,,Proč nevynést umění ven a neposunout jeho hranice‘‘ Umělecká díla vzniklá v tomto trendu se často pohybují mimo umělecký trh, mnohdy mají efemérní povahu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Občanská výchova Milan Šimek
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Sedm divů světa Andrea.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vznik středověkých univerzit
PO STOPÁCH KARLA IV. ŠKOLNÍ PROJEKT 4. B –
Dekameron Giovanny Boccaccio.
,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,
5. Nástin historického vývoje RD
Abstraktní expresionismus
,,Prožít umělecké dílo je důležitější než mu rozumět‘‘ Veškeré umění spoléhá do jisté míry na optické iluze. Op art s těmito jevy bezprostředně pracuje,
KLASICISMUS EMPÍR.
Americký umělec Michael Heizer (narozen 1944)
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Ateliér Příroda aneb Land Art v Českém ráji. Co je Land Art  Land art vznikl jako umělecký směr ve druhé polovině 60. let v USA.  Termín, vytvořený.
Elektrická energie.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
Jakub Stojaník,Matouš Falout,Fabián Strecker
JOHN GALSWORTHY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

(kolem r Husinec – 6. č ervence 1415 Kostnice) Vypracoval : Richard Krej č i ř ík 8. T ř ída.
,,Konceptové umění je předně umění, jehož hlavním materiálem jsou myšlenky a koncepty, stejně jako například materiálem hudby jsou zvuky.‘‘ Harry FLYNT.
,,Jednoduchost tvaru se nemusí nutně rovnat jednoduchosti zážitku. Jednoduché tvary vztah neredukují. Dávají jim řád.‘‘ Hlavními rysy tohoto směru je.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Příroda jako inspirace
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie. BRAZÍLIE VY_32-INOVACE_17 Jižní Amerika - Brazílie.
LANDART Jiří Salajka.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Region – Jižní Evropa autor: Mgr. Jana Mikešová
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Funkcionalismus v architektuře
Symbolismus.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor : Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: listopad 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
JIŘÍ WOLKER ŽIVOT Kde se narodil busta na jeho rodném domě pohled na město mapa ČR a umístění města a zemřel ?
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Recepce a interpretace UD Vrstvy UD
Osvícenství v literatuře
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
Test k ověření znalostí z HV
Ochrana, ohrožení, obnova mokřadů
Mgr. Marie Havránková POETISMUS A SURREALISMUS
SOCHA DO VEŘEJNÉHO PROSTORU
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
DENÍK Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
PROCVIČOVACÍ HUDEBNÍ TEST
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tvorba pomocí chůze – Richard Long
Transkript prezentace:

,,Proč nevynést umění ven a neposunout jeho hranice‘‘ Umělecká díla vzniklá v tomto trendu se často pohybují mimo umělecký trh, mnohdy mají efemérní povahu a jedinou stopou po nich je dokumentace. Umělecká díla vzniklá v tomto trendu se často pohybují mimo umělecký trh, mnohdy mají efemérní povahu a jedinou stopou po nich je dokumentace. Robert MORRIS

Zemní umění se vynořilo koncem 60. let 20. století. Narodilo se ve Spojených státech. Je to touha zasvětit kus země umění proto, aby byl zachován volný prostor, je to touha utéci z města, které nás zaživa požírá. Je to touha uchovat prostředí a s ním i lidského ducha. Je to touha zasvětit kus země umění proto, aby byl zachován volný prostor, je to touha utéci z města, které nás zaživa požírá. Je to touha uchovat prostředí a s ním i lidského ducha.

61 W. De Maria, Bleskové pole

62 Christo, Zabalené pobřeží

Představitelé: Robert SMITHSON CHRISTO Richard SERRA Nancy HOLT Jan DIBBETS Walter DE MARIA Hamish FULTON a další