Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_18 - JADRNÁ ENERGIE
Advertisements

AZ KVÍZ Starověké Řecko.
EKO KVÍZ.
A Ω KVÍZ Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
PYRAMIDA Práce a energie

Jan Čebiš Vývoj modelu atomu.
Jaderná fyzika a stavba hmoty
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
JADERNÁ ENERGIE Co už víme o atomech Atomová jádra Radioaktivita

Jaderná energie.

MODEL ATOMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Látkové množství, molární hmotnost
ATOM (NUCLEUS) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
ATOMY A MOLEKULY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Didaktický učební materiál pro ZŠ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Stavba látek.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.

AZ - kvíz aneb aneb hrajeme si s atomární fyzikou Bc. Petra Dvořáčková, 2016.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrické vlastnosti látek (6. ročník) Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
PYRAMIDA Jaderná fyzika
6. ročník Látky a tělesa Složení látek.
Složení atomů a „PSP“ ??? Bohrův model Rutherfordův model
ATOM (NUCLEUS) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
stavba atomu – historie 1
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Částicové složení látek
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Stavba atomu ATOM Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Částicové složení látek
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Pravidla hry Pomůcky: hrací kostka, stopky. 1. Hru hrají dva hráči či dvě družstva. 2. Začíná hráč, který na hrací kostce hodí nejvyšší počet bodů. 3. Poté si z hracího pole vybere jedno políčko s číslem od 1 do 28. Po kliknutí na vybrané políčko (pomocí ikony „ruka“, nikoliv šipky) se otevře soutěžní otázka. Od přečtení otázky běží časový limit 30 až 60 sekund pro odpověď. Pokud hráč zodpoví otázku správně, hra se vrací na začátek. 4. Hru řídí porotce (učitel). Jeho úkolem je přiřazovat do hracího pole barvu hráče, jenž danou otázku zodpověděl správně, a to kliknutím na příslušné pole postranní tabulky v barvě hráče. 5. V případě nesprávné odpovědi možnost odpovědět dostává druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka opět hod kostkou. Políčko získává ten, kdo hodí nejvyšší počet bodů. 6. Otázky volí družstva vždy střídavě. 7. Ve hře vítězí hráč, jemuž se podaří nejrychleji propojit všechny tři strany trojúhelníku, nebo ten, který získal nejvíce hracích polí při odkrytí všech otázek.

ŘEŠENÍ ZPĚT Ernest Rutherford. 1.Jak se jmenuje anglický fyzik, který v roce 1911 objevil atomové jádro?

ŘEŠENÍ Atom. ZPĚT 2. Jak se nazývá základní částice běžné hmoty?

ŘEŠENÍ Protony a neutrony. ZPĚT 3. Jaké částice obsahuje atomové jádro?

ŘEŠENÍ Elektrony. ZPĚT 4. Jaké částice obsahuje obal atomu?

ŘEŠENÍ Démokritos. ZPĚT 5. Kdo v 5. stol. př. n. l. představil filosofickou teorii, podle které hmotu nelze dělit do nekonečna, neboť na nejnižší úrovni existují dále nedělitelné částice, jež označil slovem atomos?

ZPĚT John Dalton. ŘEŠENÍ 6. Kdo na začátku 19. století zformuloval vědeckou formu atomové teorie? (Každý chemický prvek se skládá ze stejných atomů zvláštního typu, jež nelze měnit ani ničit, ale lze je skládat do složitějších struktur – sloučenin.)

ŘEŠENÍ Protony a neutrony. ZPĚT 7. Co jsou to nukleony?

ŘEŠENÍ Joseph John Thomson. ZPĚT 8. Kdo v roce 1897 objevil elektron?

ŘEŠENÍ James Chadwick. ZPĚT 9. Kdo v roce 1932 objevil neutron?

ŘEŠENÍ Bohrův model atomu. ZPĚT 10. Jak se nazývá model atomu (z r. 1913), podle něhož obíhají elektrony atomové jádro jen na některých dovolených drahách a podle kterého mohou pouze za určitých podmínek (jednorázovými změnami) „přeskočit“ z jedné energetické hladiny do jiné?

ŘEŠENÍ Na principech kvantové fyziky. ZPĚT 11. Na jakých principech je založen kvantově mechanický model atomu?

ŘEŠENÍ Nuklid. ZPĚT 12. Jak se nazývá skupina atomů, které mají stejné protonové i nukleonové číslo?

ŘEŠENÍ prvek ZPĚT 13. Doplň: Látka, jejíž atomy mají v jádře stejný počet protonů, se nazývá chemický _______.

ŘEŠENÍ Magnetická rezonance. ZPĚT 14. Jak se nazývá zobrazovací technika využívající velké magnetické pole a elektromagnetické vlnění s vysokou frekvencí?

ŘEŠENÍ Henri Becquerel. ZPĚT 15. Kdo v roce 1896 objevil radioaktivitu?

ŘEŠENÍ alfa ZPĚT 16. Doplň: Jako částice ______ se v částicové fyzice označuje jádro helia.

ŘEŠENÍ Sievert. ZPĚT 17. Jak se nazývá jednotka dávkového ekvivalentu ionizujícího záření?

ŘEŠENÍ Dozimetry. ZPĚT 18. Jak se nazývají přístroje, pomocí nichž můžeme určit, jaké dávce záření byl člověk vystaven?

ŘEŠENÍ Moderátor neutronů. ZPĚT 19. Jak se nazývá látka sloužící ke zpomalování neutronů?

ŘEŠENÍ Jaderná bomba ZPĚT 20. Doplň: ______ ______obsahuje 2 kusy uranu a okolo nich obyčejnou výbušninu.

ŘEŠENÍ Termonukleární bomba ZPĚT 21. Doplň: ___________ (vodíková) _____ vznikla „obalením“ jaderné bomby směsí izotopu vodíku a lithia.

JE Temelín, JE Dukovany. ZPĚT ŘEŠENÍ 22. Jaké dvě jaderné elektrárny pracují v současné době v České republice?

ŘEŠENÍ Jaderný reaktor ZPĚT 23. Doplň: _______ _______ je soustava, ve které může probíhat řízená řetězová reakce.

ŘEŠENÍ Uran. ZPĚT 24. Jaký materiál se nejčastěji používá jako palivo v jaderném reaktoru?

25. Jak se nazývají dva základní okruhy jaderné elektrárny ? ŘEŠENÍ Primární a sekundární. ZPĚT

ŘEŠENÍ Kontejnment. ZPĚT 26. Jak se nazývá železobetonová ochranná obálka jaderného reaktoru?

ŘEŠENÍ Černobyl ZPĚT 27. Doplň: Dne v 01:23 hodin došlo na 4. reaktorovém bloku jaderné elektrárny_______ v bývalém Sovětském svazu k těžké havárii reaktoru se závažnými radiačními důsledky.

ŘEŠENÍ Mezinárodní agentura pro atomovou energii. ZPĚT 28. Co znamená zkratka MAAE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.