
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace dr.Ján Mišovič, CSc misovic@volny.cz

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace 1.K historii výzkumů veřejného mínění v ČR 2. Hlavní fáze vědeckého výzkumu 3. Konkrétní kroky spojené s přípravou výzkumu veřejného mínění r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Výzkum veřejného mínění začal v ČR v roce 1946 Byl znovuobnoven v roce 1967 kdý vznikl Ústav pro výzkum veřejného mínění ČSAV. Za posledních 40 let prošel výzkum zejména organizačními změnami. V současné době je státním pracovištěm CVVM SoÚ AV ČR. r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Ve zhuštěné formě je vyjádřeno schéma výzkumného postupu takto: co zkoumat- předmět výzkumu, kde zkoumat- lokalita, rozsah výzkumu, kdy zkoumat - určit vhodný čas, jak zkoumat - metodologická stránka, proč zkoumat - cíl výzkumu r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Z logického hlediska je možné v každém vědeckém výzkumu rozeznat 2 postupy: analýzu - v přípravné fázi, syntézu- při zpracování výzkumného materiálu. Vědecko výzkumná činnost se vyznačuje metodičnosti a jejími výraznými znaky: důsledností, exaktností, objektivností a systematičností r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Sociologický výzkum představuje vědecký výzkumný proces, který se uskutečňuje v poznatkovém a konceptuálním rámci sociologické teorie. r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Ve výzkumném procesu rozlišujeme 2 roviny metodologickou - je tvořena obecnými zákonitostmi lidského myšlení a poznání (např. zákony logiky) a dále obecnými metodami konkrétní vědy. Metodickou- tvořenou konkrétními výzkumnými postupy. V sociologii je tvořena procedurami a technikami. r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Technika je způsob sběru, fixace empirického a důkazového materiálu ve výzkumu. V rámci jedné procedury je možné použít různých technik. r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Příprava projektu sociologického výzkumu Rozlišujeme 3 fázi 1) přípravnou, teoretickou 2) sběru empirického materiálu- terénní práce 3) zpracování, zobecnění či interpretace r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace S přípravou projektu jsou spojeny následující navazující etapy : identifikace konceptualizace operacionalizace r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace V první řadě je potřebné formulovat výstižný název projektu. Měl by obsahovat jádro zkoumaného problému. Projekt by měl začít úvodem. Ve stručnosti by se měl charakterizovat zadavatel výzkumu a realizátor celého projektu. r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Východiska výzkumu bilancují dosavadní poznatky k danému tématu. Využívají se teoretické rozbory, statistické údaje, empirická zjištění, novinové články, dosavadní sociologické poznatky a konstatuje se dosažený stav poznání. Důležité jsou i poznatky z minulosti, rovněž mezinárodní srovnání, pokud je k dispozici. r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Cíl a předmět výzkumu precizují hlavní zaměření šetření prostřednictvím konkrétní formulace a rozpracovaných problémových okruhů, nebo výzkumných hypotéz Problémové okruhy jsou rozpracováním základní, klíčové kategorie do dílčích podřízených pojmů. Jde o identifikaci a následnou konceptualizaci. r

Výzkum veřejného mínění a jeho realizace Metodika je část popisující způsob výběru zkoumaných jednotek a charakteristiku používané procedury , nebo techniky. Je popsána i velikost výběrového souboru, věkové vymezení, územní rozsah a reprezentativnost souboru. Je popsán i způsob zpracování a analýzy údajů, postup třídění dat. r