Diagnostika plavecké úrovně a plavecké techniky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Ploutvové plavání Vybavení Styl Disciplíny ploutvového plavání
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Vypracovala: Lenka Danihelková 5.B
Lidská motorika Čtyři konstrukty vytvářejí lidskou motoriku
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Trénink pro plaveckou část moderního pětiboje - mládež
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Riziko a významnost v auditu
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Didaktické prostředky
Komplexní testové systémy a Systémy pro Evidenci pohybové aktivity
Sociologický výzkum.
pro navazující magisterské studium TVS
Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
ROZVOJ SÍLY II. David Zahradník, PhD.
Metody pedagogické diagnostiky
Tato prezentace byla vytvořena
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
SENZOMOTORICKÉ UČENÍ KŘIVKY ČINITELÉ FÁZE.
Pedagogická diagnostika
KOTOUL VPŘED ŘADÍME MEZI ZÁKLADNÍ GYMNASTICKÉ PRVKY
TALENT ..
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Plavecká výuka v návaznosti na výkonnostní plavání Mgr. Daniel Jurák 2015.
DIAGNOSTIKA TRÉNOVANOSTI
ÚVOD DO PŘEDMĚTU – PLAVÁNÍ I Lekce č. 1 KPS UK FTVS Jitka Pokorná Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České.
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
SPECIÁLNÍ PLAVECKÁ PRŮPRAVA PRO ZÁCHRANU TONOUCÍCH I. Lekce č. 23
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Pedagogická diagnostika
jen pro vnitřní potřebu
Moderní úderová technika
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Didaktické prostředky
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Plavání Jiří Vlk, 5.B Hluchák
TECHNIKA PRSA – ČINNOST HORNÍCH KONČETIN DÝCHÁNÍ
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
STARTOVNÍ SKOK Z BLOKU Lekce č. 21
TECHNIKA MOTÝLEK – modifikace delfínového vlnění Lekce č. 20
TECHNIKA MOTÝLEK – delfínové vlnění Lekce č. 19
Didaktika TV; Martina Matúšková
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Popis mrtvoly.
TECHNIKA PRSA POHYBOVÝ CYKLUS POD HLADINOU
Děti a sport Jazyk a řeč.
Diagnostické metody.
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
TECHNIKA ZNAK – základní obrátka, „kotoulová˝ obrátka Lekce č. 18
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
TECHNIKA ZNAK – rotace, souhra Lekce č. 17
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
TECHNIKA KRAUL – rotace, dýchání Lekce č. 7
Test lyžařských dovedností
LEKCE č. 12 PRSA TECHNIKA Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
MOŽNOSTI PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Transkript prezentace:

Diagnostika plavecké úrovně a plavecké techniky Irena Čechovská Tomáš Šmíd David Vondrášek Ondřej Václavek

Pro potřeby tvorby pohybových programů Diagnostika vstupní úrovně Diagnostika průběžných posunů Diagnostika výstupní úrovně --------- Diagnostika plavecké kompetence Diagnostika techniky plavecké lokomoce Diagnostika pro potřeby zpětné vazby

Diagnostika plavecké kompetence Orientovat se na uplavanou vzdálenost Orientovat se na dovednosti Orientovat se na kvalitu lokomoce Orientovat se na rychlost plavání ------ kombinovat kritéria

Uplavaná vzdálenost Nutnost respektovat věk plavce 200 m souvisle (nezávisle na technice, rychlosti, obrátkách) 100 m, 400 m 200 m jednou technikou (kraul) -------- Cooperův test souvislého plavání po dobu 12 minut Kvalifikační test pro záchranáře

Plavecké dovednosti Zvládnutí pádu do vody (dopad, zadržení dechu, orientace pod hladinou, dosažení hladiny, zaujmutí vznášecí polohy) Plavecké dýchání (opakovaný klidný, úplný výdech pod hladinu) Vznášecí a splývavé polohy, hydrodynamická splývavá poloha, dynamické splývání Zanoření (vynešení předmětu z přiměřené hloubky)

Standardizovaná škála pro hodnocení plaveckých dovedností ŠTOCHL, J. Škála pro hodnocení plaveckých dovedností předškolních dětí.Tělesná výchova a sport mládeže, 68, 2002, č. 7, s. 26-30. potopení hlavy – splývavá poloha na prsou – splývavá poloha na zádech – výdech do vody – skok z okraje bazénu – vynesení předmětu – přetočení kolem podélné osy při splývání

Kvalita lokomoce Měření rychlosti pohybu Hodnocení frekvence pohybů, doby cyklu, délky plaveckého kroku, ... Expertní posouzení kvality techniky plavání Analýza videozáznamu Analýza digitálního zpracování záznamu techniky plavání

Expertní posouzení kvalitativní hodnocení na základě pozorování škálování analýza videozáznamu

Komplexní posouzení techniky plavání Celkový dojem z pohybu Poloha těla, poloha hlavy Činnost dolních končetin (fáze, koordinace pravá s levou) Činnost horních končetin (fáze, koordinace pravá s levou) Koordinace horních končetin s dýcháním Koordinace horních a dolních končetin

Zásady expertního posouzení Představa přiměřeného modelu (dětská technika, technika světového rekordmana) Kritéria Komplexnost (detaily, celek) Systematičnost Nezávislost (hodnocení nezávislosti) Zpětná vazba

Škálování Kritéria Standardizace testové situace Složitost Experti Zácvik expertů Možnost zpracování hodnocení

Diagnostika pro potřeby zpětné informace Následná zpětná vazba Strategie výběru zpětné informace kterou informaci poskytnout (pozitivní, negativní) množství poskytnutých informací (jednu, více chyb?) korekce, instrukce, motivace