DOTAZNÍKY A STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ Využití průzkumu spokojenosti uživatelů pro strategii rozvoje Městské knihovny v Třinci Martina Wolna Praha, Goethe Institut
Knihovna na cestě I v nepříznivých podmínkách musí knihovna rozvíjet své činnosti Nutnost strategického plánu (ať už budova bude či ne) Pro rozvoj činnosti i jako pilíř pro projektovou dokumentaci 2
Strategické plánování Strategické záměry přizpůsobit potřebám a zájmům uživatelů Ale uživatelé ne vždy vědí, co všechno si mohou od knihovny přát! ;-) Docílit co nejlepší kvality služeb si žádá zohlednit všechny skutečnosti 3
Strategické plánování Strategický cíl –Chceme se stát komunitním, informačním, vzdělávacím a relaxačním centrem pro region Třinecka a Jablunkovska. Hlavní prioritní osy UŽIVATELKNIHOVNÍK UŽIVATEL & KNIHOVNÍK aneb bez osvíceného knihovníka není šťastný uživatel 4
Strategické plánování Největší „bolístka“ knihovny ? neumíme se nabídnout a prodat 5
Dotazník spokojenosti Využili jsme on-line dotazníky knihovny v Ústí n. Orlicí Výsledky k 31.3., shodně s finalizací strategického plánu Tištěná verze pro návštěvníky knihovny Doladění strategických cílů 6
Využití dotazníkového průzkumu 1.Ujasnění si strategických cílů zapracování podnětů respondentů 2.Stanovení dílčích úkolů 7
Body SP vs. dotazování V SP byly upraveny či přidány jednotlivé cíle a dílčí cíle v souladu s výsledky dotazování. 8
Body SP vs. dotazování –Knihovní fond –Čítárna –Dostupnost knihovny –Prostory (i zrcadlo chybí ) 9
Body SP vs. dotazování –Vzdělávací programy –Profesionalita zaměstnanců –Lepší nabídka služeb –Anonymita služeb internetu! 10
Body SP vs. dotazování –Komunikace (PR) –Marketing –Vzdělávání uživatelů, aby uměli ovládat uživatelské prostředí knihovny a inf. centra 11
Závěry Známe své lidi lépe než oni nás Zjišťovat nedostatky je jednodušší Názory cílové skupiny vítáme všude, kde je to produktivní Marketing a komunikace Zpětná vazba 12
DĚKUJI ZA POZORNOST Martina Wolna Městská knihovna Třinec 13