Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Distribuční politika Petra Krajníková.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Cenová strategie Eduard Andráši.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
9.Komunikace.
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketingová komunikace
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tvorba marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
Distribuční politika klíčová slova
Marketing farmářských produktů
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Marketing inovací Inovace 2 1

CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá z určující role zákazníka pro existenci a prosperitu každého ekonomického subjektu 2

Podstata marketingu inovací Vývoj nového produktu odvodit z trhu V centru pozornosti inovačního úsilí musí být vždy zákazník Marketing inovací zahrnuje i vnitřní procesy organizace, firmy (vývoj, cena, obchod, prodej atd.) Inovace se musí vyplatit – ZISK ! 3

Marketingová segmentace 4 Trhy jsou složeny z různých typů zákazníků. Segmentací lépe uspokojíme jejich potřeby Kritéria segmentace: Homogenita (podobnost zákazníků jednoho segmentu) Heterogenita (odlišnost zákazníků z různých segmentů) Dostatečná velikost (hledisko ekonom. nákladů a zisku) Měřitelnost (přesně určit velikost segmentu x riziko) Přístupnost (účinně působit na daný segment) 4

Marketingový mix a jeho využití v případě inovací 1. Pé – produkt 2. Pé – cena (price) 3. Pé – umístění (placement), distribuce 4. Pé – prosazení (promotion), propagace Některé koncepty přidávají People (lidé) – Physical Evidence (fyzický vzhled) a Process (procesy). Ph. Kotler k oněm 4P ještě nabízí přidat Politics a Public opinion (politické vlivy a veřejné mínění). 5

6 Produkt - rozmanitost, jakost, design, funkce, značka, balení, velikosti, služby, záruky, vracení (reklamace) Cena - ceníková cena, slevy, srážky, termín placení, úvěrové podmínky Místo - distribuční cesty, pokrytí, sortiment, lokality, zásoby, doprava (logistika ) Propagace - podpora prodeje, reklama, prodejní personál, public relations, přímý marketing Tržně cílený marketingový mix

Křivka životnosti produktu - inovace 7

Stanovení správné ceny je umění Základní způsoby stanovení ceny: Nákladové stanovení ceny (přirážka k nákladům na jednotku produkce) Stanovení ceny orientované na poptávku (jakou hodnotu jí přisuzuje zákazník) 1.Znám dobře svůj cílový trhový segment? 2.Znám dostatečně svou konkurenci? 3.Vím jistě, proč stanovuji právě tuto cenu? 8

Propagace Základní metody propagace: Reklama (využívá tisk, TV, rozhlas, pošt. zásilky, venkovní reklama, internet, sociální sítě, multimédia) Osobní prodej (osobní kontakt se zákazníkem, nákladný způsob prop.) Podpora prodeje (vzorky zdarma, předváděcí akce, speciální slevy, technické konzultace aj. ) Publicita (bezpl. informace v médiích, nezávislá hodnocení aj. 9

Obvyklé druhy distribuce 10