MIS = marketingový informační systém

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
Výstavba větrné elektrárny v lokalitě Varnsdorf-Špičák RCA Research.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Didaktické prostředky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Tazatelská síť.
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Marketingové prostředí
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Marketing sportu obecná část
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Didaktické prostředky
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Metody a techniky výzkumu II.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

MIS = marketingový informační systém

Definice Marketingový informační systém je souhrn činností souvisejících se shromažďováním, analýzou a vyhodnocováním informací, které jsou důležité pro plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit

Marketingové rozhodnutí a komunikace Marketingové prostředí informace Marketingové rozhodnutí a komunikace Podnikový management Marketingové prostředí Vnitřní zdroje Marketingový výzkum Vnitřní podniková evidence Podnikové informační toky Kvalitativní a kvantitativní analýza Vnitřní: Organizace a řízení Finanční situace Technický rozvoj Lidské zdroje Umístění podniku Image firmy Vnější: MIKROPROSTŘ. Partneři Zákazníci Konkurence Veřejnost MAKROPROSTŘ. Ekonomické Politicko-právní Podnikatelské Vědecko-technické Demografické Sociálně-kulturní Přírodně-ekologické informace

Dělení informací Veřejně přístupné - sekundární Zjistitelné market. výzkumem - primární Přísně střežené – tajné

Informace primární vs. sekundární V: přesné, mám je k dispozici jen já, aktuální N: drahé, hůře dostupné, časově náročné Sekundární V: levné, rychlé, snadno dostupné N: má je i konkurence, mohou být zastaralé a nepřesné

Zdroje informací Pozorování Dotazování Experiment Zdroje informaci Zdroje primárních informaci Zdroje sekundárních informaci Vlastní marketingový výzkum kvalitativní kvantitativní vnější Vnitřní Pozorování Dotazování Experiment Oficiální statistiky Obchodní komory Knihovny, Internet Podniková kartotéka Cestovní zprávy Údaje o prodejích Skupinové rozhovory Psychologické metody Psychologické explorace

Marketingový výzkum Sběr a vyhodnocení primárních informací Získání informací o Zákazníkovi Konkurenci 4P

Závěry a doporučení managementu Kroky MAR výzkumu Definování problému Plán výzkumu Sběr informací Analýza údajů Závěry a doporučení managementu

1. KROK = Definice problému Definovat Co chceme zjistit Příčiny problému Dobře definovaný problém je napůl vyřešený

2. KROK = Plán výzkumu Zjistit Naplánovat Které informace jsou přístupné (sekundární) Které informace budeme zjišťovat výzkumem (primární) Naplánovat Metodu sběru dat Místo a čas sběru dat Velikost a výběr vzorku respondentů Harmonogram výzkumu Rozpočet výzkumu

3. KROK = Sběr dat METODY VÝBĚR RESPONDENTŮ Pozorování Dotazování Experiment VÝBĚR RESPONDENTŮ Všichni respondenti Vybraní respondenti Záměrně – výběr je přesně definován Náhodně – koho potkám, toho se zeptám

Metody sběru dat - POZOROVÁNÍ sledování respondenta, bez zásahu pozorovatele Výhody – získám přesné a objektivní informace Nevýhoda – nevím, proč se tak zákazník chová Dělení : Zjevné / skryté Před / při / po akci Strukturované / nestrukturované

Metody sběru dat - DOTAZOVÁNÍ Kladení otázek pomocí dotazníku Otázky klademe s ohledem na věk respondenta vzdělání respondenta Otázky klademe Jasně Krátce Srozumitelně Dbáme na přiměřený počet otázek

Dotazník Seznam otázek, které klademe respondentovi Při tvorbě dotazníku musíme vědět: koho se budeme ptát (formulace otázek závisí na věku, pohlaví, vzdělání) na co se budeme ptát (nedávat zbytečné otázky, dávat jen ty důležité) jak se budeme ptát (otázky otevřené, uzavřené)

Typy otázek Uzavřené - dané varianty odpovědí, ANO / NE Otevřené - odpověď je volná, není varianta odpovědi Polootevřené / polouzavřené – více variant plus a jiné – napiš jaké

 lepší dostupnost různého sortimentu  více pracovních příležitostí Věděl jste, že se dnes otevíral nový supermarket?  ano  ne Co myslíte, že nový supermarket přinese?  lepší dostupnost různého sortimentu  více pracovních příležitostí  další (uveďte) ………………………………………..  Jak se stavíte k tomu, že počet supermarketů v našem městě stoupl na pět? …………………………………………………………………………

Problematický dotazník Špatně kladené otázky – zákazník neodpoví pravdu Údaj si nepamatuje Je to intimní otázka Kolikrát denně si čistíte zuby?   Jaký je váš přesný příjem?   Kolik inzerátů tohoto výrobku jste viděl letos v dubnu a kolik loni v dubnu?   Díváte se na televizi často?

Domácí úkol Vymyslete 7 otázek na „problematický dotazník“ V PowerPointu Poslat mailem

Dělení dotazování Osobní Písemné Telefonické Elektronické

Osobní dotazování METODA - face to face, přímý kontakt s respondentem VÝHODY: můžeme respondenta sledovat (neverbální komunikace), můžeme otázku vysvětlit, dát doplňující otázku, větší motivace k odpovědím, vysoká návratnost NEVÝHODA: dotazovaný sleduje tazatele (nutná sebekontrola, zdržet se negativní neverbální komunikace), vysoké náklady na proškolení tazatele, ztráta anonymity respondenta – nepříjemný pocit, časově, finančně náročné

Typy rozhovorů Při strukturovaném rozhovoru klade tazatel respondentovi přesně formulované otázky ve stanoveném pořadí podle dotazníku, který sám během rozhovoru nebo po jeho skončení vyplňuje. Při nestrukturovaném rozhovoru klade tazatel respondentovi otázky volně, s cílem získat předem stanovené informace

Písemné dotazování METODA: komunikace probíhá poštou – dopisem VÝHODY: anonymita pro respondenta, odpadá neverbální komunikace, pohodlné pro respondenta – vyplní kdy chce on NEVÝHODY: malá návratnost, časově náročné, jednoduché otázky, kratší dotazník ZVYŠOVÁNÍ NÁVRATNOSTI: dárek, zpáteční obálka se známkou, možnost výhry, průvodní dopis

Telefonické dotazování METODA – přes telefon / mobil VÝHODY: okamžitá reakce, slyším hlas (hlasitost, barva, smích, atd.), můžeme otázku vysvětlit, doplnit NEVÝHODA: krátké dotazování, není kontakt na každého, finančně náročné, ne všude je signál

Elektronické dotazování METODA – přes internet, ICQ,SKYPE VÝHODY: nejlevnější způsob, více lidí najednou, okamžitá odpověď NEVÝHODA: neznáme kontakty, není všude přístup k Internetu

Metody sběru dat - EXPERIMENT Metoda sběru dat v uměle vytvořených podmínkách Česky také pokus Je základem rozšiřování vědeckého poznání Dělení: Dle místa realizace  Laboratorní X Přirozené podmínky Dle časového sledu  Předchozí X Následné testování Dle použitých metod  Pozorovací X Dotazovací

4. KROK = Analýza údajů Roztřídíme dotazníky Spočítáme Četnost odpovědí Nejnižší hodnotu Nejvyšší hodnotu Průměrnou hodnotu Odchylku

5. KROK = Doporučení managementu předání závěrečné zprávy, která obsahuje: text tabulky grafy

Domácí úkol Zpracujte dotazník pro vaši učební praxi Minimálně 6 otázek Forma – možný okamžitý tisk

písemka Učebnice str. 5-15 Opakovací otázky – str. 15/ č. 7-15 200 otázek – otázka č. 10-24