Odpuštění a smíření 4 teze. 1. Proces smíření začíná u oběti cílem je obnovit lidskou důstojnost oběti, kterou viník poničil cílem je obnovit lidskou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÍME, KDE DUCH HOSPODINA SÍDLÍ, KDE VANE BOŽÍ DUCH, TAM SVOBODA NÁS ZAPLAVÍ. VÍME, ŽIVOT VE SVOBODĚ DÁVÁ, ŽIVOTEM VE SVOBODĚ BOHU SLÁVU VZDÁVÁM. VÍME,
Advertisements

VÍME, KDE DUCH HOSPODINA SÍDLÍ,
DUVHOVNÍ PÉČE V NEMOCNICI
ADVENT 2012 Bůh přichází ke mně – já přicházím k Bohu
DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
Jak ovlivňuje můj život současná technika
ROVERING co nabízí a přináší
Víra: pomoc nebo zátěž? Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS JEP.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
a jeho využití u klientů po CMP
Duchovní potřeby na konci života Doc. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK Praha.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
DUCHOVNÍ POTŘEBY PACIENTŮ
Symboly v obřadech křesťanské iniciace
Odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům
ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI A VZTAHY
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2011.
Katechetické centrum Olomouc, 2014
Každý člověk se někdy v životě ocitne jakoby na pokraji propasti… K vrcholným dovednostem křesťanského života patří porozumění tomu, jak se kříž, na kterém.
UDÁLOSTI U HORY SINAJ Vyrobilo centrum pro katechezi v Olomouci 2013.
Důstojnost člověka ve zdraví a v nemoci Viola Svobodová Hospic sv
Integrovaná duchovní péče ve zdravotnických službách Rev. George Cobb Vedoucí kaplanského týmu Nemocnice Mount Vernon North West London, UK.
Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci,  Je plné radosti = jásavý chvalozpěv. Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2013.
Místo modlitby Centrum pro katechezi Olomouc 2013.
Psychologie štíhlé postavy
Abrahámova přímluvná modlitba
Technika (z řeckého techné – řemeslo, umění) je základní označení pro složku lidské kultury, která zaručuje schopnost nebo dovednost v kterémkoli oboru.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Rozdíly mezi osobnostmi
Kdo je animátor seniorů? Doc. Ing. Aleš Opatrný,Th.D. Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Rozhovory Abraháma s Hospodinem 3 Vyrobilo centrum pro katechezi Olomouc 2013.
Humanistické a existenciální teorie v SP
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
1. Já chtěl bych, Bože můj, mít srdce plné síly, | když slyším pozvání, ať za tebou se dám. | Však bojím se, že hřích mi bude příliš milý | a touhu po.
SVÁTOST OLTÁŘNÍ „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.“ (Jan 6, 53) Eucharistie je zdrojem.
1. Ten nejlepší přítel je Ježíš, | tu zkušenost já stále mám, | a proto chci každému nejvýš to radit: | Ó zkus jej sám! | Pojď a zkus každý sám, pojď a.
Rozhodnout se musíš SÁM!!!. Dej pozor, co si přeješ Ukázka.
POVOLÁNÍ K MODLITBĚ Centrum pro katechezi Olomouc, 2013.
Psychologie osobnosti
Motivace křesťanského jednání
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
1. Nechť nám srdce plní radost, | upřímného vděku ctít! | Otec v nebi zve nás dětmi, | tak můžeme šťastni být. | Vždy veselo vždy veselo, každodenně slunka.
1. Někdo mě vede za ruku, | když bojím se jít tmou
1. Jsem bouří žití znaven, ty při mně stůj: přístavem buď mi, hradem sám, Pane, můj. Když loďka žití mého už marně hledá cíl, ty pomoz rukou svojí, v přístav.
Pán prstenů: Symbolika Ježíšova příběhu?
Základy sociální psychologie
Spirituální teologie 2. KDO JSME?. Stvořeni k obrazu a podobě Boží  Gn 1,27  Naší podstatou je prvotní požehnání  Bible se snaží ukázat jednotu mezi.
Bůh je silou mou 1. Není to náhoda, že život mám, Bůh je silou mou. (2x) Ref: Chci s Vámi být každý den, chci s Vámi být každý den, chci s vámi být každý.
Spirituální teologie 5. DOBRÁ A ŠPATNÁ MOC. Úvodem  Celou Biblí prochází kritika moci  Dobrá moc je jen ta, která chrání slabé  Násilní lidé potřebují.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Základní informace: Punk je hudební a životní styl. V angličtině slovo,,Punk‘‘ znamená výtržník. Punk jako hnutí vznikal v druhé polovině sedmdesátých.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Křesťanství Adámková. Co křesťanská víra není? Velmi často se setkávám s představou, že křesťanská víra znamená dělat určité věci za účelem naklonění.
Čím chci být ,až vyrostu.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Etika mezilidských vztahů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_324.FIL.34 G. W. F. Hegel.
Přístupy v kariérovém poradenství
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Aktivačně motivační vlastnosti osobnosti
Nevědomí.
Základní filozofické otázky
AUTOR: Kateřina Křížová
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Odpuštění a smíření 4 teze

1. Proces smíření začíná u oběti cílem je obnovit lidskou důstojnost oběti, kterou viník poničil cílem je obnovit lidskou důstojnost oběti, kterou viník poničil když chci odpustit, dávám najevo, že nechci být ovládán minulostí když chci odpustit, dávám najevo, že nechci být ovládán minulostí odpuštění je projevem mé svobody odpuštění je projevem mé svobody přijímám odpovědnost za svůj život přijímám odpovědnost za svůj život smíření na úrovni individuální a kolektivní se liší smíření na úrovni individuální a kolektivní se liší

2. Smíření je více spiritualitou než strategií spiritualita je kultivace mého vnitřního života, který zahrnuje vztah k sobě, druhým, prostředí, Bohu … spiritualita je kultivace mého vnitřního života, který zahrnuje vztah k sobě, druhým, prostředí, Bohu … koncentrace na strategii bez spirituality vytváří mylný obraz smíření jen jako souboru technik, které se lze naučit koncentrace na strategii bez spirituality vytváří mylný obraz smíření jen jako souboru technik, které se lze naučit bez strategií se smíření neobejde: spiritualita vede k akci bez strategií se smíření neobejde: spiritualita vede k akci

3. Zkušenost smíření přetváří oběť i viníka smíření není návrat do původního stavu smíření není návrat do původního stavu bere vážně bolestné vzpomínky na nespravedlnost a násilí bere vážně bolestné vzpomínky na nespravedlnost a násilí smíření není zapomenutí, negace minulosti, její znevážení – ale proměna smíření není zapomenutí, negace minulosti, její znevážení – ale proměna zpracované a integrované (usmířené) ublížení se může stát obdarováním na životní cestě zpracované a integrované (usmířené) ublížení se může stát obdarováním na životní cestě

4. Rozdíl mezi lidským odpuštěním a Božím odpuštěním hranice odpuštění vyplývá z psychických a duchovních mezí člověka hranice odpuštění vyplývá z psychických a duchovních mezí člověka při zkušenosti enormity zla člověk nemusí být sám schopen pronést odpuštění, i když ví, že by měl při zkušenosti enormity zla člověk nemusí být sám schopen pronést odpuštění, i když ví, že by měl volání po Božím odpuštění volání po Božím odpuštění tímto voláním oběť potvrzuje sílu a důstojnost svého lidství, o kterou ji chtěli pachatelé připravit; projevují v určitém smyslu převahu tímto voláním oběť potvrzuje sílu a důstojnost svého lidství, o kterou ji chtěli pachatelé připravit; projevují v určitém smyslu převahu posledním krokem odpuštění je přát druhému dobro posledním krokem odpuštění je přát druhému dobro