Zralost a podnikatelská perspektiva. Podnikatel musí utvářet firmu podle své vize. Podnikatel musí začít od představy jasně definované budoucnosti a následně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Zlepšování jakosti.
Zralost a podnikatelská perspektiva. Podnikatel musí utvářet firmu podle své vize. Podnikatel musí začít od představy jasně definované budoucnosti a následně.
Zralost a podnikatelská perspektiva. Watson: „Má-li se firma stát vynikajícím podnikem, musí se začít jako vynikající podnik chovat dávno předtím, než.
Předmět a prameny pracovního práva
Vize, Strategie, Cíle.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Jak si počínat při soudním jednání
Analýza a popis pracovního místa
IveHale s.r.o..
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza makro a mikroprostředí
Zralost a podnikatelská perspektiva
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
KOMUNIKACE V PRAXI METODIKA. Vznik metodiky Čtyři moduly v rozsahu 40 hodin 20 hodin e-learningového studia 20 hodin prezenčního studia.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
MARKETING.
Dokonalá konkurence (DK)
Trh Pavel Šuranský.
Zralost a podnikatelská perspektiva. Watson: „Má-li se firma stát vynikajícím podnikem, musí se začít jako vynikající podnik chovat dávno předtím, než.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Poradenství v obecném řízení
Fáze rozvoje malého podniku. Firma prochází třemi fázemi vývoje: Firma prochází třemi fázemi vývoje: embryo / dětská léta, embryo / dětská léta, dospívání.
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
Podnikatelský nápad, vize, mise
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Absolventi na trhu práce
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Fáze rozvoje malého podniku. Firma prochází třemi fázemi vývoje: Firma prochází třemi fázemi vývoje: embryo /zárodečné stadium, embryo /zárodečné stadium,
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
CHOVÁNÍ VÝROBCE: NÁKLADY A NABÍDKA Cíle: Vysvětlit pojem nákladů (utopené náklady, náklady příležitosti, ekonomické náklady). Bod uzavření firmy. Produkční.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Pouze pro společnost Microsoft a její partnery Použití příručky pro prodej zákazníkům ze sektoru SMB Vedle impozantního uvedení systému Windows 8 společností.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Název společnosti Obchodní plán.
Úloha marketingu v řízení organizace
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Management a řízení hotelu
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Zralost a podnikatelská perspektiva

Podnikatel musí utvářet firmu podle své vize. Podnikatel musí začít od představy jasně definované budoucnosti a následně utváří současnost se záměrem změnit ji tak, aby té budoucnosti dosáhl. Na začátku hledá podnikatel hlavně příležitost uplatnit svou práci – uplatnit sebe sama. Postupuje tak, že vychází ze svých dovedností a teprve pak se rozhlíží, komu je prodá. Tuto představu však musí rychle opustit. Dělník začíná od současnosti a pak se dívá kupředu do nejisté budoucnosti v naději, že se nebude od současnosti příliš lišit. Dělník svůj podnikatelský model buduje na základě dosavadních zkušeností - buduje model práce. Programem je rutina. Nesleduje žádný vyšší cíl. Dělníkova firma se pomalu odřezává od vnějšího okolí

Budování modelu podniku Model podniku by se měl budovat od zákazníka, pro něhož má být podnik vytvořen. Bez jasné představy o tomto zákazníkovi nemůže být žádný podnik úspěšný. Zákazník má problém, který chce u vás vyřešit a firma je tu od řešení jeho problému! Podnikatel by si měl klást tyto otázky: „Jak bude podnik vypadat v očích zákazníka?“ „Čím bude podnik vynikat nad všechny ostatní podniky?“ „Čím se bude odlišovat?“

Skutečným produktem podnikatele by měl být podnik sám nikoliv produkt, který v něm vyrábí či prodává. Podnikatel má pracovat na svém podniku a ne v něm. Smyslem je vybudovat podnik, který bude závislý na vytvořeném modelu/systému, nikoli podnik závislý na lidech. Podnik, který dokáže fungovat i bez účasti majitele.

Podnikatel by měl vybudovat model podniku jako licenční prototyp Prototyp testuje různé nápady na skutečném předmětu. Jediným kritériem jeho hodnoty je: Funguje to? Prototyp podniku je systém, který integruje všechny součásti podniku tak, aby podnik řádně fungoval. Model podniku je systém, jehož prvky pracují sladěně a směřují k dosažení vytýčeného cíle. A protože je to odzkoušeno na prototypu, funguje to, lze prodat licenci.

Franchising - franšízing Frenšízova licence na podnikatelský koncept. Dodržování závazných pravidel, týkajících se chodu firmy, sortimentu zboží či služeb, technologické a prodejní postupy. Síť McDonald´s

Pravidla: 1. Model bude poskytovat zákazníkům, zaměstnancům, dodavatelům, věřitelům důsledně takovou hodnotu, která přesahuje jejich očekávání - NadHodnotu. 2. Model bude zaměstnávat lidi s průměrnou nebo co nejnižší možnou kvalifikační úrovní. 3. Model je místo dokonalého a nenarušitelného řádu - vazby mezi prvky modelu budou popsány v provozním řádu. 4. Každá práce bude popsána v pracovním manuálu. 5. Model bude každému zákazníkovi poskytovat jednotné a předpověditelné služby. 6. Model bude využívat jednotnou image.

1. NadHodnota NadHodnota je něco, co se dotkne každé osoby, s níž je podnik v kontaktu, která vdechne podniku život. NadHodnotou může být výjimečné slovo při vstupu či odchodu zákazníka, drobný dárek zaměstnanci či zákazníkovi, slovo uznání zaměstnancům, angažovanost s jakou se vysvětluje funkčnost zboží zákazníkovi atd. NadHodnota je pro podnik životně důležitá.

2. Kvalifikační úroveň „Vynikající podniky nebudují neobyčejní lidé, ale obyčejní lidé, kteří dělají neobyčejné věci.“ Vysoce kvalifikovaní zaměstnanci jsou příliš drazí. Malá firma je nedokáže zaplatit. Pokud budou vytvořeny takové nástroje, které budou definovat přesně způsob, jakým bude práce plněna a zaměstnanci se budou bezpodmínečně těmito manuály řídit, pak takový systém přiměje obyčejné lidí k neobyčejným výsledkům.

3. Dokonalý a nenarušitelný řád Ve světě panuje „chaos“ a většina lidí touží po pořádku. Jednotlivec potřebuje nějakou pevnou strukturu. Tu právě musí poskytnou podnik. Podnik, který vypadá uspořádaně, dává zákazníkovi najevo, že zaměstnanci vědí co dělají, že mu může důvěřovat. Podnik, který vypadá uspořádaně, dává zaměstnancům najevo, že podnikatel ví co dělá a proč, a že mohou důvěřovat ve svou budoucnost po jeho boku. Organizační řád – dělba práce, poslání, působnost a vztahy mezi prvky – nadřízenost a podřízenost, pravomoci a odpovědnost.

4. Pracovní manuály Podnik nesmí být závislý na rozmarech a náladách zaměstnanců. Manuál dává písemný návod jak zajistit splnění přiděleného úkolu tím nejlepším a nejúčinnějším způsobem. Manuál je potvrzením řádu. Manuál popisuje účel vykonávané práce, specifikuje konkrétní kroky, které je třeba při zabezpečování této práce vykonat a stanovuje standardy pracovního procesu i jeho výsledek. McDonald´s. Heslem firmy je disciplína, standardizace a řád

5. Jednotné a předvidatelné služby Nejenže podnik musí vypadat uspořádaně, ale musí si tak i počínat. Musí se chovat předvídatelně ke svému okolí a jednotně. Zákazník musí vědět, co od podniku může očekávat a že to co dostane bude vždy stejné, ne-li lepší. Pokud budou zaměstnanci dodržovat pracovní manuál, nenastane nepředvidatelnost pro zákazníka.

6. Jednotná image Zákazník je stimulován k rozhodnutí barvami a tvary. Jsou barvy a tvary které se osvědčují a které se neosvědčují. Model prototypu podniku musí mít stejně pečlivě připravený „obal“ jako luxusní krém kosmetické firmy. Jednota barev, oblečení, loga…

Budování podniku je nepřetržitý proces podnikového rozvoje, jehož základem jsou tři integrované činnosti: inovace, kvantifikace, harmonizace.

Inovace Tvořivost vymýšlí nové věci, inovace tyto nové věci uskutečňuje. Inovace – hledání odpovědi na otázku: Jaký je optimální způsob vykonávání určité činnosti ve vztahu k zákazníkovi a neustálé hledání odpovědi. Inovace vychází ze znalosti zákazníka, ve smyslu mechanismu ztotožnění se s myšlením zákazníka. Je to znalost jeho potřeb i jeho podvědomých očekávání.

Kvantifikace Je nezbytné měřit, jak jsou inovace úspěšné. Většina firem se nezajímá o vlastní číselné údaje. Na začátku procesu rozvoje podniku je nezbytné vyjádřit číselně vše, co nějak souvisí s činnostmi podniku. Kolik přichází zákazníků denně? Kolik dopoledne? Kolik odpoledne? Kolik jich volá? Kolik se jich ptá na cenu? Kolik produktů se denně prodá? Které dny jsou nejúspěšnější? Postupně se budou i zaměstnanci zajímat o tyto čísla. Postupně poznáme, která čísla jsou kriticky důležitá.

Harmonizace s představou zákazníka. Cílem harmonizace je poskytnout zákazníkovi v každém jednotlivém případě přesně to, co chce. Pokud v každém jednotlivém případě nedostane přesně to, co chce, půjde si to opatřit jinam. Harmonizace je tmel, který propojuje podnikatele s představami jeho zákazníků. Rozvoj podniku je proces nepřetržitých inovací a kvantifikací, za kterými následuje harmonizace a po kterých následuje opět inovace atd. Tento proces lze přenést i do praktického života a podnikatel se s ním hlavně musí ztotožnit.