Kalendář - únor Petr Machala. Únor bílý – pole sílí 2.2. – Na Hromnice o hodinu více. 14.2. – Sv. Valentýnek – jara tatínek Víte, kolik má únor dnů? Znáte.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání -Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

Liturgický rok.
Průlet liturgickým rokem
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Pro velmi bystré hlavy ! Námořník vzpomínal, že při poslední plavbě kolem Evropy vyplouval se svou lodí z Petrohradu za krásného slunečného rána první.
Co je Masopust?.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Velikonoce – jen svátky jara?
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Kalendář - duben Petr Machala.
MASOPUST.
Název Velikonoce, pašijový týden
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Hromnice.
Průlet liturgickým rokem
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. MASOPUST POUŽITÉ.
Kalendář - červen Petr Machala.
Kalendář - říjen Petr Machala.
Kalendář - květen Petr Machala.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách IV. -
Kalendář - září Petr Machala.
Vajíčka Malovaná vajíčka Děti hledající vajíčka. Velikonoce v Německu Julie Kölblová, Sabina Bajajová a Dajana Zámečníková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kalendář - březen Petr Machala.
Kalendář - prosinec Petr Machala.
Kalendář – červenec a srpen Petr Machala. Co červenec neupeče, to již září nedopeče Sv. Markyta vede žence dožita – Sv. Anna – chladna.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Člověk v rytmu času Výchova k občanství 6. ročník ZŠ
Tradice Velikonoc.
Čas nezastavíš Petr Machala.
Anotace Cyklus přírody a kalendáře Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí postup, jakým vznikaly kalendáře na základě sledování.
5. lekce.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Velikonoce – historický původ Nejvýznamnější svátek křesťanské církve; vrchol křesťanského liturgického kalendáře. Svátky jara, oslava jara. Spojené s.
KŘESŤANSKÝ KALENDÁŘ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy Centrum Bazalka – Základní škola speciální a Mateřská škola speciální, o.p.s. Téma Svátky v roce Název DUM Listopad - Advent Popis Popis, zvyky,
Liturgický rok. každý rok si připomínáme všechny události z Ježíšova života také si připomínáme svaté, kteří ukázali, jakými různými způsoby můžeme následovat.
Velikonoce Velikonoce jsou důležité křesťanské svátky. Oslavují zmrtvýchvstání Ježíše Krista.
KŘESŤANSKÝ KALENDÁŘ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Části roku Mgr. Lenka Stará
Vytvořila: Libuše Langmayerová IX. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Co znamená slovo masopust?
Rok v jeho proměnách a slavnostech
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
1.
Hmotná kultura a každodenní život III
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_14_ Pranostiky I
Autor: Mgr. Radana Marelová
Troufneš si? Uvítání, představení se. Nalákání na kvíz, budou odměny , ale největší odměnou je vlastní poznání. Budeme na to mít 10 minut. O jaké lidi.
KALENDÁŘ.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Předmět: prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Čas 2.část
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Marie Rottrová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
pedagogických pracovníků (NÚV).
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Zvyky a tradice Čechů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.26_Cas Datum: 12.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Transkript prezentace:

Kalendář - únor Petr Machala

Únor bílý – pole sílí 2.2. – Na Hromnice o hodinu více – Sv. Valentýnek – jara tatínek Víte, kolik má únor dnů? Znáte některé pranostiky na únor? Víte, proč se na Hromnice zapalovaly svíce?

končí doba zábav, která trvala od Tří králů Masopust: u nás už ve 13. století vrcholí poslední týden před Popeleční středou (tou začíná 40 denní půst)

přípravou na masopust býval čtvrtek před masopustní nedělí - "tučný čtvrtek" v tento den má člověk jíst a pít co nejvíce, aby byl celý rok při síle

hlavní masopustní zábava začínala o "masopustní neděli„ zadělávalo se na koblihy a šišky, smažily se boží milosti.

vyvrcholením masopustu bylo úterý

Děkuji za pozornost.