Listopad 2006 (c) Radek Maca ÚVOD Průvodní prezentace ke studiu ICTK STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Advertisements

Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Systém kurikulárních dokumentů
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Co jsou LP a odkud se berou? Proč jsou LP (nejen) pro policejní službu tak zásadní? Jaké povinnosti a nároky jsou s LP spojeny? Kdo může kontrolovat váš.
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon.
Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ © Radek Maca1 Ing. Antonín Mucha Mgr. Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ v roce 2005.
Základní škola Svitavy
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE VÝCHODISKA listopad 2006 (c) Radek Maca.
Personální plánování.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Sdílení dat o veřejné správě Jaroslav Svoboda MV, úsek informatiky odbor informatizace veřejné správy.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Integrovaný regionální operační program
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Evaluace v mateřských školách
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Koučink dětí a mladistvých
“Those who know, do. Those that understand, teach.”
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
VIKBA32 Informační vzdělávání
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
10. setkání TS Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné a technické vzdělávání) KAP JMK 16. května 2018.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

listopad 2006 (c) Radek Maca ÚVOD Průvodní prezentace ke studiu ICTK STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE

Několik otázek úvodem… 1.Co je cílem výuky ve školách? 2.Jaká je role učitele ve výuce? 3.Podle čeho (jak) hodnotíte úspěšnost jeho práce? 4.Podle čeho (jak) hodnotíte úspěšnost své práce? –Podle čeho ji hodnotí váš nadřízený? –Podle čeho ji hodnotí inspektor? 5.Jaká je role ICT ve výuce? 6.Jaká je role ICT ve vaší škole? 7.Jaké kladné (záporné) stránky přináší ICT do života školy? 8.Lze plánováním pozitivně ovlivnit roli ICT ve škole? Zamyslete se nad těmito otázkami, odpovědi nejsou jednoduché...

Víme vůbec, co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a moudří. Chceme být úspěšní a bohatí.... kdo by nechtěl, ale jak toho dosáhnout?

Nutnost posunu ve vzdělávání Dříve… instruktivní přístup pevné osnovy učení znalostí drilem výuka postavena na kázni učitel je zdrojem informací „jediná“ (tištěná) učebnice škola je uzavřená okolí vzdělávání „končí“ ve škole … Příště… konstruktivní přístup tématický plán dle kompetencí učení pochopením souvislostí výuka postavena na zájmu kdokoli je zdrojem informací alternativní (i digitální) učebnice škola otevřená nejen okolí vzdělávání po celý život … školský zákon 561/ Dnes? … jak přitom mohou pomoci služby ICT?... jak můžete pomoci VY?

Schopné učitele... Co k tomu potřebujeme? Komplexní výuku... Vhodnou strategii...

O čem je strategie rozvoje ICT věcná legislativní Strategie rozvoje služeb ICT ve škole Východiska Evaluace realizace strategie Plánování rozvoje ICT ve škole role ICT ve škole lidské zdroje náležitosti ICT plánu tvorba ICT plánu evaluace školy autoevaluace služeb ICT Klepnutím na „bublinu“ ve schématu vyberte pokračování