Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, 27. 11. 2007 Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 31. 3. 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITALIZACE DOKUMENTŮ NA PRAŽSKÉ SPRÁVĚ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Právní rámec Nařízení vlády ze dne (č.304/2001 Sb.) a zákon č.227/2000 Sb. o elektronickém podpisu Standard ISVS pro provoz elektronických podatelen.
DRMS forum Brno, září 2009 Mgr. Daniela Kobilková Praha, 7. září 2009.
Aktivita číslo 5 Název Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského.
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Datové schránky CzechPOINT. Základní informace Plzeňský kraj – v čele hejtmanka Krajský úřad – cca. 370 zaměstnanců – v čele ředitel úřadu Organizace.
Řízení přístupových práv uživatelů
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Ekonomický systém pro státní správu a samosprávu Hradec Králové, 2. dubna 2007 Tomáš Pavlíček, Tomáš Pavlíček, Solution Architect.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Oběh dokumentů v návaznosti na rozpočet
Spisová služba GINIS Bc. Jan Podloučka.
Aktuální informace k výzvám a k postupu kraje Ing. Tomáš Vašica Aktuální informace k výzvám a k postupu kraje.
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
Účetní reforma v druhém roce
Personální aplikace pro AddOns Microsoft Office SharePoint 2007 Radek Sedlář 9. listopadu 2006.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
Příprava na z. č. 300/2008 Sb. Příprava na dopad zákona č. 300/2008 Sb. na KÚ MSK Jana Třísková
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Prezentace Internetový portál Plzeňského kraje jako komunikační nástroj Plzeňský kraj Odbor informatiky Ing. Jaroslav Antoš, Ph.D.
„Dopady spuštění základních registrů na subjekty veřejné správy“
Implementace spisové služby v prostředí městských úřadů
602XML formuláře a Czech POINT a úřad Pavel Nemrava Software602 a.s. ISSS 2008.
EGovernment Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Aktuální informace k zavádění eGovernmentu Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Dne:
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Prezentace Hradec Králové Registr živnostenského podnikání.
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Spisová a archivní služba (SAS) – pořádek v písemnostech a dokumentech.
E-Podatelna v praxi Vysočina, krajský úřad Odbor informatiky Petr Pavlinec
Vnitroorganizační normy
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Reporting.
ICHNOS Plus – INTERREG 4C Ing. Petr Pavlinec – kraj Vysočina.
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 10.
Technické řešení PostSignum QCA
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Informační a komunikační technologie KRAJSKÝ ÚŘAD MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Internet ve státní správě a samosprávě.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Projekt e-Sbírka a e-Legislativa Moderní systém pro přístup k právu a pro jeho tvorbu 12. června 2013 seminář Osvěta Aleš Gola odbor legislativy a koordinace.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty N_SD, tematický blok č. 6.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
SAFETY 2017 Význam a zásady fyzické bezpečnosti při ochraně (nejen) utajovaných informací. Hradec Králové duben
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍCH ZÁVĚREK
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Elektronické skartační řízení z pohledu menších původců
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
LEGISLATIVNÍ DROBEČKY …plus něco navíc
Transkript prezentace:

Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:

Cíl projektu Snížit oběh papírových dokumentů Zefektivnit schvalovací proces –snížit náklady –zjednodušit –zrychlit Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Rámcový postup projektu  2006 prosinec - příprava systému, úprava vnitřních předpisů  2007 duben – žádankové procesy  2008 únor – cestovní příkazy  2008 – systém sběru dat ze škol v kraji Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Zapojení odborů do projektu INFORMATIKA … integrace, technické zajištění, prosazení PRÁVNÍ A ORGANIZAČNÍ… prosazení do vnitřních předpisů KANCELÁŘ ŘEDITELKY … dopad na personální systém, školení VNITŘNÍ VĚCI … spisový a skartační řád, spisová služba FINANCE … úprava metodiky, srovnání na stejnou úroveň elektronicky a papírově schválených dokumentů KONTROLA, INTERNÍ AUDIT … vazba na následnou kontrolu, omezení rizik (dostatečná průkaznost), dostupnost podkladů pro interní audit VŠECHNY ODBORY … návrh aktualizace oběhu dokumentu a souvisejících vnitřních předpisů Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Změny ve vnitřních předpisech v souvislosti s elektronickým schvalováním Organizační řád krajského úřadu Pracovní řád Spisový a skartační řád Zásady užívání informačních a komunikačních technologií Další vnitřní předpisy, které řeší oběh dokumentů Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Výchozí podmínky v Moravskoslezském kraji autentizace do systému pomocí čipové karty, používání vnitřního elektronického podpisu, využívání el. oběhu pro některé typu dokumentů, vč. vymezení kterých, úprava šablon, které budou využívány pro el. oběh dokumentů. Typy elektronických podpisů: –Vnitřní – všichni zaměstnanci, interní dokumenty –Zaručený – podatelna, vedoucí odboru, ředitelka Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Základní požadavky na formuláře Jednotný styl, označení, záhlaví Na formuláři vizuálně vyznačit další postup (tisk, popis postupu,) Uchovávat v databázi historii formulářů ve vazbě na vnitřní předpis Typy formulářů: –Papírové – obíhají pouze papírově (externí, účetní, předávané mimo úřad) –Hybridní – obíhají jak elektronicky, tak i papírově (např. cest. příkazy – schválení elektronicky, vyúčtování spolu s doloženými doklady papírově) –Elektronické - obíhají pouze elektronicky Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Ukázka výstupu Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Datum:

Cestovní příkaz Schválení cestovního příkazu elektronicky, vyúčtování papírově Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje

Zhodnocení provozu - Nelze operativně měnit nadefinované workflow Pro schvalovatele delší čas ve srovnání s podepsáním papíru + Větší kontrola vyplnění formulářů - menší chybovost Odstranění oběhu papíru, úspora materiálu Zrychlení oběhu formuláře Lepší přehled v žádostech - možnost sledovat "cestu" a stav vyřízení žádanky Předvyplnění údajů, přehled - historie, průkaznost ? Procesy kopírují zaběhnuté postupy – nejsou optimalizovány Platné právní předpisy nevytváří dostatečnou podporu Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje