III/2Závislost teploty na čase Potřebné pomůckySešit, učebnice, pero Druh interaktivityVýklad, aktivita žáků Cílová skupina6. ročník Stupeň a typ vzdělání2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
III/2 Meteorologie Potřebné pomůcky Sešit, učebnice, pero
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
STŘÍDAVÝ PROUD PROUD MĚNÍCÍ SVŮJ SMĚR.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Graf závislosti Mgr. Alena Tichá.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
5. Přednáška funkce BRVKA Johann P.G.L. Dirichlet (1805 – 1859)
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Zobrazení síly.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_25.
Změny teploty vzduchu v průběhu času
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Technická zpráva z laboratorního měření
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Polovodiče Mgr. Veronika Kuncová, 2013.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Tvar, velikost a pohyby Země
Rychlost a měření rychlosti
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Pohyb tělesa Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měrná tepelná kapacita
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
METEOROLOGICKÉ PŘÍSTROJE
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Grafické znázornění pohybu
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
FUNKCE – grafické znázornění
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Schodiště – zakreslování zakřiveného schodiště
Průměrná rychlost – úlohy II
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Graf závislosti rychlosti na čase
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Teplota – souhrnná cvičení I.
Změna teploty vzduchu v průběhu času
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Změna teploty vzduchu v průběhu času
Transkript prezentace:

III/2Závislost teploty na čase Potřebné pomůckySešit, učebnice, pero Druh interaktivityVýklad, aktivita žáků Cílová skupina6. ročník Stupeň a typ vzdělání2. stupeň, ZŠ Potřebný čas45 minut Velikost676 kB ZdrojViz použité zdroje

Závislost teploty na čase Pro EU peníze školám zpracovala: Mgr. Veronika Kuncová, 2013

Měření teploty během dne Teplota během dne se neustále mění. Tyto změny teplot zaznamenávají meteorologické stanice. Přístroj, který měří a zaznamenává změny teplot se nazývá TERMOGRAF.

Termograf - princip Změny teplot vzduchu způsobují, že se ručička, která je připevněna na bimetalový pásek, vychyluje směrem nahoru a dolů. Další částí termografu je otočný válec, který se stejnou velmi malou rychlostí neustále otáčí. Na válci jsou na papírovém pásu vodorovně předtištěny dny v týdnu až po jednotlivé hodiny. Na tento papírový pás zaznamenává vychylující se ručička křivku. Jak vypadá takový záznam uvidíte na dalším obrázku – teplotu nám ukazuje červená křivka.

Termograf - záznam

Termograf - křivka Na výsledné křivce můžeme pozorovat jak se teplota v čase měnila. Kdy se teplota zvyšovala (křivka je směrem nahoru) a kdy naopak se snižovala (křivka je směrem dolů). Dále můžeme v křivce najít konkrétní teploty pro konkrétní čas. teplota klesá teplota roste teplota čas

Termograf - křivka Teplota v hodin byla – 4°C, v 7 hodin – 1°C. Jaká teplota byla v 8, 9, hodin?

Termograf - křivka Určete teploty pro jednotlivé časy:

Termograf – tvoříme graf Abychom mohly vytvořit křivku (graf) teploty, musíme změřit teploty v určitých časových intervalech a tyto hodnoty zapsat do tabulky. Čas v hod Teplota ve °C

Termograf – tvoříme graf Čas v hod Teplota ve °C Narýsujeme osy – na vodorovnou osu naneseme hodnoty časů - na svislou osu naneseme hodnoty teplot

Termograf – tvoříme graf Čas v hod Teplota ve °C Podívám se na první sloupec tabulky. Hodnotu času najdeme na vodorovné ose a hodnotu teploty na ose svislé. Z těchto hodnot vedeme kolmice. (vyznačené modrou barvou) V místě, kde se kolmice protnou získáme bod.

Termograf – tvoříme graf Čas v hod Teplota ve °C Podívám se na druhý sloupec tabulky. Hodnotu času najdeme na vodorovné ose a hodnotu teploty na ose svislé. Z těchto hodnot vedeme kolmice. (vyznačené modrou barvou) V místě, kde se kolmice protnou získáme bod.

Termograf – tvoříme graf Čas v hod Teplota ve °C Podívám se na třetí sloupec tabulky. Hodnotu času najdeme na vodorovné ose a hodnotu teploty na ose svislé. Z těchto hodnot vedeme kolmice. (vyznačené modrou barvou) V místě, kde se kolmice protnou získáme bod.

Termograf – tvoříme graf Čas v hod Teplota ve °C Zbylé body najdeme stejným postupem. Graf bude vypadat takto:

Termograf – tvoříme graf Čas v hod Teplota ve °C Každé dva sousední body spojíme čarou:

Použité zdroje RAUNER, K. a kol.; FYZIKA 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus ISBN anemo.cz [cit ]. TG87_400.jpg. Dostupné z WWW: ČHMÚ [cit ]. nowmulti-T-TPM-Fmax-H-SSV10M-F-D- SRA10M-P_hm-U1TEPL01.gif. Dostupné z WWW: T-TPM-Fmax-H-SSV10M-F-D-SRA10M-P_hm-U1TEPL01.gif.