Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz.

Similar presentations


Presentation on theme: "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."— Presentation transcript:

1 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0292 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_TCR-11 Tematický celek (sada): Služby v cestovním ruchu Téma (název) materiálu: Specifika CR Předmět: Technika služeb cestovního ruchu Ročník / Obor studia: 1. / obor cestovní ruch Autor / datum vytvoření: Mgr. Petra Těšitelová/ 22.3.2014 Anotace: Výukový materiál je určený k výkladu nové látky na téma: Specifika CR Metodický pokyn: Prezentace je určena k promítání v hodině nebo samostudiu

2 Cestovní ruch  Činnost osoby, která cestuje ve volném čase na přechodnou dobu do místa mimo její trvalé bydliště, a to za jiným účelem než je vykonávání výdělečné činnosti

3 Specifika cestovního ruchu  1/ rozvoj CR je podmíněn politicko-správními podmínkami  2/ produkt CR nelze vyrábět na sklad

4 Specifika cestovního ruchu  3/ místní vázanost, bezprostřední spojitost s územím (místem), ve kterém se realizuje (zejména s kvalitou jeho přírodního prostředí)  4/ výrazná sezónnost

5 Specifika cestovního ruchu  5/ Trh je silně determinován přírodními faktory a dalšími nepředvídatelnými vlivy.  6/ Vysoký podíl lidské práce.

6 Specifika cestovního ruchu  7/ Těsný vztah nabídky a poptávky (změny v cenách a příjmech se obvykle bezprostředně projeví na trhu).

7 Specifika cestovního ruchu  8/ poptávka je ovlivňována:  fondem volného času, důchody obyvatelstva, cenou nabízených služeb, spotřebitelskými preferencemi, motivací, módou a prestiží, celkovým způsobem života

8 Specifika cestovního ruchu  9/ nabídku ovlivňuje rozvoj a využívání techniky a technologií  Internet  informační a rezervační systémy  Galileo, Start-Amadeus, Sabre

9 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje  ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 2010, ISBN 978-80-85970-68-5.


Download ppt "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, 272 01 Kladno, www.1kspa.cz."

Similar presentations


Ads by Google