1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti. 2 Faktor komunikace Vyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

ZLOBÍ DĚTI VÍC? DĚTI ZLOBÍ JINAK!
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
PRÁCE S EMOCEMI Mgr. Lucie Turská.
Dva teoretické zdroje psychoterapie Psychologie osobnosti a mezilidských vztahů Psychologie mezilidského komunikačního působení Které osobnostní a vztahové.
Komunikační dovednosti
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Struktura poradenského procesu
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Jednotlivé typy skupin v TK Příklad TK Němčice. Skupinová práce v TK Individuální práce versus skupinová práce.
Školní poradenské pracoviště
PSYCHICKÉ JEVY.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Komunikace s dětským pacientem
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.
Psychologie II Sociální psychologie
Jak se účinně na vyjednávání připravovat Co bychom si měli před každým jednáním promyslet?
Nákupní chování spotřebitele
Systemický přístup v SP
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
osob s mentálním postižením
Slohové postupy.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
VY_32_INOVACE_PSYM24160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Improvizace jako součást intermediálních aktivit v procesu sebepoznání a vztahové komunikaci Wanda Dobrovská Univerzita Palackého v Olomouci Katedra hudební.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Hra a její atributy Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D. Mgr. Tomáš Pětivlas,Ph.D.
ARTETERAPIE.
Assessment centrum.
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Tipy a triky AC Mgr. et Mgr. Veronika Víchová registrovanný klinický psycholog Praha 2016 Mgr. et Mgr. Veronika Víchová, registrovaný klinický psycholog.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
HORIZONT ZLÍN Workshop
P s y c h o t e r a p i e Psychoterapie = léčba psychologickými prostředky, tj. ovlivňováním pacientova prožívání a počínání významovou stránkou jeho interakce.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Struktura poradenského procesu
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Sociální psychologie.
Sociální psychologie – CŽV 2012
Kognitivní psychologie
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

1 Poradenský rozhovor Faktory účinnosti

2 Faktor komunikace Vyjednávání při konfliktech – problémech –Společné vzájemné přibližování klienta a terapeuta –Společné přibližování k řešení problému –Otevřená situace Poradce vyjadřuje předběžné pochopení problému nesmí se pokládat za všeznalého, bezchybného

3 Znaky poradenského rozhovoru Rámcové podmínky – čas, místo, zasedací pořádek Svoboda klienta – vyjádření se k problému Asymetrie dialogu – usměrňování témat poradcem, opakování Předcházení identifikaci s problémem Poskytuje informace o souvislostech Tabu – problémy poradce

4 Faktory účinnosti PR Emocionální prožívání Kognitivní zvládnutí Regulace chování

5 Emocionální prožívání Verbalizace emocionálních zážitků –Opis citů, tělesné vjemy Hodnotící úsudky Výpovědi o náladách Volný popis potlačovaných citů, nálad připravuje klienta na nový způsob nahlížení problému

6 Kognitivní zvládnutí Nové sebe vnímání Změněné sebe chápání Nový vzorec myšlení Nové vnímání zvládnutí problému Interpretace Objasňování, vysvětlování Diagnostické pokyny

7 Průběh kognitivního zvládnutí Reverbalizování – opis sdělení Hledání, snaha o poznání, přemýšlení Strukturování, poukazování na souvislosti Interpretování, usuzování o pozadí, koncepty

8 Regulace chování Předávání pokynů klientovi Navádění k určitým způsobům chování Prostředky – hraní rolí - fantazijní dialogy