Třírozměrné modelování
Modelování a zobrazování Obraz(y) modelu model Realita (sutečnost) modelování Zobrazování (vizualizace)
3D modelování Rastrové (voxelové) Vektorové
Voxelové modelování 0 = není v tělese 1 = je v tělese
Kvadrantový strom (4-tree, QuadTree)
Oktantový strom (8 strom, 8-tree, OcTree)
Vektorové modelování B-reprezentace Primitivní tělesa 2 ½ D modelování CSG modelování
B reprezentace (hraniční, boundary)
Tabulka vrcholů V1 X Y Z V2 V3 V4 V5 V6 V7 V8 v1 v2 v4 v3 v5 v6 v8 v7
Tabulka hran V1 V2 E2 V3 E3 V4 E4 E5 V5 E6 V6 E7 V7 E8 V8 E9 E10 E11
Tabulka ploch P1 E1E2E3E4 P2 E1E5E6E9 P3 E2E6E7E10 P4 E3E7E8E11 P5 v5 e9 e12 e10 e11
Tabulka těles Q P1P2P3P4P5P6
Modelování z primitivních těles Kvádr Zadat dva protilehlé vrcholy Nebo Zadat dva protilehlé vrcholy podstavy a výšku
Primitivní tělesa v AutoCADu Kvádr Koule Válec Kužel Klín Torus ….
2 ½ D modelování Modelování 3D těles pomocí transformací z 2D objektů Posunutí (vysunutí, extrude) Rotace (rotate, revolve) …… např posunutí podle křivky
Vysunutí Obdélník → Kvádr Kruh → Válec
Otočení Obdélník → Válec Trojúhelník → Kužel Kruh → Koule
Computer Solid Geometry (CSG) modelování Množinové operace Sjednocení Průnik Rozdíl CSG strom
CSG strom
CSG strom substract{ union{ box{[0,0,0][4,4,1]} cylinder{[4,2,0],[4,2,1],1} } cylinder{[3,3,0][3,3,5],0.5}