Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1.4 75022320 Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Počítačová grafika.
Rastrová a vektorová grafika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
na interaktivní tabuli
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Počítačová grafika - úvod
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
2D grafika Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
GRAFIKA.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GRAFIKA.
Inf Formáty grafických souborů
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19 GRAFIKA RASTROVÁ, VEKTOROVÁ, PROHLÍŽEČE Jarmila Kratochvílová Anotace: učební materiál slouží k seznámení se základními grafickými formáty Metodika: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli

G R A F I K A -grafikou na počítači rozumíme fotografie, kreslené obrázky, ale i technické výkresy -rozeznáváme grafické objekty dvou druhů 1.RASTROVÉ / BITMAPOVÉ 2.VEKTOROVÉ Použití: - tiskoviny - reklama - média, televize, multimédia - internetové stránky - 3D modeling - hry

Grafika rastrová Typickými rastry jsou : -fotografie z digitálních fotoaparátů -obrázky pořízené skenerem -obrázky namalované v rastrových grafických editorech (např. program Malování) Každý druh grafiky se hodí pro jinou práci, např. pro práci s fotografiemi nebo naskenovanými obrázky se vektorová grafika nehodí, výborně se však uplatňuje v animovaných filmech

Grafika rastrová Rastrový obrázek je tvořen z obrovského množství bodů - pixelů - objevíme je tak, že vložený obrázek v programu Malování pomocí lupy maximálně zvětšíme Ostrý rastrový obrázek v normální velikosti Při mnohanásobném zvětšení je patrný rozklad obrazu na jednotlivé body – pixely.

Velikost rastrového obrázku - rozměry obrázku se neudávají v cm, ale v počítačových jednotkách - pixelech (obrazových bodech) - slovo velikost obrázku znamená, jak velký je soubor při uložení na disku, jakou má datovou objemnost

Rastrové formáty a přípony souborů -formátů, způsobů záznamu, ve kterých můžeme obrázky ukládat, je hodně: -BMP, -JPG ( označován i JPEG) je typickým formátem se ztrátovou komprimací, dokáže zkomprimovat i soubor BMP -GIF- tyto soubory jsou menší oproti stejně rozměrným obrázkům BMP, zajímavostí je, že se dají animovat překládáním obrázků přes sebe

Rastrové editory -rastrový editor je grafický program umožňující plnohodnotnou tvorbu a úpravu rastrových obrázků: -MALOVÁNÍ -ADOBE PHOTOSHOP -GIMP -COREL -PHOTO-PAIN -volně šiřitelné, bezplatné editory: -GIMP -IRFANVIEW

Grafika vektorová -vektorový obrázek vypadá na první pohled jinak než obrázek, který jsme vytvořili v programu Malování -vektorový objekt vychází z geometrie, z matematického popisu plošných útvarů -celkový obrázek se skládá z různě upravených předdefinovaných objektů – čar, obdélníků, textů apod. -díky tomu je při zvětšování obrázku jeho kvalita pořád stejná

Vektorový editor Zoner Callisto Zoner Callisto je zástupce programu pro zpracování vektorové grafiky s tím, že umí pracovat i s obrázky a rastrovou grafikou

Trojrozměrné modelování – 3D studio (MAX) – 3D studio (MAX) Trojrozměrné modelování – 3D studio (MAX) – 3D studio (MAX) Program 3D STUDIO MAX slouží k prostorovému 3D modelování. Ze základních objektů – kvádr, krychle, koule, válec, jehlan atd. můžeme jejich deformací vytvořit prakticky libovolnou trojrozměrnou scénu. Každý vytvořený objekt můžeme potáhnout libovolným materiálem nebo texturou. Rovněž je možné objekty nebo scény nasvítit zvoleným světlem s libovolným barevným a kontrastním nádechem. 3D studio je určeno také pro animace.

Informatika pro základní školy – 2. díl ( Jiří Vaníček) Informatika pro základní školy – 2. díl ( Libuše Kovářová a spol.) Použité zdroje html?ref=5