Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty teploty Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, teplota Druh učebního materiálu Laboratorní práce Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 241,7 kB/září-2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
1. Laboratorní práce Třída: Jméno: Zadání: Měření změn teploty v závislosti na času. Úkol: Proveďte měření teploty vzduchu okolí v průběhu jednoho týdne v ranních a večerních hodinách. Pomůcky : teploměr ( analogový, digitální )
Postup:………………………………….. 1. Měření teploty ráno v…..hod v průběhu 1 týdne. 2. Měření teploty večer v….hod v průběhu 1 týdne. 3. Zapsání hodnot do tabulky. 4. Graf – závislost změn teploty na času. 5. Závěr
Tabulka č.1: ráno v ….. hod Odchylka měření =…………°C…... Den Po Út St Čt Pá So Ne t/°C
Tabulka č.2: večer v ….. hod Odchylka měření=…………°C……. Den Po Út St Čt Pá So Ne t/°C
Graf: Závislost teploty na času. Měřítko os: 1 den …..mm, 1 °C ……mm
Závěr: Zhodnocení práce a výsledků, chyby měření, průměrné teploty ráno a večer……
Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, c2003, 203s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 7. ročník základní školy: pracovní část. 2.vyd. Praha: SPN, Učebnice pro základní školy(SPN).ISBN Vlastní text z archivu autora
Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé tabulky a grafy žáci doplní vlastním měřením, pedagog vysvětlí postup. Žáci řeší zadanou laboratorní práci samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří získané výsledky měření.