 Česko se osamostatnilo 1. ledna 1993  Úderem půlnoci na Nový rok 1993 se tak na mapě Evropy objevily dva nové státy. V Česku vládla politická a podnikatelská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrat k demokracii Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s vývojem České republiky při návratu k demokracii.
Advertisements

Svět po 1. sv. válce.
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Problémy poválečného světa
ROZBITÍ ČESKO – SLOVENSKA PhDr. Jana Žáková
politické formy států a příklady
Politická geografie III
Vývoj vzájemných vztahů České republiky a Izraele Počátky dobrých vztahů je možné vysledovat již u T.G. Masaryka a jeho postoje v období tzv. Hilsneriády..
Československo 20. let – 30. let
Období: 1918 – 1993 Dějepis a občanská nauka Zpracoval: Milan Šimek
Státní symboly a státní svátky ČR
STÁTNÍ HRANICE Území státu je suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody i pod nimi a vzdušný prostor nad nimi – odděleno státní hranicí.
Mnichovský diktát a jeho důsledky
III/2 XVI.1 9. C
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Občanská výchova 6. ročník
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl17
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_412_NAŠE VLAST Téma: POLOHA ČR, SOUSEDNÍ.
Významní čeští politici. Miroslava Němcová Předsedkyně poslanecké sněmovny v letech ?
Prohra československé demokracie
Demokracie x totalita 20. ledna 2006 Politická geografie IV.
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Petr Machala slovenských stran pro nezávislost oslavy Andreje Hlinky „Memorandum o suverénním Slovensku“ – ve Slavkově přijata Deklarace.
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
Česká Republika.
ČESKÝ STÁT - územní rozsah.
TEST POLITOLOGIE. 1. Období Druhé republiky datujeme jak ?
Česká republika Územní vývoj státu
Doc. PhDr. Vlastimil Fiala, CSc.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Česká republika 5. ročník
Prvouka 3. ročník ZŠ „Slovenská republika“
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Československo, Česko a Slovensko a... ROZPAD 1992/1993 Iva Frýbortová Adéla Jeřábková Zuzana Pokorná Tereza Šoupalová.
přijala Česko-Slovenská vláda mnichovský diktát. Naše armáda opustila pohraničí bez boje. (pojmenuj a zakroužkuj) Prezident T.G.Masaryk Edvard.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Šárka Rosenbergerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ ČAS5 TEMA: Čas 5.ročník – od totalitní moci.
Anotace Výklad. Osobnosti československých prezidentů od 1. republiky po II. světovou válku Autor Vladimíra Mezerová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Znalost.
Politika a společnost „První republiky“. Armáda Byla rychle vytvořena zejména z bývalých legií V roce 1919 musela vytlačit maďarské vojsko, které obsadilo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Česká republika Členění státního území ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_26_NAŠE VLAST Mgr. Petra Kukuczková
Sametová revoluce Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_18_Česká historie.
Totalitní vláda komunistické strany
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Obnovení demokracie v Československu
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_17_Komunismus
Demokracie Vlastivěda – 4. ročník
ČESKÁ REPUBLIKA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Střední Evropa- charakteristika
ČESKÁ REPUBLIKA Základní přehled
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_01_VLASTIVĚDA
STÁTNÍ SVÁTEK DEN VYMEZENÝ ZÁKONEM.
Mnichovský diktát.
Předmět: Vlastivěda Ročník: IV. Tematický celek: Česká republika
Popis prezentace Přehled prezidentů ČSR,ČSSR,ČSFR a ČR
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_36_Návrat_k_demokracii_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
100 LET REPUBLIKY Výukový materiál.
100 LET REPUBLIKY Autor: Mgr. Miroslava Exnerová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
ČEŠI A NĚMCI SMĚŘUJEME K SAMOSTATNOSTI
České a československé právní dějiny Ladislav Vojáček
Transkript prezentace:

 Česko se osamostatnilo 1. ledna 1993  Úderem půlnoci na Nový rok 1993 se tak na mapě Evropy objevily dva nové státy. V Česku vládla politická a podnikatelská mafie v režii Václava Klause, které vytunelovaly a rozkradly stát. Na Slovensku autoritativní vláda Vladimíra Mečiara, mající velmi uvolněný přístup k politické odpovědnosti a demokracii.

 Změnění symbolů  Už jsme tak moc nesledovali slovesnké kanály  Nečetli jsme tolik slovenské knihy  Už nevedli koleje např. Z Brna do Bratislavy ale vedli z Brna do Prahy  Změnila se velikost území

 První otázkou, kterou oba nástupnické státy musely na mezinárodním poli řešit, byla problematika vzájemných vztahů. Rozdělení federace proběhlo bez výraznějších problémů a samostatné republiky mezi sebou udržují nadstandardně přátelské vztahy.  Rozdělení Československa proběhlo bezkonfliktně. Jako ukázku vzájemné důvěry lze uvést, že část výzbroje, připadající Slovensku, zůstala na českém území i po rozdělení státu, do doby, dokud Slovensko nevybudovalo prostory pro její umístění.

Zahrani č ní reakce na rozd ě lení Č eskoslovenska - Rozdělení Československa bylo v zahraničí bylo považováno spíše za negativum. - S odstupem lze konstatovat, že kultivovaný způsob česko-slovenského rozdělení nakonec přispěl k prestiži obou nových států.

Prezident V době rozpadu Československa byl československým prezidentem Václav Havel.

Vytvořili: Jan Mertl a Filip Klouček Žaci: ZŠ Zbýšov