Koučování a koučovací otázky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
2004 Poznání sebe sama …. 2 Trocha legrace než začneme A jak vypadá Váš obrázek?
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: Osobní business.
IveHale s.r.o..
a jeho využití u klientů po CMP
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Pro ty co mám ráda Lidé přicházejí do našich životů z nějakého DŮVODU, na určité OBDOBÍ anebo na CELÝ ŽIVOT. Když je budeme umět rozlišovat, tak budeme.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
Zdravá škola.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
Rozvoj manažerů GE Money ČR&SK Kristýna Rapalová GE Money
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Nabídka služeb TMS Petr Galatík – TMS, A.B.Svojsíka 28, Vyškov, telefon: , mobil: fax: mail:
Sebeuvědomění a sebekontrola
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal.
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Absolventi na trhu práce
Vůdcovství - leadership
KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
HISTORIE KOUČINKU A HLAVNÍ PŘEDSTAVITELÉ
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Vliv týmové spolupráce na výsledky zdravotnických zařízení
Million Leaders Mandate
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Komunitní plánování cesta k aktivní roli klienta sociálních služeb
Zaměstnání členů rodiny
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
Koučink dětí a mladistvých
KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.
Informace o průběhu informačních seminářů a výsledcích strukturovaných rozhovorů za stranu zaměstnavatelů BP Stavebnictví I.
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
MOTIVACE Zora Syslová.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
NÁSTROJE KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2013/14.
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
Transkript prezentace:

Koučování a koučovací otázky PhDr. Milada Blažková podzim 2012

Různé definice koučinku Průvodcovská forma objevování Podpora při hledání vlastní cesty pokládáním otázek a nalézáním vlastních odpovědí Inspirativní způsob rozvoje Podpora změny a rozvoje klienta Způsob rozvoje lidí Nástroj podstatných a permanentních změn, měřitelného zvyšování výkonu a dosahování velmi náročných podnikatelských cílů Vymyslete každý svou definici koučování: Z materiálů ČAKO

Definice koučinku dle Mezinárodní federace koučů Koučování je partnerství mezi klientem a koučem v procesu, který je tvůrčí, podporuje nové nápady a inspiruje k maximálnímu využití osobního i profesního potenciálu. Z materiálů Koučink centra

Koučink Koučování je partnerství „ve výšce očí“ Doba: Role: Cíl: Doplňte: Doba: Role: Cíl: Důvěra: Způsob: Zpětná vazba: Obor:

Mentoring Kouč není mentor ! Doba: Role: Cíl: Důvěra: Zpětná vazba: Doplňte: Doba: Role: Cíl: Důvěra: Zpětná vazba: Způsob: Obor:

Psychoterapie Kouč není psychoterapeut ! Doba: Role: Cíl: Důvěra: Doplňte: Doba: Role: Cíl: Důvěra: Způsob: Zpětná vazba:

Přátelství Doplňte: Doba: Role: Cíl: Důvěra: Způsob: Zpětná vazba:

Konzultanství Kouč není konzultant ! Doba: Role: Cíl: Důvěra: Způsob: Doplňte: Doba: Role: Cíl: Důvěra: Způsob: Zpětná vazba: Obor:

Obojí jsou významné dovednosti manažera Náš pracovní kontext Emoční inteligence (EQ) je postoj, způsob existence Koučování je chování, aplikace EQ Obojí jsou neocenitelné životní dovednosti, které lze rozvíjet Obojí jsou významné dovednosti manažera

KOUČOVÁNÍ KLÍČOVÉ PRINCIPY Uvědomění, odpovědnost a důvěra KLÍČOVÉ DOVEDNOSTI Efektivní dotazování Aktivní naslouchání KROKY G – Goal (Cíl) Co chcete? R – Reality (Realita) Co se právě teď děje? O – Options (Možnosti) Co byste mohl udělat? W – Will (Vůle) Co uděláte?

Význam EQ EQ EQ 85% 66% IQ IQ 33% 15% Všechny pracovní pozice Vůdcovské pozice Jeden z výsledků výzkumu Daniela Golemana

Manažerské styly Tradiční Koučovací Mluvit Ptát se Mluvit Ptát se Dle materiálů Koučink centra

Motivace „Budete-li se k lidem chovat jako k oslům, Budou podávat výkon jako oslové“ „Lidé podávají výkon, protože chtějí, ne proto, že musejí“ John Whitmore

Dle materiálů Koučink centra Maslowova hierarchie potřeb 1800 2000 Sebe realizace Sebedůvěra Status & Uznání Společenství & Příslušnost Bezpečí & Úkryt Holé přežití Dle materiálů Koučink centra

Model GROW G - goals cíle R - reality skutečnost O - opportunity příležitosti W - will chtění

žádný vítr není ten pravý“ G Cíle „Když nevíme, jaký je náš cíl, žádný vítr není ten pravý“

„Pokud se chceme někam dostat, musíme nejdříve vědět, kde jsme.“ R Realita „Pokud se chceme někam dostat, musíme nejdříve vědět, kde jsme.“

Příležitosti-Možnosti Jaké jsou ty nejlepší možnosti přemísťování vzduchem?

„Kouč tě bude podporovat, ale jamku musíš trefit sám!“ W Akce CO uděláš? „Kouč tě bude podporovat, ale jamku musíš trefit sám!“ KDY to uděláš? KDE to uděláš? KDO ještě má na to vliv? JAK to uděláš?

Cvičení Nemyslíte si, že váš cíl je poněkud neurčitý? Méně zkušení koučové mají pocit, že musí udělat víc než jenom klást kvalitní otázky- chtějí poradit a snaží se své rady převést do formy otázek. Ty nemají s koučovacími otázkami nic společného. Jsou to uzavřené otázky, na které se odpovídá ano/ne, klienta nikam neposunují. Upravte následující uzavřené otázky tak, aby byly co nejvíc otevřené a konstruktivní. Nemyslíte si, že váš cíl je poněkud neurčitý? Jste si jist, že tohle je váš cíl? Prosím vás, proč chcete zrovna tohle? Ten váš cíl, to by chtělo ještě trochu upravit, že? Myslíte si, že šéfové od vás chtějí právě tohle?

Cvičení Proč si kladete tak nerealistický cíl? Máte pocit, že ten cíl je váš? Možná po vás chce vedení něco jiného, že? Myslíte si, že to zvládnete? Je váš cíl měřitelný?

Cvičení Nemáte pocit, že jste opomněl něco důležitého? Nepotřebujete ještě stanovisko nějakého odborníka? A co tenhle zdroj, ten už jste zkusil? Proč jste se ještě nezamyslel nad tímhle? Určitě by bylo dobré zahrnout i tyto podmínky, nemyslíte?

Cvičení Myslíte si, že tohle by mohl být vhodný postup? Nemáte náhodou pocit, že tohle fungovat nebude? Co kdybyste zkusil třeba tuhle variantu? Už jste někdy postupoval tímto způsobem? Tohle se mi jeví jako nerealistické, máte stejný názor?

Cvičení Máte taky pocit, že ta nejlepší cesta je teď naprosto jasná? Můžeme se shodnout, že vybereme tento postup? Proč byste to nemohli udělat takhle? Je to přece jasné, na co ještě čekáte? Chcete, abych vám poradil/a, jak si nejlépe vybrat?