Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Vliv dopravy na životní prostředí z hlediska tvorby hluku a vibrací
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Smart Move Každý rok autobusy a autokary v Evropě, s minimálními dopady na životní prostředí, přepraví bezpečně a podle jejich potřeby miliony lidí. Ačkoliv.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Životní prostředí klady vs. zápory.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Středočeský kraj.
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
VÝZKUMNÝ PROJEKT ZIPOVÁNÍ. MÍSTO, KDE ŽIJEME  Žijeme spolu s vámi na planetě Zemi.  V srdci Evropy, sice v malé, ale krásné České republice, v největším.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy
Seminární práce OSOBNÍ DOPRAVA historie napříč staletími
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Úloha dopravy v hospodářství
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Elektronická učebnice - II
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Nastavení serverů OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Problematika dopravy na Rychnovsku
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Železniční nákladní doprava v 21. století
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Systém vodních staveb v Evropě
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Železniční doprava 19. stol.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky? zpracoval Filip Štajner neoznačené foto Filip Štajner

Stručný popis prezentace Náplní celé prezentace je vysvětlení názoru, proč právě v současné době je správné upřednostňovat ve vhodných případech železniční dopravní prostředky před silničními.

Proč železnice? Železnice již třetím stoletím tvoří u nás významnou roli v oblasti dopravy. Vlak je v rozměru celé České republiky přirozeným dopravním prostředkem snad většiny z nás. Naše země má vhodné geografické podmínky pro trasování jakýchkoliv kategorií tratí, o čemž obecně vypovídá naše poměrně velká hustota železniční sítě. Z toho plyne, že Česká republika má výborné podmínky pro podporu železničních dopravních prostředků, načež sama železnice může nabídnout nemalé množství předností oproti silničním dopravním prostředkům. Železniční dopravní prostředky mohou být perspektivním, efektivním a v rámci široké veřejnosti i oblíbeným druhem dopravy, což dokazuje situace ve vyspělých státech Evropy.

V čem může být železnice lepší? Cestování vlakem má jisté přednosti, kterých si nesmíme nevšímat. Jakožto hlavní a obecné výhody železničních dopravních prostředků mohu zmínit, že jsou v rámci možností ekologické, pohodlné a i relativně bezpečné. Z aktuální situace v oblasti železničního cestování a z těchto třech konkrétních bodů vychází nutná potřeba vytvoření opravdu smysluplného úsilí, které by mělo za následek nasazování adekvátních osobních vozů na čím dál tím větším počtu spojů – vedle dalších důležitých bodů spokojenosti snad každý cestující uvítá kýženou čistotu či pohodlí v souvislosti s kulturou cestování. Celkově vzato je tedy po jakési transformaci železničních dopravních prostředků z mnoha důvodů potřeba co nejvíce cestujících přesvědčit, že železnice může být tím správným dopravním prostředkem 21. století.

Dopravní prostředky v regionální dopravě Bohužel úroveň železničních dopravních prostředků (v tomto případě obvykle v režii motorových vozů řady 810) nasazovaných pravidelně na spojích regionálních tratí je často komentována jakožto velmi mizerná. Snažit se v maximální míře udělat z obvykle opuštěných lokálních tratí s minimálním provozem tratě efektivní, k čemuž by ve velké míře měla pomoci právě lepší řazení jednotlivých spojů. Za adekvátní podobu řazení takovýchto spojů v závislosti na místních traťových podmínkách považuji motorovou jednotku Desiro Classic, motorový vůz řady 854 (případně s vozem řídícím řady 954) a pro tratě nejmenšího rozsahu motorové jednotky řady 814/914 „Regionova“.

Regionální žel. doprava – zástupci Motorová jednotka řady 814/914 „Regionova“ > < Motorová jednotka Desiro Classic (foto Josef Petrák)

Dopravní prostředky v nákladní dopravě I v tomto případě dát průchod iniciativám podporující v rámci železnice přepravu příslušného druhu zboží, pro který je takovýto druh dopravy vhodný, přirozeně aplikovatelný a v neposlední řadě i hospodárný.

Dopravní prostředky v nákladní dopravě Celkově se snažit minimalizovat podíl kamionové dopravy v přepravě zboží, ušetřit tak přeplněným silnicím, dálnicím, městům samotným a co je nejdůležitější; dále neznečišťovat silničními dopravními prostředky životní prostředí. Zajímavá je v tomto ohledu alternativa tzv. „kamionových vlaků“ (v Rakousku známých jako „Der RoLa – Zug“), jejichž koncepce by ve větším měřítku mohla mít své uplatnění kupříkladu v tranzitní kamionové dopravě. Podpora a využívání vleček; tzn. vytvoření takových podmínek ze strany dopravce, za kterých by byla pro příslušné podniky přeprava zboží po železnici přijatelná.

Dopravní prostředky v nákladní dopravě „Der RoLa – Zug“, (foto Josef Petrák)

Shrnutí V závěru musím zmínit, že není mým záměrem prosazovat a hájit železniční dopravní prostředky i v takových situacích, v jejichž případě by bylo něco podobného po mnoha aspektech nemožné a nelogické. Kladně též shledávám kombinovanou dopravu (v našich podmínkách tedy nejčastěji kombinace silničních a železničních dopravních prostředků). Avšak na prvním místě bychom se měli vždy ptát, zda právě zde není lepší využít potenciálu železnice. Je třeba si uvědomit, že železnice není druhem dopravy let dávno minulých (obvykle ji tak společnost vidí), nýbrž dopravním prostředkem perspektivním, který opravdu má budoucnost.