Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIA V JEDNOM KOLE KONFERENCE AŘG ČR– STARÉ SPLAVY, 26. – 28. BŘEZNA 2012.
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Evropa 2020 Integrované směry
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Evropský sociální fond v ČR
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)
Příprava Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Jiří Nantl 1
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ LIBERECKÉHO KRAJE v návaznosti na globální granty RNDr. Robert Gamba vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
KONFERENCE AŘG ČR PŘEROV-3. DUBNA – 5. DUBNA 2013.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
DLOUHODOBÝ ZÁMĚR VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE (2012 – 2016)
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Bílá kniha Národní program rozvoje vzdělávání v ČR.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Mládež v pohybu – iniciativa strategie Evropa 2020.
1 Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
TECHNOLOGICKÉ CENTRUM AV ČR a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
Tisková konference
Rozvoj inovací v EU.
Příprava operačních programů
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman

Vize českého školství  Bílá kniha 2001  Strategie Evropa 2020 (Brusel 2010)  Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 (vláda 2014)  Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období let (pracovní materiál)

Bílá kniha 2001 Navzdory dílčím pokrokům v různých oblastech nebyla splněna ani systematicky naplňována řada cílů deklarovaných v Národním programu rozvoje vzdělávání (Bílé knize) z roku 2001.

Bílá kniha 2001 Zůstala nenaplněna. Nepředvídatelnost kroků MŠMT Jaká je váha strategických dokumentů?

Strategie Evropa 2020 Je brána vážně. Brusel má nástroje k nátlaku na členské země.

Cíle Strategie 2020  40 % mladší generace - terciární vzdělání  Inteligentní růst – vyvíjet ekonomiku založenou na znalostech a inovacích

Strategie vzdělávací politiky ČR do r  Absolventi oborů s výučním listem - nezaměstnaní  Posílení všeobecných znalostí – řešení životních situací

52 % 23% Učni - absolventi ÚP Jiný obor 25% Je třeba zajistit, aby nebyly finanční prostředky vynakládány na předčasnou profesní specializaci žáků, která v dlouhodobé perspektivě není a nemůže být smysluplně využitelná.

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období let Pracovní materiál MŠMT

Dlouhodobý záměr… MŠMT naplňuje vládní politiku velmi specifickým způsobem: Početní posilování učňovských oborů Omezování všeobecného vzdělávání

Důsledky Uchazeč nepřijatý na G: Odmaturuje na odborné škole. Vystuduje VŠ.

Stav Gymnázia 25 % Na VŠ jde 66 % Hlavním dodavatelem jsou odborné SŠ – 41 %

Závěr Žáky nutíme jít cestou, která je hůře připraví pro další studium a která je zbytečně drahá.

Výzva Protestujme proti krokům MŠMT zhoršujícím vyhlídky našich dětí a plýtvajícím penězi.

Děkuji za pozornost.