Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík
Po předchozích zkušenostech s animačním softwarem byste pravděpodobně byli schopni vytvořit mlhu, zkalené prostředí pod vodu, ale co když budeme potřebovat efekt deště? Než se podíváme na vlastní postup, zkuste podle předešlých částí kurzu déšť sami vytvořit, pokud víte, že opět použijeme Noise Gradient... Synfig studio – déšť
Jak se dostaneme k první fázi – šum, který bude svislý...? Amount – chceme-li, aby skrz déšť bylo vidět, musíme snížit jeho krytí... Blend method – chceme, aby se vrstva nemísila s ostatními, proto Straight Gradient – nastavte podle požadované barvy deště, určuje i šířku „kapek“ Size – něco k přemýšlení – chceme, aby kapky byly svisle protáhlé, ne...? Interpolation – musíme jít rovně, tedy Spline...a zaškrtněte Supersampling (kvalita) Nastavení šumu – jak a proč
V poslední fázi původně tmavé části gradientu dáme absolutní průhlednost, světlé (kapkám) nastavíme průhlednost takovou, jak nám vyhovuje vzhledem ke scéně. Nastavení šumu – jak a proč
Pokud chcete, aby se déšť hýbal, můžete teď použít vrstvu Translate, ukážeme si ale ještě jeden postup, který je využitelný u některých typů vrstev. Začneme tím, že si vrstvu deště sloučíme. Že je jen jedna? Nevadí. Každé skupině totiž (stejně jako vrtsvě Translate) můžeme nastavit vlastnost Origin – už víte proč? Převedeme si Origin naší vzniklé skupiny tak, aby se obsah vrstvy posouval svisle dolů – po předchozích částech kurzu proveďte sami. Nehybný déšť
Pokud chceme dosáhnout živějšího a „plastičtějšího“ dojmu, zduplikujeme jednou či vícekrát vrstvu (skupinu) deště a podle potřeby změníme rychlost pohybu (Origin skupiny) vzhled kapek (Size, Amount a Seed gradientu) Dynamičtější vzhled
Zapomněli jsme na jednu důležitou vlastnost deště – nepadá z čisté oblohy. Podle předchozí části kurzu doplňte pohybující se mraky a zkompletujte tak scénu. Úkol - prší ovšem z mraků...
Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje