Jednoduché programování Scratch Jednoduché programování
Prostředí programu kategorie příkazů příkazy plocha pro pohyb postavy skript pro ovládání postavy postava
tento příkaz zajistí opakování příkazů uvnitř Některé příkazy tento příkaz zajistí, že se po klepnutí na zelený praporek spustí skript tento příkaz zajistí opakování příkazů uvnitř
Uložení souboru Hotový soubor dostane příponu .sb2
Kostýmy Každá postava může mít několik kostýmů – to je několik poloh pohybu
Nové postavy a pozadí Novou postavu i pozadí můžeme: vybrat z nabídky, sami namalovat, nahrát z vlastního souboru nebo vyfotit
Nové postavy a pozadí Pro každou postavu píšeme zvláštní skript
Začátek animace Na začátku příběhu (animace) si nastavte postavy do výchozí polohy – souřadnice, směr, zobrazit – skrýt, apod. Např. Krab Hvězdice
Reakce na zprávy Postava může odeslat zprávu všem Na zprávu může reagovat jedna nebo více postav
Kategorie Pero postava může kreslit obrazce, slouží k tomu příkazy z modulu Pero postava kreslí ve chvíli, když dostane příkaz pero dolů, nekreslí po příkazu pero nahoru můžeme nastavit barvu a tloušťku pera požadovanou barvu nastavíme příkazem a kliknutím na vybranou barvu příkazem můžeme vytvářet otisky postavy
Vytváření obrazců Nakreslete čtverec Je vhodné použít jako postavu šipku a než začneme programovat, „vystředujeme“ šipku
Proměnné
N_úhelník
Kreslení kružnice a spirály
Jednotažky - hvězda
Jednotažky - domek