Důvody vstupu na zahraniční trhy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDPOKLADY ÚSPĚCHU NA TRZÍCH V GLOBÁLNÍM SVĚTĚ
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Zpracování objednávek a distribuce
P12 Mezinárodní marketing Celosvětová proces internacionalizace - významný faktor rozvoje mezinárodního marketingu. Využívání mezinárodního marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Distribuční strategie
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Ruská federace x WTO a OECD
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úloha marketingu v řízení podniku
1.Obsah marketingového řízení
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
SPACE ANALÝZA.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Model strategie marketingového mixu
Vítejte na Marketingu.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Model struktury strategického managementu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vítejte na marketingu.
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Důvody vstupu na zahraniční trhy Přednáška č.2 Důvody vstupu na zahraniční trhy

Všeobecné důvody pro mezinárodní obchod – I. Nové tržní příležitosti Ekonomické efekty Přítomnost na trhu Delší výrobkový cyklus Spolupráce se zahraniční firmou

Všeobecné důvody pro mezinárodní obchod – II. Přístup k surovinám Důvěra v domácí značku Legislativní podmínky Důvody vyplývající z měnového kurzu Diverzifikace rizika

Důvody pro mezinárodní obchod ČR Velikost trhu v ČR Nedostatek surovin Získávání nových technologií Nárůst ceny práce

Výhody a nevýhody firem uplatňující mezinárodní obchod Diverzifikace Zvýšení zisku Stabilizace pracovní síly Finanční výhody Prestiž mezinárodní společnosti Riziko Náklady

Před vstupem na zahraniční trh Stanovit cílová teritoria pro vstup Tvorba marketingového plánu Určení způsobu vstupu

2.Tvorba marketingového plánu Analýza trhu SWOT analýza Výzkum zahraničního trhu Stanovení cíle Určení strategie Přizpůsobení taktiky Implementace Kontrola, přehodnocení situace

3. Způsob vstupu na zahraniční trh Pasivní přístup – využití pouze v krajních situacích Aktivní přístup – využití marketingových aktivit

3. 1 Způsob vstupu na zahraniční trh Vývozní a dovozní operace - Prostřednické vztahy - Smlouva o výhradním prodeji -Obchodní zastoupení - Komisionářské a mandátní vztahy - Piggyback - Přímý vývoz - Exportní aliance Formy nenáročné na kapitálové investice - Licenční obchody - Franchising - Smlouvy o řízení - Zušlechťovací operace - Výrobní kooperace Kapitálové vstupy - Akvizice - Fúze - Investice na zelené louce - Joint venture - Strategické aliance

3. 2 Způsob vstupu na zahraniční trh Výrobce vyrábí: V domácí zemi Nepřímý vývoz Přímý vývoz V bezcelní zóně V zahraničí Montáž Plná výroba Strategické aliance Jiné typy

průmyslový distributor Přímý vývoz výroba domácí země cílové země Bez přímých investic S přímými investicemi VOO průmyslový distributor B2C B2B průmyslový trh vládní trh MOO zákazník

Obecné faktory ovlivňující vstup na zahraniční trh Finanční náročnost Kapitálové zázemí firmy Potenciál cílového trhu Možnost kontroly trhu Rizikovost trhu Konkurenceschopnost firmy

Specifické faktory ovlivňující vstup na zahraniční trhy Marketingový pohled na cílový trh Komunikační pohled na cílový trh Vztah mezi členy distribučního kanálu Zpětná vazba

1. Faktor - Marketingový pohled na cílový trh 1.2 Typ výrobku 1.3 Dostupnost distributorů 1.4 Cíle a strategie

2. Faktor - komunikační pohled na cílový trh Komunikační strategie 2.1 Gravity – (tíže), výrobek se prosadí sám 2.2 Push – (tlak), zaměření na nejbližší článek 2.3 Pull – (tah), zaměření na poslední článek Komunikační bariéry 2.4 Kulturní bariéry 2.5 Národnostní bariéry 2.6 Bariéra prostředí 2.7 Bariéra vzdálenosti

3. Faktor - Vztah mezi členy distribučního kanálu 3.1 Přímá cesta Výrobce - zákazník 3.2 Nepřímá cesta Výrobce – mezičlánek– zákazník 3.3 Konflikty v komunikaci Vertikální Horizontální Vícedimenzní

4. Faktor – zjištění zpětné vazby 4.1 Informace o chování spotřebitelů 4.2 Informace o konkurenci 4.3 Informace o reakcích na produkt, cenu, dostupnost, komunikaci společnosti

Pravidla pro volbu země Jednoduché pravidlo (naive rule) Pragmatické pravidlo (pragmatic rule) Strategické pravidlo (strategic rule)

Hlavní teoretické přístupy k problematice internacionalizace Model EPRG etnocentrický polycentrický regiocentrický geocentrický

Trendy rozvoje Mezinárodního marketingu Dynamičnost trhu Relační marketing (nová role dodavatelů a zákazníků) Inovace nabídky Strategie založené na získání konkurenční výhody Soutěžení na globálním trhu (nové formy komunikace)

Shrnutí – hlavní rozhodování v mezinárodním marketingu Rozhodování o tom, zda vstoupit na zahraniční trh Rozhodování o tom, na který trh vstoupit Rozhodování o způsobu vstupu na zahraniční trh Rozhodování o marketingovém programu Rozhodování o organizaci marketingu

Děkuji za pozornost