Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti trojúhelníku
Advertisements

Vzájemná poloha kružnice a přímky
Užití Thaletovy kružnice
Konstrukce trojúhelníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární funkce a její vlastnosti
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základní konstrukce Rovnoběžky.
Základní konstrukce Kolmice.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Přímka je nekonečně dlouhá, tenká křivka, která je dokonale rovná
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lichoběžník Obsah lichoběžníku.
Soustava souřadnic Oxy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dvourozměrné geometrické útvary
Dvourozměrné geometrické útvary
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Porovnávání přímek v rovině
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Užití Thaletovy kružnice
Stopy roviny a odchylka roviny od průmětny
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovina kolmá k přímce (Mongeovo promítání)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou přímek
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Kruh, kružnice Základní pojmy
Užití Thaletovy kružnice
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Známe-li délku úhlopříčky.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematický rychlokvíz 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaokrouhlování čísel Číselná osa Hledej na číselné ose Desítky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Bodu a přímky. Dvou přímek.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Soustava souřadnic Oxy
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení polohových konstrukčních úloh
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Soustava souřadnic Oxy
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha Bodu a přímky. Dvou přímek.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha bodu a přímky. Bod je místo, se kde protínají dvě čárky, přímky, úsečky, … + Body pojmenováváme velkými tiskacími písmeny (A, B, C, D,.., X, Y, Z) A Přímka je nekonečně dlouhá a nekonečně tenká křivka, která je dokonale rovná, sestávající z nekonečně mnoha bodů. q p Přímky pojmenováváme malými písmeny (p, q, …). B

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha bodu a přímky. 1.) Bod A neleží na přímce p. + Jinými slovy to znamená, že nepatří do množiny bodů, které tvoří přímku. A p Zapisujeme: A  p

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha bodu a přímky. 2.) Bod A leží na přímce p. Jinými slovy to znamená, že patří do množiny bodů, které tvoří přímku. A p Zapisujeme: A  p Čárku, která na přímce bod vyznačí, rýsujeme vždy kolmo k dané přímce!

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha dvou přímek. 1.) Žádný společný bod. Přímky jsou rovnoběžné, říkáme jim rovnoběžky. p Zapisujeme: p  q Určuje se podle toho, kolik mají přímky společných bodů. q Rovnoběžné přímky můžeme označit dvěma čárkami.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha dvou přímek. 2.) Nekonečně mnoho společných bodů. Přímky splývají, jsou totožné, říkáme, že „leží na sobě“. p Zapisujeme: p = q Určuje se podle toho, kolik mají přímky společných bodů. q =

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha dvou přímek. 3.) Jeden společný bod. Přímky jsou různoběžné, říkáme jim různoběžky. p Zapisujeme: p  q Určuje se podle toho, kolik mají přímky společných bodů. q Společný bod se nazývá průsečík a zapisuje se: X  p  q X

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vzájemná poloha dvou přímek. 4.) Jeden společný bod – speciální případ, když přímky svírají úhel 90°. Přímky jsou kolmé, říkáme jim kolmice. p Zapisujeme: p  q Určuje se podle toho, kolik mají přímky společných bodů. q X. Pravý úhel označujeme obvykle obloučkem s tečkou uprostřed.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi a vyznač barevně totožné přímky.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi a vyznač barevně totožné přímky.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš libovolnou dvojici různoběžek.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš libovolnou dvojici různoběžek. r  t

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš jinou dvojici různoběžek.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš jinou dvojici různoběžek. p  a p  s

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš libovolnou dvojici kolmic.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš libovolnou dvojici kolmic. p  q

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš jinou dvojici kolmic.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš jinou dvojici kolmic. r  q

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš libovolnou dvojici rovnoběžek.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš libovolnou dvojici rovnoběžek. a  t s  t

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš jinou dvojici rovnoběžek.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš jinou dvojici rovnoběžek. p  r Pamatuj si: Každé dvě různé kolmice na tutéž přímku jsou rovnoběžky!

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš průsečík přímek a a p.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš průsečík přímek a a p. M  a  p

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš průsečík přímek r a t.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady Najdi, vyznač barevně a zapiš průsečík přímek r a t. O  r  t

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Výborně! Myslím, že už rozumíš tomu, čím se od sebe liší: přímky totožné přímky rovnoběžné přímky různoběžné r  p p  q a = s