Analýza prostředí v cílové zemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Zahraniční obchod.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
VY_32_INOVACE_ Politiky unie oblasti činnosti unie dělení podle resortu, kterých se týkají (doprava…), nebo podle toho, jak v nich rozhoduje Rada.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Interkulturní marketing
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Světové hospodářství.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
2.Marketingové prostředí
David Štros, 2009 Lukáš Synek, 2011
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Světová ekonomikaOPF1 SVĚTOVÁ EKONOMIKA 5. Světová ekonomikaOPF2 1) Měření světového obchodu 2) Tendence ve světovém obchodě 3) Světové ceny 4) Obchodní.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
EKONOMICKÉ INTEGRACE.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
Tržní prostředí.
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Mezinárodní finanční instituce.
Daně Rizikem pro volný pohyb zboží může být i rozdílné zdanění Sjednocení daňových soustav - nereálné 1. Daňová diskriminace zakázána - (Případ „Whisky.
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
1 IV. POLITICKÁ EKONOMIE OBCHODNÍ POLITIKY. 2 Volný obchod – úvod úplně volný obchod – pár zemí (Hongkong) není dokonalý, ale lepší než jiné politiky.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Evropská unie Ing. Jaroslava Syrovátková, Ph. D
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Model struktury strategického managementu
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
VÝCHODISKA PRO MEZINÁRODNÍ AKTIVITY L 5 Ing. Jiří Šnajdar 2015.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Hospodářská politika státu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016 východiska; komparace svět - ČR
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Společné a koordinované politiky EU
Úvod, základní principy a cíle
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Transkript prezentace:

Analýza prostředí v cílové zemi Přednáška č. 5 Analýza prostředí v cílové zemi

Analýza mezinárodního prostředí Důvodem je nalezení odpovědi na 3 otázky: Které z faktorů mají vliv na podnik? Jaké jsou možné účinky těchto faktorů? Které z nich jsou v blízké budoucnosti pro podnik nejdůležitější? a) Metoda 4C b) PEST analýza analýza politického a právního prostředí analýza ekonomického prostředí analýza sociálně – kulturního prostředí analýza technologického prostředí analýza konkurence

Globalizace (model 4C)

1. EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ Globální ekonomie a tendence ve vývoji Hlavní globální problémy světa Subjekty mezinárodních ekonomických vztahů

1. EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ GATT = General Agreement of Tarifs and Trade WTO = World Trade Organisation UNCTAD = United Nation Conference on Trade and Development UNIDO = United Nation Industrial Development Organisation OECD = Organisation for European Economic Cooperation and Development IMF = International Money Found IBRD = International Bank for Reconstruction and Development IDA = International Development Association

Podstata ekonomického prostředí ekonomický systém - Tržní ekonomika - Plánovaná (centrální) ekonomika struktura ekonomiky průmyslově vyspělé země industrializující se země země exportující suroviny rozvojové země struktura a výše příjmů do 500 USD 501 – 2 000 USD 2 001 – 10 000 USD nad 10 000 USD

Ekonomický rozvoj Hodnocení ekonomických veličin (HDP, inflace, nezaměstnanost) Žebříček konkurenceschopnosti (Index konkurenceschopnosti) Ekonomická nezávislost (Index ekonomické svobody) Rating (Moody's, S&P, Fitch)

Stupeň Investiční stupně Spekulativní stupně Moody's S&P Fitch Hodnocení Stupeň Dlouhé období Krátké období Aaa P-1 AAA A-1+ F1+ Nejvyšší kvalita Investiční stupně Aa1 AA+ Velmi kvalitní Aa2 AA Aa3 AA- A1 A+ A-1 F1 Střední kvalita - vyšší A2 A A3 P-2 A- A-2 F2 Baa1 BBB+ Střední kvalita - nižší Baa2 P-3 BBB A-3 F3 Baa3 BBB- Ba1 D BB+ B Spekulativní Spekulativní stupně Ba2 BB Ba3 BB- B1 B+ Vysoce spekulativní B2 B3 B- Caa1 CCC+ C Značná rizika Caa2 CCC Extrémně spekulativní Caa3 CCC- S velmi nízkou perspektivou Ca CC Velmi vysoká pravděpodobnost úpadku

Rating ČR Česká republika má pro dlouhodobé závazky v místní měně toto ratingové ocenění:   Ratingová agentura Ocenění (Rating) Výhled Moody´s A 1 Stabilní Standard & Poor´s A A Fitch Ratings A A- Česká republika má pro dlouhodobé závazky v zahraničních měnách toto ratingové ocenění:  A A - A +

2. POLITICKO-PRÁVNÍ PROSTŘEDÍ Základní determinanty působící na formování politická a národní suverenita politický systém politické konflikty politické klima podpora exportu stabilita vlády náboženství, rasové problémy, nacionalismus ekonomický systém, vládní omezení obchodu

Politické riziko Hodnocení politického rizika (Frost & Sulivan, Beri index) Dva typy politického rizika (makroriziko, mikroriziko) Eliminace rizika Indikátory rizika

Vládní protipodnikatelské akce Expropriace Konsolidace Domestikace Embarga a sankce Zavedení bojkotu Kontrola vývozu Kontrola dovozu Regulace mezinárodního obchodního jednání Omezení konkurence Omezení korupce

Obchodní politika státu Autonomní nástroje obchodní politiky - protekcionismus I. Překážky plynoucí ze státního intervencionismu II. Celní překážky netarifního charakteru vyplývající z odlišnosti celních a administrativních procedur III. Překážky v oblasti standardizace IV. Specifické obchodní překážky V. Poplatky z dovozu

Typy ekonomické integrace Sdružení volného obchodu Celní unie Společný trh Ekonomická unie Politická unie Odstranění vnitřních cel mezi partnery Sjednocení vnějších cel Volný pohyb kapitálu a práce Jednotná hospodářská politika Politická integrace

3. SOCIÁLNĚ KULTURNÍ PROSTŘEDÍ Kultura Subkultura Kulturní univerzálie Kulturní rozličnost Klíč k úspěchu v mezinárodním marketingu – přizpůsobení se a adaptace na určitou kulturu

Kulturní elementy - nehmotné prvky Náboženství Symboly Vzdělání Hodnoty a postoje Estetika Způsoby a zvyky Tichá řeč - neverbální Spotřební zvyky Hodnoty Rodina Jazyk - verbální

Kulturní a sociální antropologie Hlavní oblasti uplatnění poznatků kulturní antropologie výrobek orientace komunikačních nástrojů oblast prodejní síly volba distribučních kanálů Měření kultury obsahová analýza terénní výzkumy

Sociální klasifikace Sociální třída: Warnerova stratifikace: otevřená skupina jedinců s podobným zařazením, tj. stejný vertikální stupeň sociální struktury Warnerova stratifikace: rozčleňuje společnost na 3 základní skupiny: 1. Upper classes Upper upper Lower upper 2. Middle classes Upper middle Lower middle 3. Lower classes Upper lower Lower lower

Sociální faktory Referenční skupina Rodina Role a status členské – jedinec je přímo členem skupiny nečlenské – jedinec není členem aspirační – jedinec chce být členem disociační – nechce Rodina Role a status role - činnosti, které jsou očekávány od člověka jeho okolím status - každá role vytváří určitý status, mínění společnosti o dané roli

České standardy Silná orientace na sociální vztahy a utváření vzájemné důvěry Hierarchie a autorita, úzce vymezena pravomoc, rozhodnutí konzultováno s vyšší autoritou – manažeři mohou vnutit svou vůli, důvěra k autoritám, absence samostatnosti a iniciativy Zdůrazňování symbolů statutu – prezentace bohatství, demonstrují se společenské rozdíly Národní hrdost a orientace na minulost – orientace na minulost, vysvětlení přítomnosti minulostí, postrádání nadhledu Malá orientace na zákazníka – nedostatečný smysl pro cit a služby, kompromisní řešení, neschopnost zaujmout zákazníka... Tradiční rozdělení rolí podle pohlaví – úloha ženy jako manažerky potlačena

4. TECHNOLOGICKÉ PROSTŘEDÍ Ukazatel výše výdajů na výzkum a vývoj Počet vědeckovýzkumných pracovníků dané země Výše výdajů na vědeckovýzkumnou činnost v odvětví Počet mezinárodních patentů Vybavenost výpočetní technikou Počet uživatelů Internetu Počet mobilních telefonů v zemi

Analýza konkurence – základní pojmy Definice konkurence Nalezení konkurence Analýza konkurence Monitoring konkurence Mystery shopping

Analýze konkurence - postup Zmapování segmentu a jeho hráčů Monitoring konkurence – produkt, cena, distribuce, propagace Benchmarking Zmapování poptávky a cílových skupin zákazníků Zmapování produktů v daném segmentu – konkurenčnost, komplementy a substituty Nalezení klíčových konkurenčních výhod Definice, toho co nejvíce ohrožuje a kde jsou největší příležitosti Návrh strategie vystupování na trhu Návrh služby a produktu, se kterým je největší šance úspěch

Děkuji za pozornost