Zdroj obrazového materiálu www.obrazky.cz Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace BOD, ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Kateřinou Různarovou Zdroj obrazového materiálu www.obrazky.cz
Na školní zahradě si hrály děti. Chtěly si kutálet s míčem Na školní zahradě si hrály děti. Chtěly si kutálet s míčem. Nejprve si posedaly na trávu, každý, kam chtěl. Každému určíme jeho polohu – vyznačíme jednotlivé BODY Začaly si kutálet od jednoho ke druhému a dráhu míče budeme sledovat.
Míč se kutálel od Antonína k Báře, potom k Cilce a od ní k Danovi, dál se kutálel k Evě a skončil u Filipa. Který bod má Antonín? Komu patří bod C a komu bod E? Patří Danovi bod F?
Pracovní list – body Každému dítěti vytvoř bod. Pojmenuj dané body písmeny A,B,C,D,E,F.
Děti si kutálely míčem, ÚSEČKAMI je znázorněno, jakou cestu urazil míč. Z bodu A (od Antonína) do bodu B, úsečka AB. Z bodu B (od Báry) do bodu C, úsečka BC. Pokračujte v řadě, říkejte od koho a ke komu se dále kutálí míč. Jaké úsečky tvoříte?
Úsečka je přímá, má dva krajní body Krajní body jsou AB
Pracovní list – rýsujeme úsečky 1) Obtáhni úsečku AB Pracovní list – rýsujeme úsečky 1) Obtáhni úsečku AB. 2) Narýsuj úsečky BC,ED,DF