Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvukové jevy-akustika
Advertisements

Elektromagnet a jeho užití - test
Měření času – jednotky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Šíření zvuku prostředím
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické pole cívky s proudem
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Elektromagnetické záření 1. část
Elektromagnetické záření 3. část Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Zákon odrazu, zrcadla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Teplotní roztažnost pevných látek
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Zvuk.
Zvuk Zdroje zvuku.
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření hmotnosti tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Chvění struny Veronika Kučerová.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Fyzika Zvuk.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Využití jaderného záření
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Elektromagnetické záření 2. část
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Akustika.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Zvukové jevy.
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Transformátor a jeho užití
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Vznik a šíření zvuku.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Elektrolýza a její využití
Magnetické pole Země Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Zvuk a hudba.
Magnetické indukční čáry
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Fyzika - akustika Zvukové nosiče. DEFINICE: jedná se o podélné mechanické vlnění, které vnímáme sluchem. Zvukovou soustavu tvoří : zdroj zvuku (tyč, hlasivky,
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
ZVUK.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Transkript prezentace:

Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2012, duben

1.Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso. Př. zdrojů zvuku: struna, vzduchový sloupec v píšťale, blána u bubnu, ladička …

Abychom zvuk slyšeli, musí existovat:. zdroj zvuku, Abychom zvuk slyšeli, musí existovat: zdroj zvuku, prostředí, kterým se zvuk šíří, přijímač zvuku.

Zdroj – reproduktor, ladička, hlasivky... Prostředí – vzduch, voda ... zdroj zvuku prostředí přijímač zvuku Zdroj – reproduktor, ladička, hlasivky... Prostředí – vzduch, voda ... Přijímač – mikrofon, ucho ...

Chvění tělesa: nepravidelné – hluk (hukot, praskot, vrzání …) pravidelné – tón (hudební zvuk)

Chvění nepravidelné: y t oscilogram prasknutí

Chvění pravidelné: y t ladička t klarinet oscilogram hlásky “a“

Zvukový rozruch se šíří pravidelným zhušťováním a zřeďováním vzduchu. Šíření zvuku ve vzduchu: body kmitajícího tělesa předávají kinetickou energii molekulám vzduchu, molekuly jsou k sobě stlačovány a oddalovány, energie se postupně přenáší na vzdálenější molekuly plynu. Zvukový rozruch se šíří pravidelným zhušťováním a zřeďováním vzduchu.

Úkoly: 1. Udeř ladičkou o hranu desky stolu. Naslouchej zvuku. 2. Rozezni ladičku znovu, tentokrát ji polož na plochu stolu a opět naslouchej. 3. Rozeznělou ladičku vlož do misky s vodou.

Výsledky: 1. Při rozechvění vydávají různé ladičky odlišné zvuky. 2. Při položení na stůl se zvuk ladičky zesílí. Pevné látky přenášejí zvuk lépe. 3. Po vložení ladičky do misky se voda rozvlní.

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 8. ročník základní školy. Dotisk 1. vydání. Nakladatelství Prometheus, spol. s r. o., Praha 4, 2002 . Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-149-3. Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com vlastní tvorba