Výtvarný projekt Miroslava Hájková, 3. ročník SP - VV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Advertisements

Seminář k metodám sociologického výzkumu Josef Bernard Katedra sociologie FF UHK.
Rok s kocourkem Matyášem
Projektový den s prvky OSV
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Metody sociální pedagogiky
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
Figurální malba pomocí projekce
Neverbální komunikace
v pedagogické diagnostice
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
Cesta a význam dó, tao Staří válečníci se vydávali dokonale připraveni na krvavou cestu života Ani dnes to není jiné, stačí např.nasednout do automobilu…
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
Zpracovala: Simona Hyková
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Ruce - paže VY_32_INOVACE_Čp z 1
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 1 Barevná setkání - mandala Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 8) Možnosti.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
osob s mentálním postižením
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Představování. Free Template from Představování partnera Trvání: asi 30 min. Skupina: 8-20 členů Materiál: šňůrky (provázky stejné.
Andrea Brožová Doubková
Pedagogická komunikace
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
ARTETERAPIE.
Skupinová dynamika.
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_11.
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry pro předškolní děti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
1)O projektu Můj dům, moje město Organizátoři Organizátoři Obsah projektu, aktivity Obsah projektu, aktivity Časový harmonogram Časový harmonogram Výstupy.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Pro 2. st. ZŠ, SŠ Jitka Králíková. Sem-tam – 3 min  Přemístění z jedné strany tělocvičny na druhou s různými obměnami: ◦ Skoky po 2 nohách, po 1 noze.
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
Rok s kocourkem Matyášem
Práce s papírem a barvami
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Mimoverbální komunikace
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
Sebepoznání a sebepojetí
NA JEDNÉ LODI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Ochrana životního prostředí
Tělo - kostra Lidské tělo.
Transkript prezentace:

Výtvarný projekt Miroslava Hájková, 3. ročník SP - VV „Moje proměna“ Výtvarný projekt Miroslava Hájková, 3. ročník SP - VV

„Moje proměna“ „Žádný organismus ani objekt nežije izolovaně, ale v každém okamžiku svého života – existence se nachází v nějakém prostředí, s nímž je v neustálém vztahu. Tímto prostředím – svým prostředím je neustále ovlivňován a sám jej také svým způsobem ovlivňuje.“ Proměna = hra se svým tělem: ruce změníme ve zvířata, figuru v ornament… Proměna v rámci tohoto projektu souvisí s osobností jedinců – navázání nových přátelství, rozvoj komunikace…

Myšlenka a cíl projektu Tento výtvarný projekt je určen dětem s pervazivní vývojou poruchou – autismus. Děti s touto diagnózou mají problémy hlavně ve třech oblastech: komunikaci, sociální interakci a představivosti. Hlavní cíle projektu: rozvoj komunikace, Rozvíjení představivosti, uvědomění si sebe sama – své tělesnosti, rozvoj smyslů, zažít pocit úspěšnosti, navázání možného přátelství.

Skupina 10 - 15 dětí ve věku od deseti do patnácti let. Hlavní náplní práce je vlastní keramická tvorba dětí, prokládaná interaktivními hrami, povídáním a relaxací. Časový harmonogram práce jsou dvě vyučovací hodiny týdně, v rámci keramického kroužku.

Úvod Seznámení všech členů v rámci skupiny. Seznámení s materiálem – keramickou hlínou.

I. Fáze – Ideální tvar Každý účastník dostane kousek hlíny – akorát do dlaně. Úkolem je sžít se s tímto materiálem, přemýšlet nad ním, vnímat jej – jeho teplotu, vláčnost… „Jaký u toho máte pocit?“ „Je nám to příjemné či nikoli…“ Vytvoření svého ideálního tvaru –příjemný na dotyk, něčím Tě vyjadřuje,příjemná velikost. Následná diskuse: „Proč je mi právě tento tvar příjemný?…Co ve mně vyvolává?… Co mi připomíná?…K čemu vlastně slouží (může sloužit)?“

II. Fáze – Moje ruce Pořádně si prohlédneme svoje ruce – jednotlivé prsty… „Proč je mám k čemu mi slouží?“ Hmatání – bystření smyslů. Rozeznávání struktury různých materiálů.

Interaktivní hry: Zrcadlo Partneři stojí naproti sobě, dlaně mají natažené proti sobě s odstupem asi 5-ti cm. Jeden z partnerů pohybuje rukama podél imaginárního zrcadla a druhý ho co nejpřesněji následuje. Možná obměna – dvojice si ruce propojí, zavřou oči. Úkol zní pohybovat rukama, ale nerozpojit je…

Keramická práce: otisky rukou do hliněného plátu (ruce potřeny různobarevným šlikrem). Skládání obrázku z otisků. Vnímání struktury. Hledání konkrétních výjevů – zvířata, figury. Závěrečné vykrojení výsledných kompozic.

III. Fáze – Portrét „Tak tohle jsem JÁ!“ - zobrazení sebe sama. „Jaký jsem – jak se vidím, cítím?… Co rád dělám? Jak si myslím, že mě vidí ostatní – moje okolí? Vyjádři se třemi slovy, která Tě vystihují. Po zamyšlení a prozkoumání svého duchovna se děti zaměří na svůj zevnějšek – zrcátko. „Zadívej se sám na sebe – zkoumej svůj výraz tváře… Vytvoř z hlíny svůj autoportrét!“

Zadání zní: „Co jsem dnes dělal.“ IV. Fáze - Figura Zadání zní: „Co jsem dnes dělal.“ Jde o vystižení příslušné situace. Co ztvárňujeme je však našim tajemstvím – nikomu neprozradit, zamýšlíme. Po ukončení práce je úkolem celé skupiny hádat, co jednotlivá dílka vyjadřují. Nakonec sám autor pravý význam objasní a pantomimicky situaci sám sehraje.

Interaktivní hry – scooter Cíl : vytvoření důvěry Čas : 5 min Skupina se rozdělí po dvou. Jeden z páru zavře oči, druhý si stoupne za něj, chytne ho za ramena a provádí po místnosti („řídí skútr“), aniž by narazili do stolů, židlí či ostatních párů (ostatních skútrů). Po chvíli skútr zaparkuje a partneři se vymění.

V. Fáze – Figura v životní velikosti Společné dílo celé skupiny – nutná kooperace. Skupina si zvolí svého zástupce. Ten si lehne na velký formát balícího papíru. Ostatní účastníci obkreslí jeho obrys – šablona. Tvorba vlastního hliněného objektu. Lidská silueta se promění v velký, dynamický ornamentální rej. Podílí se na ní celá skupina.

Interaktivní hry – zasukovaný had Cíl : uvolnění, navázání (tělesného) kontaktu volnou, nenucenou formou Čas : 5 – 10 min Skupina dětí se chytne za ruce a vytvoří hada. Hlava hada, tzn. první osoba je zpočátku učitel, ten táhne celou skupinu za sebou, všelijak se vine a kroutí mezi ostatními články hada, přelézá přes jejich spojení rukou, kolem nohou,… ostatní ho následují, přitom se neustále pevně drží za ruce - had se nesmí přetrhnout. Nakonec se hlava hada (vedoucí osoba) chytne za volnou ruku poslední osoby, tvořící ocas a vznikne tak klubko. Úkolem skupiny je klubko rozmotat, aniž by rozpojily ruce!

Závěr Navození příjemné atmosféry – hudba. Reakce účastníků: zpočátku ostych, strach z vlastního vyjádření později přešel do spolupráce celé skupiny.