Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neziskovky a spolupráce
Advertisements

Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Neziskové organizace a jejich financování
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Fundraising PE 415.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 16. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Pomáháme neziskovkám Významný projekt Olomouckého kraje
ÚVOD Management a marketing
Žádost o grant Metoda fundraisingu. 1. Průvodní dopis Identifikuje vaši organizaci (případně i vaši partnerskou organizaci, se kterou žádáte o grant.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Mgr. Michal Jarolímek Třebíč Rozvoj finanční kapacity - Fundraising Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblast.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
MAS a podpora sociálního podnikání Sociální podnikání a sociální bydlení Konference MAS
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
PLÁN ROZVOJE MĚSTA BENEŠOVA NAD PLOUČNICÍ. SESTAVENÍ PLÁNU ROZVOJE: JAK PLÁN ROZVOJE VZNIKÁ? 1)ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA A RADY MĚSTA 2)HLASOVÁNÍ O DŮLEŽITOSTI.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Neziskové organizace a jejich financování
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Občanský a družstevní sektor. překrývání sociální ekonomiky státu s občanským sektorem /nejsou totožné/ České organizace občanského sektoru občanská sdružení.
Zdeněk Bergman1 Příjmy gymnázií Statistické údaje za rok 2006.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
SYSTÉM PLÁNŮ A ROZPOČTŮ V PODNIKU
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Individuální fundraising Hnutí DUHA
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 17. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Fundraising Strategické plánování New Public Management
Rozpočetnictví a kalkulace
BKV_MVVS Marketingu ve veřejném sektoru BKV_MVVS Tutoriál Simona Škarabelová.
Centrum pro rodinu a sociální péči o.s. 1.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II Příští seminář se koná 10.5.! 1) Faktory účinné komunikace 2) Druhy veřejnosti a cílové skupiny 3) Rozpočet 4)
Fundraising Přednáška "Člověka kazí hmotný statek, ale i jeho nedostatek." (Jiří Žáček)
2. Benefiční akce Cvičení Antropologie občanské společnosti Alena Řiháková Podzim 2009.
Sdružení rodičů při MŠ Sluníčko. Proč sdružení rodičů  MŠ spravuje finanční prostředky určené pouze na předškolní vzdělávání  MŠ nemůže spravovat finanční.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Komunitní a akční plánování v praxi Co je to zapojování veřejnosti.
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
DOTACE A TRANSFERY Z ÚČETNÍHO HLEDISKA A JEJICH VLIV NA HOSPODAŘENÍ
Strategie.
Neziskový sektor. Neziskový sektor Cílem neziskových organizací je uspokojení řady lidských potřeb: Ochrana lidských práv Ochrana přírodního prostředí.
Žádost o grant.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
Fundrasing = friend raising = fun raising
Rozpočetnictví a kalkulace
Metody fundraisingu Strategie sponzorství
"Člověka kazí hmotný statek, ale i jeho nedostatek." (Jiří Žáček)
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Daňová kvóta.
Daně.
Transkript prezentace:

Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat roční rozpočet a navázat ho na možné zdroje.

Fundraising získávání prostředků, resp. hledání zdrojů, které má pomoci především neziskovým organizacím zbavit se nedostatku financí různé metody a postupy jak získat finanční a jiné prostředky na činnost neziskovým organizací.

Druhy příjmů neziskových organizací: členské příspěvky, příspěvky státního a obecního rozpočtu, fondů a nadací (většinou v podobě grantů), dary od občanů a firem, tržby z vlastní činnosti.

Okruhy dárců: Mají vyhrazené prostředky Nemají vymezené prostředky Dávají poprvé Dali již v minulosti

Motivy dárců: Marketingové účely (reklama dárce nebo jeho produktu, apod.) Širší podnikové cíle (zlepšení postoje veřejnosti, distribuce jinak těžko použitelných výrobků, získání loajálního postoje ze strany NNO, snížení daňového základu) Negativní motivy (osobní prospěch a sláva, pocit moci, praní špinavých peněz) Atmosféra altruismu

Obecně lidé dávají peníze: jestliže k tomu mají významný a neodkladný důvod, jsou osobně zainteresovaní na výsledku podpořené činnosti, vidí ostatní, jak přispívají na tutéž činnost svým časem a penězi, vědí, že jim bude neodkladně poděkováno že budou viditelně spojováni s úspěchem projektu,

Obecně lidé dávají peníze: že budou pravidelně informováni o rozvoji organizace, vědí přesně, na co budou jejich peníze použity a že budou využity rozumně a šetrně, že podpořená organizace je prosycená nadšením a optimismem a že jistě získá potřebné finance i od ostatních.

Co víme o individuálních dárcích? Průměrný roční dar se pohybuje kolem 2 % ročního příjmu dárce. Toto procento se snižuje s narůstajícím příjmem dárce. Relativní roční výše daru se naopak zvyšuje s věkem dárce. Lidé žijící v manželství mají tendence dávat více nežli svobodní.

Co víme o individuálních dárcích? Členové různých NO a lidé věřící dávají v průměru více nežli lidé, kteří nejsou členy nějaké NO nebo jsou bez vyznání. Lidé, kteří někdy dobrovolně pomáhali v nějaké NO, dávají více než ti, kteří dobrovolných prací neúčastní.

Dříve než oslovíme vybraného dárce, je dobré si ujasnit následující otázky: je vůbec solventní? jaké širší marketingové cíle sleduje? do čeho chce dlouhodobě investovat? nachází v dobré situaci, aby se u něj prosadila myšlenka altruismu?

Tři stupně ve vztahu žádosti neziskové organizace k dárci (sponzorovi): nezisková organizace mu nemůže nabídnout nic, může nabídnout určitou protihodnotu, ale podstatně nižší, nabízí srovnatelnou protihodnotu.

Plánování fundrasingu I: definovat poslání organizace, určit konkrétních a měřitelných cílů, vypracovat realizačního a časového plánu aktivit, na základě čehož se zpracuje roční rozpočet, ověřit, zda naše organizace skutečně reaguje na potřeby ve společnosti, uvažovat o zapojení dobrovolníků do fundraisingových akcí,

Plánování fundraisingu II: vybrat pro danou situaci nejvhodnější fundraisingové metody, sestavit seznamu možných zdrojů, specifikovat okruh dárců, požádat o dar, informovat dárce o použití jeho daru, snažit se o obnovení a/nebo zvýšení daru.

Metody fundraisingu: přímý poštovní styk, tzv.direct mail inzerce vyhlášení veřejné sbírky,resp.benefiční akce telefonní fundraising fundraising „od dveří ke dveřím„ „testament fundraising“ písemná žádost o grant osobní návštěva.

Osobní rozhovor: Neformální zahájení hovoru Krátké stručné představení organizace Další doplňující dotazy Shrnutí programu a předložení podrobného rozpočtu Jednání o daru Rozloučení Děkovný dopis a pravidelné informování dárce

Žádost o grant, resp. projekt: velmi byrokratický postup, který však přinese vysoké finanční sumy, možnost dlouhodobé spolupráce. Měla by obsahovat shrnutí, poslání organizace, problém, který má být projektem řešen, cíle projetu, dílčí cíle, metody práce, rozpočet a metody hodnocení projektu.