Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Advertisements

Ludwig van Beethowen Petra Molnárová.
Hudebně výrazové prostředky
Rozčlenění hudebního vývoje
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klasicismus v evropské hudbě
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Beethoven by Andy Ludwig van
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Renesance – 2. pol. 15. stol. Mgr. Jakub Tomala.
Wolfgang Amadeus Mozart
Hudební výrazové prostředky
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Franz Joseph Haydn Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Pozdní baroko Mgr. Jakub Tomala.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Otázky jsou vybrány z DUM č
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Vrcholné baroko Mgr. Jakub Tomala.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Elektronická učebnice - II
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
JOHANN SEBASTIAN BACH.  Název školy: Základní škola Francova Lhota  Autor: Mgr. Lada Martinková  Název: VY_32_INOVACE_06_Johann Sebastian Bach  Číslo.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Klasicismus v evropské hudbě -žáci se naučí charakteristické rysy evropského.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Gymnázium Židlochovice kvarta
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny hudby a její osobnosti
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Stupnice Tematická oblast
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Světoví hudební skladatelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Název školy: Základní škola Netvořice
Klasicismus
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Průhonice
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Mgr. Jakub Tomala

 Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář k ukázce č. 3  Komentář k ukázce č. 4  Komentář k ukázce č. 5

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 poslechněte si ukázku a během ní zkuste zodpovědět následující otázky:  Jak by se mohla skladba jmenovat?  Najdi k hudbě vhodné a výstižné přívlastky.  Jaké hudební nástroje dominují?  Které hudebně výrazové prostředky převládají?  Z jakého období by mohla hudba pocházet?  Kdo by mohl být autorem?  Jedná se o světskou či duchovní skladbu?  Poznáš hudební formu?  Líbí se ti tato hudba, či ne? Odpověď zdůvodni.   odpovědi odpovědi

 Johann Pachelbel  1653 – 1706, Němec  Kánon in D  basso continuo – osm opakujících se tónů; troje housle hrají kánon s odstupem dvou taktů  skladba veřejnosti známá až od 70.let 20. stol. ZPĚT

 Guillaume de Machaut  asi 1300 – 1377, Francouz  De toutes flours (Ze všech květin)  čtyřhlasá balada  zavedl písňovou formu  v textu srovnává obdivovanou dívku s nádhernými květinami ZPĚT

 Ludwig van Beethoven  1770 – 1827, Němec  Sonáta pro klavír f-moll „Appassionata“, 3. věta  arpeggio ustupuje prudkému výbuchu vášně,který vedek neúprosnému finále, v něm musí interpret udržet napětí až k výbušné kodě a mocnému a vášnivému zakončení  zkomponováno v letech 1804 – 1805  vášnivá, vzrušená skladba patřila k nejoblíbenějším z jeho klavírních sonát ZPĚT

 Carl Philipp Emanuel Bach  1714 – 1788, Něměec  Symfonie Es-dur, 1. věta Prestissimo  nový klasicistní styl,jasná homofonie ZPĚT

 Claudio Monteverdi  1567 – 1643, Ital  Orfeus  opera o pěti jednáních dle starého antického mýtu o Orfeovi ZPĚT

 AINSLEY, Robert. Klasická hudba. Editor John Burrows, Charles Wiffen. V Praze: Slovart, 2008, 528 s. Velký ilustrovaný průvodce. ISBN