1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fonologie Cvičení číslo 6.
Advertisements

Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Svůj vs. jeho, její, jejich Fill in the blanks with the correct form of svůj or jeho/její/jejich, depending on whether the subject of the clause is the.
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Píseň “Starý muž” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 5.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Podmínkové věty – typ 0, 1, 2, 3.
Practice with Numbers II For each of the following sections, insert the correct form of the given noun and/or number. Vzor: Jeden Mám ___(sešit) a ___(kniha).
Linking Words and phrases
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Making predictions – how sure you are will definitely (100% sure) It will definitely happen. will almost probably It will almost probably happen. is /
Possessive Pronouns In each of the following sentences, change the possessive pronouns from singular to plural and vice versa. Vzor: Mám jeho sešity. Mám.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
 pondělí (n.)  úterý (n.)  středa (f.)  čtvrtek (m.)  pátek (m.)  sobota (f.)  neděle (f.)
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Verbs of Motion II Fill in the blanks with either the perfective or imperfective form of the verb in parentheses. Vzor: Včera jsem (dojíždět/dojet) až.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 7 – L1+L2 revision October 9, 2008.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Feminine Nouns, Adjectives, and Demonstratives Czech 403.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson
GE - Vyšší kvalita výuky
Části roku Mgr. Lenka Stará
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
GE - Vyšší kvalita výuky
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Instrumentál singuláru
Způsobová slovesa-budoucnost (9.ročník)
GE - Vyšší kvalita výuky
Basic phrases Dobrý den. (F) Ahoj./Čau. (I) Na shledanou. (F)
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Possessive Pronouns Vzor: Mám jeho sešity. Mám jejich sešity.
Čeština: 1. lekce Czech language: 1st lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Future tenses Překlad Handout.
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Transkript prezentace:

1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony Dvě, tři, čtyři miliardy 5, 6, 7,… ⇨ genitiv of plural Pět, šest, sedm,… tisíc Pět, šest, sedm,… milionů Pět, šet, sedm,… miliard

The subject and the object agree ⇨ svůj (declined like můj) Jan jede s Petrem do Portugalska. Jan se těší na svoji/svou rodinu. Jan = subject Rodinu = object It is Jan´s family. ⇨ svůj X Jan jede s Petrem do Portugalska. Jan se těší na jeho rodinu. It is not Jan´s but Petr´s family ⇨ jeho

Petr píše ________ domácí úkol. (his own) Petr píše ________ domácí úkol. (Jan´s) Jana čeká na ________ kamarádku. (her own) Jana čeká na ________ kamarádku. (Petra´s) Jana zná ________ matku dobře. (her own) Jana zná ________ matku dobře. (Anna´s)

1) Finished actions (usually will in English) ⇨perfective verb forms E.g. Uvařím to já. (inf. uvařit) 2) Unfinished actions ⇨být in future tense + infinitive of an imperfective verb E.g. Dnes večer budu vařit já. (inf. vařit) 3) Special forms for jít, jet E.g. Půjdu/pojedu na nádraží

⇨být/nebýt in future tense + infinitive of an imperfective verb Sg.Pl. 1. Budu/nebudu1. Budeme/nebudeme 2. Budeš/nebudeš2. Budete/nebudete 3. Bude/nebude3. Budou/nebudou E.g. Zítra budu pracovat celý den.

… dnes v poledne? … dnes ve čtyři hodiny odpoledne? … dnes v sedm hodin večer? … dnes v devět hodin večer? … dnes ve dvanáct hodin v noci? … zítra v pět hodin ráno? … zítra v sedm hodin ráno? … zítra v deset hodin dopoledne?

⇨ být/nebýt in future tense + infinitive of a modal verb + infinitive of a main verb Eg. Budu moct zůstat. Budu umět mluvit česky. Budu muset jít. Budu smět odejít.

1) Conditional clause: ⇨ když/jestliže/jestli + future tense: Když/jestliže/jestli budu mít čas, přijdu. 2) Temporal clause: ⇨ když + present/past tense: Když mám volnou sobotu, jedu na výlet. Když jsem měl volnou sobotu, jel jsem na výlet. ⇨ až + future tense: Až budu mít čas, opravím to.

If I have money, I will go to America. When I see Petr, I will ask about it. When I cannot sleep, I read a book.

1) F + Mi: Hard consonant ⇨ -y: ženy, banány Soft consonant ⇨ -e/-ě: přítelkyně, pokoje Ending –ost (f.) ⇨ - i: místnosti (f.) x mosty (m.) Ending –í ⇨ -í: paní 2) N: Hard consonant ⇨ -a: auta Soft consonant ⇨-e/-ě: moře, parkoviště Ending –í ⇨ -í: nádraží

Remember: stůl – stoly dům – domy dítě – děti

3) Ma (nominative of plural): Most general names + national names ⇨ -ové: Italové (but Francouzi), pánové/páni Nouns in –tel (+ Španěl) ⇨ -é: učitelé, Španělé Nouns in –an ⇨ -é/-i: Američani/Američané Remember: Člověk – lidé/lidi Přítel – přátelé See „Consonant changes: p ) Ma (accusative of plural): Hard consonant ⇨ -y: pány, Američany All other nouns ⇨ -e: učitele, manžele Remember: Lidi (accusative of plural)

Pronouns, adjectives and numerals with nouns in nominative/accusative of pl.: F + Mi (nominative + accusative of plural): Ty Moje/mé, tvoje/tvé, naše, vaše Její, jeho, jejich židle, stoly,… Nové, moderní N: (nominative + accusative of plural): Ta Moje/má, tvoje/tvá, naše, vaše Její, jeho, jejich auta, nádraží,… Nová, moderní Ma (nominative of plural): Ti Moji/mí, tvoji/tví, naši, vaši Její, jeho, jejichpáni, učitelé,… Mladí, moderní Ma (accusative of plural): Ty Moje/mé, tvoje, tvé, naše, vaše Její, jeho, jejichpány, učitele,… Nové, moderní

Numeral "two" (nom.+ acc. pl.): Ma/Mi: dva muži/stoly F + N: dvě ženy/auta Pronoun "each" (nom. sg.): Ma/Mi: každý muž/stůl F: každá žena N: každé auto Prounoun "all" (nom.+ acc. pl.): Ma: všichni muži (nom.), všechny muže (acc.) Mi: všechny stoly F: všechny ženy N: všechna auta