MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Distribuční politika Petra Krajníková.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Place – místo prodeje (distribuce)
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Marketingový mix 4 P.
Distribuční strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Základy marketingu šestá přednáška
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Distribuční cesty.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
DISTRIBUCE.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Distribuční politika klíčová slova
Ing. Veronika Dostálková MBA
V hotelnictví a cestovním ruchu
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY Marketing MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY ADÉLA TRÁVNÍČKOVÁ EVA ŠÁMALOVÁ HANA JIREŠOVÁ MICHALA NOSKYOVÁ PETRA ŠUSTÁČKOVÁ

MARKETINGOVÝ MIX jedná se o soubor marketingových nástrojů firmy ho používají při usilování o dosažení marketingových cílů na daném cílovém trhu skládá se ze 4 hlavních složek: Product Price – cena „4P“ Place – místo Propagace - promotion

PLACE (DISTRIBUČNÍ CESTY) místo (distribuce) je most spojující zákazníka s produktem výrobci obvykle spolupracují s dalšími firmami distribuce zabezpečuje umístění zboží na trhu + nehmotné toky (např. převod vlastnických vztahů)

DISTRIBUČNÍ POLITIKA rozsáhlý komplex opatření (návaznost, propojenost) týká se dodání výrobku/služby na místo skutečného trhu => distribuční politika zabezpečuje zpřístupnění výrobku/služby kupujícím

DISTRIBUČNÍ CESTY představují spojení mezi výrobcem a spotřebitelem přímé (spotřebitel nakupuje zboží přímo od výrobce) nepřímé (mezi výrobcem a spotřebitelem je distribuční mezičlánek)

přímé distribuční cesty: výhody: přímý kontakt se zákazníkem/spotřebitelem nevýhody: nutnost navázat velký počet kontaktů s partnery nepřímé distribuční cesty: využití zkušeností, kontaktů distribučních mezičlánků výrobce ztrácí kontrolu nad zbožím

DISTRIBUČNÍ MEZIČLÁNKY síť organizací a jednotlivců (přemísťování zboží výrobce -> konečný spotřebitel) metody získávání zprostředkovatelů: metoda tlaku aktivity výrobce směřují na zprostředkovatele metoda tahu aktivity výrobce směřují na spotřebitele, spotřebitel působí na zprostředkovatele

typy distribučních mezičlánků: prostředníci zprostředkovatelé podpůrné distribuční mezičlánky typy distribuce: podle počtu použitých mezičlánků intenzivní distribuce selektivní distribuce exkluzivní distribuce

ZÁKLADNÍ FUNKCE/ČINNOSTI MEZIČLÁNKŮ obchodní funkce nákup zboží podpora prodeje formování nabídky logistické funkce třídění a manipulace se zbožím doprava balení doplňkové funkce informace o marketingovém prostředí silné a slabé stránky podniku vývojové tendence

ORGANIZAČNÍ FORMY DISTRIBUČNÍCH MEZIČLÁNKŮ velkoobchodní organizace zajišťuje všechny činnosti související s nákupem zboží a jeho opětovným prodejem univerzální VO, speciální VO, „Cash and carry“ maloobchodní organizace zajišťují všechny činnosti spojené s prodejem zboží, určeného k osobní potřebě konečného spotřebitele specializované prodejny, obchodní domy, supermarkety, hypermarkety

VÝBĚR MARKETINGOVÝCH DISTRIBUČNÍCH CEST každá cesta znamená jinou: výši nákladů úroveň uspokojení zákazníků snaha o dosažení: cílového trhu optimálního uspokojení zákazníků

faktory ovlivňující výběr distribučních cest: Výrobek Dodavatelské výrobní podmínky Trh Distribuční mezičlánky Faktory prostředí

CÍLE DISTRIBUČNÍCH CEST vhodná a přiměřená distribuce -> přístup na trhy podpora uskutečnění zvolené distribuční strategie -> vhodná prezentace zboží motivace účastníků distribučních cest motivace vedoucích k maximální ekonomii cest vhodná nabídka služeb/výrobků -> plné uspokojení zákazníků

POUŽITÁ LITERATURA E. Jerome McCarthy William D. Perreault, Jr., Základy Marketingu, VICTORIA PUBLISHING, ISBN 80-85605-29-5 Stehlík E. a kolektiv, Základy marketingu, Vysoká škola ekonomická v Praze, Praha 2003, ISBN 80-245-0587-8 Chromá D. a kol., Podniková ekonomika pro 2. ročník obchodních akademií, 3. vydání, FORTUNA, Praha 1998, ISBN 80-7168-261-6 Kindersley D., Efektivní marketing, SLOVART, s. r. o. 2003, ISBN 80-7209-384-3

DĚKUJEME ZA POZORNOST