Finanční matematika Zabývá se ukládáním a půjčováním peněz Pojišťováním Odhady rizik Hypotéky, úvěry.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

1. cvičení úrokování.
Ú R O K O V Á N Í.
Složené úrokování.
Finanční matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Úročení.
Produkty finančního trhu
Úrok SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Časová hodnota peněz ..
Vkladové služby.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_02_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno.
Úrokovací období.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základy finanční matematiky
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
1. cvičení úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 26.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché a kombinované úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
EU_62_A_sada 2_04_M_Úspory a půjčky domácnosti_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
1. Úroky a úročení Úrok  peněžitá odměna za půjčení peněz  částka, kterou dostaneme nebo platíme  výše je dána úrokovou sazbou  je vyjádřen v penězích.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jednoduché úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 2. část
Úvěry, splátky, pojištění
Kam s penězi, aby nezahálely
Finanční matematika Matematika – 9. ročník
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Ekonomika malých a středních podniků
Úročení.
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
ÚVOD DO OBECNÉ EKONOMIE Proč se tím vůbec zabývat?
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednoduché úrokování Matematika – 7. ročník
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Finanční matematika Zabývá se ukládáním a půjčováním peněz Pojišťováním Odhady rizik Hypotéky, úvěry

Spoření Při spoření vkladatel uloží do banky peníze Banka s takto získanými penězi podniká Vkladatel jí peníze „ půjčí „ Banka vkladateli za vypůjčení platí tím, že mu vrátí více peněz než do banky vložil Tento obnos označujeme jako ÚROK

Základní termíny JISTINA – vložená částka, není majetkem banky, stále zůstává majetkem vkladatele ÚROK – částka, kterou banka zaplatí vkladateli za „ půjčení „ peněz, většinou se udává v procentech ROČNÍ ÚROKOVÁ MÍRA – částka v procentech udávající velikost úroku za uložení peněz na jeden rok

ÚROKOVACÍ OBDOBÍ – Doba, po které banka vypočte a připíše vkladateli úroky – Obvykle úrokuje po jednom roce, ale může být taky měsíční nebo denní ÚROKOVACÍ DOBA – Doba, po kterou vkladatel bance peníze půjčuje VÝPOVĚDNÍ LHUTA – Protože banka půjčené peníze investuje, potřebuje dopředu vědět, kdy bude muset peníze vrátit – Pokud vkladatel potřebuje peníze dříve, musí bance zaplatit pokutu – Vklad lze vypovědět hned při vložení peněz

DAŇ Z PŘÍJMU – Příjmy z úroků patří mezi příjmy, ze kterých se platí daň – V současné době ve výši 15 % Jednoduché úrokování – Je úrokování, při kterém se úrok nepřidává k vložené částce a banka ho neúročí – Úrok je většinou posílán na běžný účet vkladatele a ten s ním může nakládat – Rentiérské chování vkladatele Složené úrokování – Úrok banka připíše k jistině a v dalším období platí úroky i z daných úroků