Rychlost rovnoměrného pohybu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
7. ročník Tření, třecí síla Tření, třecí síla.
Advertisements

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Dráha, rychlost, čas.
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Rychlost rovnoměrného pohybu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
AnotacePrezentace, která se zabývá slovními úlohami o pohybu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci počítají úlohy o pohybu. Speciální.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Fyzika 6. ročník Rozměry těles, délka Anotace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_174_čas-výpočet Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Pohyb rovnoměrný VY_52_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_166_rychlost Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_173_rychlost-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
Grafické znázornění pohybu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_172_rychlost-výpočet Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
17. ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI II. – Frekvence, perioda
Čas Čas jako fyzikální veličina Převody jednotek času.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Měření rychlosti. Přemýšlej Značka: v(z angl. velocity) Jednotky: (metr za sekundu) nebo Rychlost.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Nerovnoměrný pohyb.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy o pohybu.
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Co je pohyb?.
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Rychlost rovnoměrného pohybu 7. ročník Pohyb Rychlost rovnoměrného pohybu

Porovnání rychlosti Když vidíš předjíždět nákladní auto osobním, když ty doběhneš do cíle v závodě na 60m dříve než spolužák, když express vlak předjíždí nákladní vlak, o kom, nebo o čem můžeš ve třech popsaných situacích říci, že se pohybuje vyšší rychlostí? 7. ročník

Co je to rychlost? Člověk s [m] t [s] pěší 112 56 na koloběžce 28 na kole 7 Dráha za 1 s Člověk na kole ujel za jednotku času (1 s) největší dráhu. Můžeme říci, že se pohyboval nejrychleji, nebo že měl největší rychlost. Rychlost můžeme porovnávat pomocí dráhy uražené za jednotku času! 7. ročník

Rychlost rovnoměrného pohybu fyzikální veličina dráha uražená za čas dráhu s dělíme dobou pohybu t značíme v nebo 7. ročník

Jednotky rychlosti dosadíme-li za dráhu v metrech (m) a za čas v sekundách, je jednotkou rychlosti v metr za sekundu dosadíme-li za dráhu v kilometrech (km) a za čas v hodinách, je jednotkou rychlosti v kilometr za hodinu 7. ročník

Výpočet rychlosti Vladimírek jel na tříkolce rovnoměrným pohybem po cyklostezce. Za čas t 0,25 h ujel dráhu s 0,9 km. Jakou jel rychlostí? Vyjádřete ji v kilometrech za hodinu. s = 900 m = 0,9 km t = 0,25 h v = ? km/h Vladimírek jel rychlostí 3,6 km/h. 7. ročník

Převody rychlostních jednotek Jakou jel Vladimírek rychlostí vyjádřenou v m/s? To znamená, že za 1 h = 3 600 s ujede dráhu 3,6 km = 3 600 m. Vladimírek jel rychlostí 1 m/s. 7. ročník

Převody rychlostních jednotek Z příkladu s Vladimírkem jedoucím na tříkolce vyplývá vztah mezi rychlostí v m/s a v km/h. m/s.3,6 = km/h km/h:3,6 = m/s 7. ročník

Zápis Rychlost v je fyzikální veličina určující velikost dráhy s, kterou těleso urazí za jednotku času t. Vypočítáme ji vydělením uražené dráhy časem. nebo 7. ročník

Zápis V běžném životě se používají dvě jednotky rychlosti. Převodní vztah: metr za sekundu kilometr za hodinu 7. ročník

Zápis km/h:3,6 = m/s m/s.3,6 = km/h Vydělením rychlosti v kilometrech za hodinu číslem 3,6 získáme rychlost v metrech za sekundu. Vynásobením rychlosti v metrech za sekundu číslem 3,6 získáme rychlost v kilometrech za hodinu. km/h:3,6 = m/s m/s.3,6 = km/h 7. ročník

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Pohyb těles Téma: Rychlost rovnoměrného pohybu Anotace: Prezentace je zaměřena na definování rychlosti, výpočet rychlosti v kilometrech za hodinu km/h a metrech za sekundu m/s a převody mezi rychlostmi v obou těchto jednotkách. Očekávaný výstup: Objasní pojem rychlost rovnoměrného pohybu tělesa, porovná rychlost těles pohybujících se rovnoměrnou rychlostí na základě znalostí dráhy a času, vypočítá rychlost v m/s a km/h a převádí rychlost z m/s na km/h a opačně. Druh učebního materiálu: Prezentace Autor: Ing. Pavel Broža Jazyk: Čeština Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – druhý stupeň Ročník: 7. Datum vytvoření: 10. 2. 2012 8. ročník