Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Podpořeno projektem – OP VK CZ.1.07./2.2.00/ Závěrečný seminář k projektu OPVK dne 17. ledna 2013 ČVUT FBMI v Kladně Fakta a priority rozvoje FBMI v návaznosti na projekty OPVK a VaVpI prof. MUDr. Jozef Rosina, Ph.D., děkan fakulty ČVUT FBMI
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Motto FBMI ČVUT Naplnit poslání a úlohy biomedicínského inženýrství ve studiu, výzkumu i v praxi prostřednictvím kvalitního interdisciplinárního zázemí a týmu odborníků 2
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Historie fakulty – Centrum BioMedicínského Inženýrství ČVUT (CBMI) 2002 – Ústav BioMedicínského Inženýrství ČVUT (ÚBMI) 2003 – akreditován první bakalářský studijní program 2005 – Fakulta BioMedicínského Inženýrství ČVUT (FBMI) 2005 – akreditován první magisterský studijní program 2006 – akreditován první doktorský studijní program
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Základní fakta 4 FBMI založena v roce 2005 FBMI je druhá nejmladší fakulta ČVUT FBMI je rychle se rozvíjející součástí ČVUT na FBMI nyní studuje cca 1500 studentů úspěšnost přijetí na FBMI 78 % FBMI má cca 600 absolventů Na FBMI studuje cca 85 doktorandů Na FBMI pracuje cca 170 zaměstnanců FBMI disponuje cca 30 laboratořemi FBMI využívá plochu cca m 2 FBMI má sídlo v Kladně
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Katedry 5 Katedra biomedicínské informatiky (KBI) Katedra biomedicínské techniky (KBT) Katedra lékařských a humanitních oborů (KLHO) Katedra přírodovědných oborů (KPO) Společné pracoviště biomedicínského inženýrství FBMI ČVUT a 1. LF UK (SPA)
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Priority rozvoje fakulty 6 reprezentativní nabídka profesních oborů interdisciplinární studium a výzkum se zapojením studentů výuka v laboratořích založená na propojení s klinickou praxí, experimentálním výzkumem a výrobci zdravotnických prostředků co možná nejvíce využít infrastruktury ČVUT fakulta „rodinného“ typu podpora volnočasových aktivit ve vztahu k profilu studia v daném oboru rozvoj fakulty v regionu Kladno
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Studijní programy a obory - Bc 7 Bc. 3R Biomedicínská a klinická technika - Biomedicínský technik (96, PFS, KFS, AJ, RJ) - Optika a optometrie (96, PFS) - Biomedicínská informatika (PFS) Bc. 3R Specializace ve zdravotnictví - Fyzioterapie (96, PFS) - Radiologický asistent (96, PFS) - Zdravotnický záchranář (96, PFS) Bc. 3R Ochrana obyvatelstva - Plánování a řízení krizových situací (leg. ČR, PFS, KFS)
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Studijní programy a obory – Mgr (Ing.) 8 Mgr. 2R Biomedicínská a klinická technika - Biomedicínský inženýr (96, PFS, RJ) - Přístroje a metody pro biomedicínu (PFS) - Systémová integrace procesů ve zdravotnictví (PFS, KFS, AJ) - Erasmus-Mundus CEMACUBE Common European MAster’s CoUrse in Biomedical Engineering (PFS, AJ) Mgr. 2R Ochrana obyvatelstva - Civilní a nouzové plánování (leg. ČR, PFS) Ph.D. 4R Biomedicínská a klinická technika - Biomedicínská a klinická technika (PFS, KFS, AJ)
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Výzkumné týmy 9 aplikace tenkých vrstev v lékařství biotelemetrické systémy hodnocení zdravotnických prostředků (HTA) interakce XUV záření (elmag pole) s biologickými objekty kvantifikace hodnocení rehabilitačního procesu nekonvenční umělá plicní ventilace nové trendy v medicíně katastrof vyhodnocení okamžité polohy očí, hlavy, končetin a těla v klinické praxi pacientská simulace nanosenzory pro biomedicínu
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Projekty OPVK 10 Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Rozvoj oboru Biomedicínská informatika na Fakultě biomedicínského inženýrství v Kladně Rozvoj výzkumného týmu BIO-OPT-XUV na FBMI ČVUT Spolupráce 21. století Mezinárodní spolupráce na Fakultě biomedicínského inženýrství ČVUT Inovace a modernizace didaktických metod a obsahu výuky na FBMI Kladno ve specifických oblastech Integrace týmu pro vývoj a výzkum nových principů nanotechnologie v biomedicíně pro vzdělávání a lékařskou praxi Ochrana obyvatelstva a řešení krizových a mimořádných událostí Popularizace vědy a výzkumu ČVUT Dlouhověkost bez léků: Popularizace a propagace novinek ve výzkumu nefarmakologických možností ovlivnění zdravotního stavu
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Projekt VaVpI 11 Infrastruktura pro biomedicínské inženýrství (BIOKOS)
Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků studentů oboru Biomedicínský technik Závěr 12 Děkuji Vám za Vaší pozornost