Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje - Benchmark Závěrečná zpráva z výzkumu Únor 2012.
1 Produkty cestovního ruchu (Vztah ke klientům z města) Ing. Marie Stříbrná.
Geografie cestovního ruchu
Nobody’s Unpredictable Kdo jsou návštěvníci regionu Znojemsko a Podyjí? 28.dubna 2011.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
InfoBUS Olomouckého kraje. Kampaň Olomouckého kraje na podporu CR LÉTO 2009 InfoBUS byl v roce 2007 a 2008 hodnocen jako velmi úspěšná aktivita, kterou.
Služby.
Destinační management TO Jeseníky-východ
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Návštěvníci Moravskoslezského kraje z ČR - Nejnovější průzkum, doporučení pro marketingovou komunikaci.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II
MĚSTO ČESKÝ BROD VEŘEJNÉ SETKÁNÍ V rámci procesu přípravy Strategického plánu rozvoje města Český Brod.
Analýza potenciálu cestovního ruchu v turistické lokalitě Hranicko
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
CESTOVNÍ RUCH.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Management cestovního ruchu
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Nobody’s Unpredictable Partie Duel Nečas vs. Paroubek.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Materiálně technické předpoklady
Regionální konference v MSK
CESTOVNÍ RUCH.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Sekundární analýza na datech z kontinuálního výzkumu „Příjezdový cestovní ruch 2005 – 2007“ Příjezdový cestovní ruch v Jihomoravském kraji Ing. Ondřej.
IOP č Sběr informací – domácí cestovní ruch – Česká republika IOP č Sběr informací – domácí cestovní ruch – Česká republika – Praha Výzkum.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
HIT sezony Významný počin v cestovním ruchu Vyhlášení výsledků Vyhlašuje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, záštita generálního ředitele Czechtourism.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Respond & Co, s.r.o. Hladnovská 1255/23, Ostrava 10 Respond Slovakia, s.r.o. M.R.Štefánika 1, Žilina TO Ostravsko.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza marketingu města Bechyně Autor práce: Kateřina Maťhová Vedoucí práce: Ing. Marie Slabá,
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Služby.
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Jakou nabídku očekává český turista v Polsku
Jaká je návštěvnost Městských lesů Hradec Králové a čím je pro sociology zajímavá? Miroslav Joukl a Lucie Vítková, FF Univerzita Hradec Králové, Katedra.
Příjezdový cestovní ruch ČR
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011

MSK 2 Obsah prezentace Informace o projektu, metodologie Detailní zjištění  Návštěva kraje  Image kraje, spokojenost s návštěvou, loajalita  Zdroje informací, zásah kampaně Závěrečné shrnutí

MSK 3 Pozadí a cíle výzkumu Tento výzkum navazuje na marketingové analýzy a výzkumy z roku Cílem tohoto šetření bylo:  monitorovat chování návštěvníků MSK  monitorovat preference návštěvníků MSK  porovnat vývoj spokojenosti návštěvníků MSK  porovnat vývoj loajality návštěvníků MSK  poskytnutí zpětné vazby o úspěšnosti marketingových aktivit, které byly realizovány na podporu cestovního ruchu  srovnání s Plzeňským, Královehradeckým a Zlínským krajem

MSK 4 Metodologie Kvantitativní výzkum mezi návštěvníky MSK Metoda sběru dat CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Výběrový souborObyvatelé celé ČR starší 18 let, kteří MSK, resp. PK, resp. HK, resp. ZK navštívili v posledních 12 měsících za účelem trávení volného času Respondenti byli rekrutováni náhodným výběrem z databáze telefonních čísel bytových stanic (pevné linky), kombinovaný s generátorem náhodných mobilních telefonních čísel Nástroj sběru datStrukturované dotazníky uzavřenými i otevřenými otázkami, které zjišťovaly:  CLI – Customet Loyalty Index  CSI – Customer Satisfaction Index Nástroj sběru datStrukturované dotazníky uzavřenými i otevřenými otázkami Počet rozhovorůN = 1002 (MSK) N = 300 (PK) N = 300 (HK) N = 300 (ZK) Délka dotazníkuCLI dotazník - 15 minut, CSI dotazník – 20 minut Benchmark dotazník – 20 minut

MSK 5 Detailní zjištění  Návštěva kraje (doprava, navštívená místa, doprava, stravování)

MSK 6 Nejčastěji navštěvovaná místa „Které místo nebo která místa v MSK / HK / PLZ / ZLN jste navštívil/a v posledních 12 měsících za účelem trávení volného času?“ v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 299, N (MSK) = 1002; možnost více odpovědí, kategorizace spontánních odpovědí MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ PLZEŇSKÝKRÁLOVEHRADECKÝZLÍNSKÝ 1-2 dni dní39 6 a více dní42 Délka pobytu v MSK

MSK 7 Ubytování, doprava Kde jste byl/a převážně ubytován/a, když jste zde trávila volný čas MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ PLZEŇSKÝKRÁLOVEHRADECKÝZLÍNSKÝ v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 300, N (MSK) = 1002 Doprava do MSK

MSK 8 Stravování, útrata „Stravoval/a jste se zde v restauračních zařízeních?“ v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 300, N (MSK) = Kolik Vás stojí v průměru na osobu a den Váš pobyt v MSK?

MSK 9 Aktivity v MSK? K jakým aktivitám je dle Vašeho názoru MSK vhodný? Báze: všichni respondenti n=1002 Pěší turistika Cykloturistika Koupání, vodní sporty Lyžování, zimní sporty Jiný aktivní sport (golf, volejbal, tenis, létání apod.) Péče o fyzické a duševní zdraví (návštěva wellness, fitness, lázně, apod.) Rybaření, myslivost, houbaření Poznávací turistika (návštěva hradů, zámků, muzeí, památek apod.) Poznávání přírodních krás a zajímavostí Agroturistika (pobyt na farmě, projížďky na koni apod.) Církevní turistika (návštěva církevních památek, poutí, procesí a jiných náboženských aktivit) Návštěvy kulturních akcí (festivaly, slavnosti, koncerty apod.) Návštěva sportovních akcí (závody, utkání, přebory apod.) Společenský život a zábava Gurmánská dovolená, kulinářské zážitky, dobré jídlo a pití. Relaxace, odpočívání Organizování různých konferencí, kongresů, firemních akcí apod.

MSK 10 Segmentace návštěvníků v MSK Ekonomicky nejprofitabilnější Krátkodobější dovolená Sport, zábava, města, adrenalin Mladší generace Ekonomicky nejméně profitabilní Dlohodobější dovolená Pěší turistika, poznávání, technické památky, wellness, hrady Možnosti trávení volného času pro rodiny s dětmi Sport, památky, hrady Důraz na ubytovací a stravovací služby, zdravotní péče

MSK 11 Detailní zjištění  Image kraje  Spokojenost s návštěvou  Loajalita

MSK 12 Acociace s krajem CelkemMužiŽeny Ostrava Beskydy příroda, krajina Jeseníky hory10119 hornictví, uhlí, doly9157 víno, vinice, vinobraní999 přátelé, příbuzní, rodina8510 špatné ovzduší, smog, špína685 Olomouc675 Opava665 hrady, zámky, památky536 Co Vás napadne když se řekne Moravskoslezský kraj? …Ostrava, noční život… …Objevuji technické skvosty…staré továrny… …procházky s nádhernými vyhlídkami… …krásné lesy a hory, nezničená krajina…

MSK 13 Celková spokojenost s návštěvou kraje „A když se zamyslíte nad svojí celkovou zkušeností s návštěvou kraje za účelem trávení volného času v uplynulých 12 měsících, do jaké míry jste byl/a spokojen/a či nespokojen/a?“ 92 % uvažuje 90 % spokojených v %, N (PK = 300; N (HK) = 300; N (ZK) = 300, N (MSK) = 1002 Silné stránky Přátelskost místních lidí Dostatečné možnosti pro společenské, sportovní a turistické vyžití Ochotný personál Slabé stránky Kvalita silnic (stejně jako loni) Nabídka možností pro koupání a vodní sporty Služby pro lyžaře MSK

14 Spokojenost dle regionů služby, léto 2010 Ubytovací služby / stravování Služby pro motoristy / cykloturisty Úroveň personálu Péče o čistotu a pořádek Cenová úroveň služeb + + – Zdroj: Ipsos výzkum pro Czech Tourism, 2010, N= 2512, osobní dotazování ve vybraných lokalitách jednotlivých krajů

MSK 15 Index loajality CLI (Customer Loyalty Index) návštěvníků vybraných krajů zohledňuje čtyři základní aspekty: spokojenost s trávením volného času v kraji výjimečnost kraje z pohledu trávení volného času ochota doporučit známým trávení dovolené v kraji ochota k opětovnému trávení dovolené v kraji Index loajality  Královehradecký kraj: 4,19  Moravskoslezský kraj: 4,18  Plzeňský kraj: 4,13  Zlínský kraj: 4,13 Index loajality MSK + 0,36 bodu Rozhodně ano65 % Spíše ano26 % Opakovaná návštěva MSK do 2 let

MSK 16 BARIÉRY OPAKOVANÉ NÁVŠTĚVY „ Když se zamyslíte nad návštěvou Moravskoslezského kraje, které z následujících bariér Vám brání v návštěvě tohoto kraje?“ „Z jakého důvodu byste nedoporučil/a dovolenou v MSK?“ (nedoporučení 5 %) v %, N = 500 jsou hezčí místa27 znečištěné ovzduší16 málo aktivit, využití volného času11 není zde nic zajímavého, výjimečného, málo atraktivní kraj 11 nelíbilo se mi tam11 daleko8 není vhodné pro děti3 chybí koupání3

MSK 17 Detailní zjištění  Zdroje informací  Komunikační kampaň

MSK 18 Informace Turistická informační centra Cestovní kanceláře a agentury Média (články v tisku, rozhlas, televize) Propagační materiály, prospekty, průvodci apod. Internet Informace od personálu ve službách Informace od příbuzných či známých Využil/a jste některé informace z následujících zdrojů? 2006 = 49% 18% 43% 57% 35% 60%        „Máte dostatek informací o možnostech trávení volného času v regionu?“ v %, N = 1002 (MSK), N = 300 (PK), N = 300 (HK), N = 300 (ZIL) Zdroj: Monitoring, CzT

MSK 19 Zásah komunikace dle regionů – léto 2010 Podíl turistů, kteří zaznamenali jakoukoliv upoutávku na region – – – Zdroj: Ipsos výzkum pro Czech Tourism, 2010, N= 2512, osobní dotazování ve vybraných lokalitách jednotlivých krajů

MSK 20 Zásah komunikace - MSK Zaznamenal/a jste před svým příjezdem nějakou reklamu/upoutávku na MSK? Pokud ano, jakou?

MSK 21 Hlavní zjištění

MSK 22 Shrnutí hlavních zjištění  Spokojenost návštěvníků i jejich loajalita k MSK je na vysoké úrovni, v meziročním srovnání se neliší  MSK je spojován především s pěší turistikou, cykloturistikou, poznáváním (památky, muzea, kulturní akce, hrady, zámky, atd.) a relaxací spolu s odpočinkem  Mezi hlavní bariéry návštěvy patří vnímání zhoršeného ovzduší, nedostatečná nabídka na trávení volného času (souvisí s nedostatkem informací) a dopravní dostupnost  Klíčovými zdroji informací je především internet a doporučení známých či příbuzných  Zásah komunikační kampaně na kraj či jednotlivé lokality je relativně dobrý, tažený především internetem a venkovní reklamou, méně využívaný je print

MSK 23 Děkuji za pozornost Michal Straka GSM: Ipsos Tambor, Národní 6, Praha 1, tel.: , Ipsos Tambor SR, Kolárska 1, Bratislava, tel.: