K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Permutace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0109 Mgr. Jakub Němec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
Zabývá se různými způsoby výběru prvků z daného souboru.
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace VY_32_INOVACE_M4r0107 Mgr. Jakub Němec.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Autor: Jana Buršová.  Permutace s opakováním jsou skupiny o n prvcích vybíraných z n prvků, v nichž se mohou prvky opakovat.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení II. – Diskriminant VY_32_INOVACE_M1r0109 Mgr. Jakub Němec.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_M4r0113 Mgr. Jakub Němec.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Kombinace VY_32_INOVACE_M4r0108 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice s absolutní hodnotou II.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Vzájemná poloha tří rovin
Stereometrie Řezy jehlanů VY_32_INOVACE_M3r0110 Mgr. Jakub Němec.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Vzájemná poloha dvou rovin
Stereometrie Řezy hranolu II VY_32_INOVACE_M3r0109 Mgr. Jakub Němec.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Charakteristiky variability VY_32_INOVACE_M4r0120 Mgr. Jakub Němec.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické úlohy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_15 Název materiáluKombinatorika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_09 Název materiáluKombinatorické.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorika v geometrii.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_11 Název materiáluZákladní.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické úlohy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorické hry.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Permutace s opakováním
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kombinatorika VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Matematika Variace.
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Permutace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0109 Mgr. Jakub Němec

P ERMUTACE S OPAKOVÁNÍM Permutace s opakováním je jedním z kombinatorických úkonů, který nám pomáhá určit, kolik možných uspořádaných k -tic lze sestavit z n prvků, které se v nich mohou vyskytnout alespoň jednou. V tomto případě není nutná podmínka, která by určovala rovnost mezi k a n, protože počet prvků může být menší než počet míst v k -tici. U této operace nám záleží na pořadí prvků. Uveďme si jednoduchý příklad: Sestavte různé čtyřmístné řady, když máte k dispozici jednu bílou a tři černé kuličky. BČČČ, ČBČČ, ČČBČ, ČČČB – tedy čtyři Pokud by řada byla pětimístná a byly by dvě bílé kuličky zvýšil by se počet na deset – BBČČČ, BČBČČ, BČČBČ, BČČČB, ČBBČČ, ČBČBČ, ČBČČB, ČČBBČ, ČČBČB, ČČČBB

P ERMUTACE S OPAKOVÁNÍM – DEFINICE A VZOREC

Řešení všech čtyřech příkladů vychází z definice permutace s opakováním. Je důležité, aby počet sčítanců v čitateli a počet činitelů ve jmenovateli odpovídal počtu druhů míčků ( n ). Určete kolik různých desetimístných řad lze sestavit: a)z pěti modrých a z pěti červených míčků. b)ze tří modrých a ze sedmi červených míčků. c)ze tří modrých, z pěti červených a ze dvou bílých míčků. d)ze tří modrých, ze dvou červených, ze čtyř černých míčků a z jednoho bílého míčku.

Při řešení tohoto druhu příkladu je nejdůležitější určit počet stejných písmen. Získáme tak počet prvků. Poté již počítáme dle definice permutace s opakováním. Kolik různých anagramů (přesmyček písmen) lze vytvořit ze slova: a)ABRAKADABRA b)POPOKATEPETL

Ú KOL ZÁVĚREM 1) Určete počet možných anagramů slova: a) SALAMANDRA b) RESTRUKTURALIZACE 2) Kolik různých devítimístných řad lze sestavit: a) ze čtyřech modrých a z pěti červených míčků? b) ze dvou modrých, ze třech červených a ze čtyř bílých míčků? 3) Kolik druhů barevných míčků a jaký počet těchto míčků budeme potřebovat, aby se počet různých devítimístných řad rovnal permutaci bez opakování z devíti prvků?

Z DROJE Literatura: Calda, Emil; DUPAČ, Václav. Matematika pro gymnázia: Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika. Dotisk 4. vydání. Praha: Prometheus, 2003, 170 s. ISBN