Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2769 Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvukové jevy-akustika
Advertisements

UCHO Marcela Hanáková.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Veličiny pro hodnocení zvuku
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_PSYPS12460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Zvukové jevy.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Smyslové vnímání Sluch
Ochrana před nadměrným zvukem (Učebnice strana 178) Z lidských smyslů bývá sluch často podceňován. Slyšíme zvuky, i když výchylky kmitání ušního bubínku.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.11_Hlasitost_zvuku_hluk_a_ochrana_před_ním.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Zvukové jevy.
Fyzika – Zvuk.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a: Mgr. Jana Presová Ověřil/a: Mgr. Jana Presová

Název výukového materiálu: Zvukové jevy - 8. ročník Vzdělávací obor: fyzika Tematický okruh: Zvukové jevy Téma: 3.4. Přijímače zvuku, ucho Stručná anotace: Prezentace shrnující nejdůležitější informace o přijímačích zvuku a o principu vnímání zvuku lidským uchem.

3.4. Přijímače zvuku Ucho:  ucho reaguje na tlak vykonávaný molekulami vzduchu  člověk slyší zvuky různé frekvence … od 20 do kmitů za sekundu  frekvenci vnímáme jako výšku zvuku  horní hranice slyšitelnosti se s věkem snižuje Přijímačem zvuku muže být anténa, satelit,… a v našem případě zdravé uši.

Naše uši  vnější … boltec, zvukovod, bubínek (odděluje vnější a střední ucho)  pracuje jako přijímač  střední … kladívko, kovadlinka, třmínek  vnitřní … kostěný hlemýžď anatomicky i funkčně se dělí na tři části:

Hladina zvuku Tato veličina popisuje hlasitost zvuku.   její jednotkou je 1 bel (1B), užívá se však převážně její desetina – decibel (dB) Delší pobyt v prostředí s hladinou zvuku nad 70 dB se považuje za zdraví škodlivé.

ZvukHladina zvuku [dB] Zvukový práh Šelest listí Šum listí Pouliční hluk v tichém předměstí Tlumený rozhovor Normální pouliční hluk Hlasitý rozhovor Hluk na silně frekventovaných ulicích velkoměsta Hluk v tunelech podzemních železnic Hluk motorových vozidel Maximální hluk motorky Hlasité obráběcí stroje Startující letadlo ve vzdálenosti 1 m Hluk působící bolest více než 130

Zdroje – texty a obrázky Učebnice fyziky pro 8. ročník základní školy –R. Kolářová, J. Bohuněk; nakladatelství Prometheus 1999 –K. Rauner, J. Petřík, J. Prokšová, M. Randa; nakladatelství Fraus 2006 –Z. Lustigová; nakladatelství Fortuna 1999 –J. Maršák; nakladatelství Kvarta Praha 1993 Pracovní sešit k učebnici fyziky pro 8. ročník základní školy –K. Rauner, J. Petřík, J. Prokšová, M. Randa; nakladatelství Fraus 2006 –M. Macháček; nakladatelství Prométheus 1994 –J. Bohuněk; nakladatelství Prometheus Přehled učiva fyziky –S. Pople a P.Whitehead, nakladatelství Svojtka&Co Fyzika - přehled učiva základní školy –J. Vachek, nakladatelství SPN 1978 Fyzika I. a II. –Z. Horák a F. Krupka, nakladatelství SNTL/ALFA, 1976 –Z. Horák a F. Krupka, nakladatelství SNTL/ALFA, 1976 Fyzika – ilustrovaný přehled –Ch. Oxlade, C. Stockley aj. Werheim, nakladatelství Blesk Ostrava 1994 Internetová encyklopedie - wikipedie wikipedie

Internetové zdroje: fyzika.jreichl.com – elektronická encyklopedie fyziky fyzika.jreichl.com – animované motory – články o fyzice, významných vědcích a vynálezcích web.svf.stuba.skweb.svf.stuba.sk – slovenský web FYZIKA ŤA VOLÁ, videa, animace, pokusy, obrazové úlohy web.svf.stuba.sk – prezentace a programy ze ZŠ Sokolovská Liberec a další, některé z nich jsou obsaženy v poznámkách této prezentace, zbývající najdete v sekci Použitá literatura a další zdroje