VYUŽITÍ MENTÁLNÍHO MAPOVÁNÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ 2. „Duhový strom s pěti duhovými skřítky“ Autor fotografií: Bc. Marie Čermáková
Soubor motivačních básniček rozdělených do 5 integrovaných bloků, odpovídajících 5 oblastem RVPPV. Dále pak do tematických celků, zahrnujících všestranný rozvoj dětské osobnosti. Součástí jsou podrobné charakteristiky IB a TC.
BAREVNÁ MYŠLENKOVÁ MAPA SE STROMOVÝMI SKŘÍTKY
Prázdná myšlenková mapa je součástí souboru, připravená k dalšímu zpracování, dle potřeb třídy.
………a takto jsme připravovali myšlenkové mapy pro roční plánování……… ………na předem připravenou myšlenkovou mapu otiskujeme ruce dětí ze třídy. Děti získávají pocit, že výzdoba třídy je také jejich záležitostí a dále se u dětí vytváří povědomí o systému, ve kterém budeme v průběhu školního roku pracovat…………
Myšlenkové mapy jsou vyhotoveny ve 2 kusech Myšlenkové mapy jsou vyhotoveny ve 2 kusech. Jedna je umístěna v prostoru třídy, s touto pracujeme s dětmi. Druhá je umístěna v šatně, tam informuje rodiče o dění ve třídě. Postupným vybarvováním listů stromu, dle plněných témat, se zbarví v průběhu školního roku jednotlivé větve v daných barevných odstínech. Tematický celek, ve kterém se pohybujeme vyznačuje třídní maskot- beruška.
Začínáme vybarvovat listy duhového stromu Začínáme vybarvovat listy duhového stromu. Takto vypadá myšlenková mapa po 3 měsících práce ve třídě v návaznosti na publikaci. Větve s listy se začínají pomalu zabarvovat odpovídajícími odstíny barev.