PEDAGOGICKÁ ČINNOST na KVM – TU v Liberci Celestýn Scholz www.kvm.tul.cz _____________________________________________________________________________________.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je nutné zařídit v hostitelské instituci v souvislosti s přijetím zahraničního výzkumného pracovníka, který bude zaměstnán na řešení projektu VaVaI.
Advertisements

Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
České vysoké učení technické v Praze
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE
Transfer technologií na Technické univerzitě v Liberci Pavel Němeček.
RVŠ a financování výzkumu, vývoje a inovací 17. září 2009 Karolinum RVŠ pokládá za neproduktivní další diskusi k tématu VaVaI bez navýšení finančních prostředků.
„ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ“ 1 Spolupráce technických univerzit s podniky = významná podpora inovací Český národní komitét IMEKO Vladimír Haasz.
STÁTNÍ PODPORA VÝZKUMU A VÝVOJE NA MPO Výzkum a vývoj na MPO.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
1 VŠFS KSM MEI Společný rozpočet EU Společný rozpočet EU Osnova: 1. Obecná charakteristika společného rozpočtu EU 2. Příjmy společného rozpočtu.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
3. Celofakultní pedagogická konference1 Zapojení předních odborníků z praxe na Ekonomicko- správní fakultě Masarykovy univerzity.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
AKADEMIE – situace a okruhy témat Roman Vašek. Kvalifikace profesionálních tanečníků v ČR (rok 2011)
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí,
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Prezentace RIS kraje Vysočina Ing. Zdeňka Škarková ředitelka RRA Vysočina.
STAV A VÝHLED TRANSFERU TECHNOLOGIÍ NA ZČU doc. Ing. Jan Horejc, PhD., prorektor pro spolupráci s praxí Mgr. Jaroslav Šíp, asistent prorektora.
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Hodnocení akademického roku Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB–TUO.
1 Podpora inovací v českém a slovenském průmyslu, role AIP ČR K. Šperlink Brno, září 2008.
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II Příští seminář se koná 10.5.! 1) Faktory účinné komunikace 2) Druhy veřejnosti a cílové skupiny 3) Rozpočet 4)
FEL ČVUT, katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd © Oldřich Starý, 2012 Finanční management Základní pojmy Je NPV důležité? Základy úrokového.
Hodnocení efektivity výzkumu na LF UP Martin Modrianský.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Fakulta aplikované informatiky / Nad Stráněmi 4511 / Zlín 1.
ČESKO - AMERICKÁ SPOLUPRÁCE V RÁMCI MEZIVLÁDNÍ DOHODY O VTS MEZI ČR A USA.
Kvalita pracovních sil v cestovním ruchu. Trošku statistiky  Celkový počet pracovních úvazků v cestovním ruchu: *  Celková návštěvnost ubytovacích.
Mezinárodní audit výzkumu, vývoje a inovací v ČR a implementace jeho výsledků do strategických dokumentů Jitka Moravcová Tisková konference MŠMT, Praha,
ČVUT zítra prof. RNDr. Miroslav VLČEK, DrSc.. ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE 2 Postavení univerzity v měnícím se světě  Boloňské deklarace a společný.
Vize ve vědě a výzkumu TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Univerzita s kladným nábojem.
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku Roman Němeček ŠKODA AUTO a.s. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Výroční konference OP PIK
Management projektu Fakulta sportovních studií MU Brno 2013 Ing
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Pedagogika jako vědecká disciplína
Využití digitálních technologií při výuce
Národní programy VaV v gesci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy 28. června 2007.
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
Inovační potenciál České republiky Ing. Martin Štícha Sekce VaVaI
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Možnosti spolufinancování vědecké a výzkumné činnosti ČHMÚ
Transkript prezentace:

PEDAGOGICKÁ ČINNOST na KVM – TU v Liberci Celestýn Scholz _____________________________________________________________________________________ Průhonice - Valná hromada SAP

_____________________________________________________________________________________ Průhonice - Valná hromada SAP Hlavním posláním UNI výchova Bc., Ing, Ph.D. pro průmysl a věd. instituce UNI tech. vzdělání akademické - profesní personalistické – elitní (fundamentální) – prakticistní Návrat k idejí Wilhelma von Humboldta „jednota výuky a výzkumu “ Financování - MŠMT ( ) +2,2% UNIFakultaKatedra Výuka Pedagogická činnost Specifický výzkum

_____________________________________________________________________________________ Činnosti katedry v oblastech DČ (průmyslový vývoj) Výuka Projekty V a V financování z privátních zdrojů financování z privátních zdrojů financování z veřejných zdrojů Průhonice - Valná hromada SAP

_____________________________________________________________________________________ Vzájemné vztahy mezi činnostmi katedry DČ (průmyslový vývoj) Výuka Projekty V a V Průhonice - Valná hromada SAP

_____________________________________________________________________________________ Průhonice - Valná hromada SAP Suma činností vytváří finanční rozpočet katedry.

_____________________________________________________________________________________ Závěr VaV má ve vztahu k pedagogické činnosti na katedrách technických univerzit nezastupitelnou úlohu. VaV s DČ prováděná souběžně s výukou pozitivně ovlivňuje její kvalitu, zároveň přináší prostředky pro financování většího počtu vědecko-pedagogických pracovníků, jakož i prostředků pro rozvoj katedry a průběžné modernizace laboratoří. Poměr činnosti VaV s DČ k výuce 6/4 se v současných podmínkách zdá optimální, ovšem za předpokladu dostatečného přídělu investičních prostředků. Investice jsou však nejvíce zanedbanou oblastí českých univerzit. Dnešní poměr přídělu INV k celkově získaným NIV prostředkům 1/9 je nízký. Katedra pak musí vyhledávat sponzorské dary nebo dlouhodobé půjčky z vyspělého průmyslu. Nejedná o špičkové a nové technologie, ale i 5 až10 let staré „ojetiny“, které jsou za této situace přínosem pro modernizace a rozvoj laboratoří Průhonice - Valná hromada SAP

_____________________________________________________________________________________ Děkuji za pozornost Průhonice - Valná hromada SAP