Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Licenční politika Pro výuku devátého ročníku ZŠ Vypracoval: S.V.
CSS a HTML 5. HTML 5 HTML5 je nová verze specifikace značkovacího jazyka HTML, která přináší podstatné změny v technologiích webových stránek. HTML5 umožňuje.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
 výhradní práva k nakládání s díly, vynálezy a jinými nehmotnými výsledky procesu lidské tvořivosti, zkoumání a myšlení  Hodnota práv k duševnímu vlastnictví.
Software Zákon a etika.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
Formáty grafických souborů
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Tvorba prezentací v programu PowerPoint Autor: ing. Jaroslav Mochan
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Produkty TruTops Tru Trumpf Tops Technologicky orientovaný programovací systém TruTops Laser TruTops Punch TruTops Tube TruTops Bend TruTops CAD.
Tabulkový procesor.
Didaktické prostředky
Informace o projektech MVČR v oblasti vzdělávání ve veřejné správě 20. června 2011 Odbor řízení lidských zdrojů Oddělení rozvoje a vzdělávání.
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
Relační databáze.
Ovládáme králíčka Petříka
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
TEXTOVÝ EDITOR.
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
JAK NA DATABÁZOVÉ FUNKCE Linda Lahodná 4. B POKRAČUJ KLIKNUTÍM>>>
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Propojování tabulek pomocí ukazatelů Andrea Vlasáková, 4. Y Klikni!
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Tabulkový procesor MS EXCEL III. TVORBA GRAFŮ, SEZNAMY, FILTROVÁNÍ DAT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová.
Budování atmosféry multimediálního díla
LICENČNÍ SMLOUVY V DIVADLE Zpracováno s využitím habilitační práce doc. JUDr. Jiřího Srstky „Autorské právo v divadle“ JUDr. Lenka Valová DIFA JAMU 2007.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
Určeno rodičům žáků 6. a 7. ročníků ZŠ Úřad práce ve Žďáře nad Sázavou.
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Natoč to aneb S kamerou (třeba) na pokusy Předpokladem dobrého.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
Hromadná korespondence 2 Word Předmět: Informační a komunikační technologie Autor: Milan Franek.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Textový Editor.
Didaktické prostředky
Digitální učební materiál
Architektura tužkou a v 3D
Návrh přípravku pro měření pomocí programu EAGLE
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Transkript prezentace:

Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík

Při zběžném pohledu na multimediální dílo si na obvykle všimneme jen dvou účastníků celého procesu – autorů a interpretů. Budeme-li ale multimediální dílo chystat od základu, pak jako autoři či spíše manažeři projektu budeme muset vést v patrnosti nejen interprety, ale také: jednotlivé postavy a jejich charakter, vlastnosti (obvykle nechceme, aby postava v půlce díla změnila jméno či začala vykazovat jiný zlozvyk...) jednotlivé interprety (herce?) a jejich charakteristiky nutné např. pro tvorbu kostýmů, jejich časovou dostupnost, kontakty... lokality, ve kterých se dílo odehrává zvuky, hudbu, ruchy produkční poznámky A další a další informace Správa multimediálního díla

I v případě velmi jednoduchého projektu typu školní besídky či krátkého divadelního představení potřebujeme přinejmenším rozumně zpracovaný scénář. Postačil by nám i textový editor s tabulkou, ale potřebujeme alespoň jednu „vymoženost“, kterou běžně takový editor nenabízí – měli bychom mít po ruce katalog postav. Nezbývá než sáhnout po programu pro přípravu scénáře nebo celého multimediálního díla. Mezi profesionálními produkty (Story Planner, komerční verze Celtx, Final Draft) najdeme i jednoduché či složitější volné programy. Nás nyní budou zajímat dva: český skutečně velmi jednoduchý program „Laura“ a nekomerční verze programu „Celtx“. Správa multimediálního díla

Pro tvorbu jednoduchého scénáře můžeme použít volně šiřitelný software Laura. K dispozici máme: Okno dialogů Seznam postav Seznam scén Jednoduchý scénář - Laura

Postavy se vytvářejí nejen jako jména, ale jak už bylo řešeno výše, i s popisem – ten by měl charakterizovat postavu jako takovou, specifikovat její exteriér a chování, potřebné rekvizity... Dobrá specifikace postavy usnadní další práci jak autorovi scénáře, tak produkci, režii a dalším profesím spojeným s vlastní realizací multimediálního díla. Správa postav

Po výběru libovolného řádku ve scénáři můžeme v tomto místě vytvořit začátek scény – scénu nazveme a popíšeme tak, aby realizační tým měl jasnou představu o plánovaném vyznění scény a prostředcích k jeho realizaci. Správa scén (sekcí, oddílů)

I tento ve své podstatě velmi jednoduchý editor nabízí funkce pro načasování a zkoušku textu. Ikonou hodin se spouští režim stopek (a je možno si průběžně psát poznámky). Ikonou startovacího praporku se program přepne do režimu zkoušky, kdy je promítán text na celou obrazovku a současně jsou k dispozici časové údaje. Časování a zkouška

Hotový scénář umí „Laura“ exportovat do běžně užívaného formátu HTML pro další práci. Publikování scénáře

Pro komplikovanější projekty použijeme volně šiřitelnou verzi programu Celtx. Jedná se o starší verzi, aktuálně je totiž projekt Celtx řešen jako komerční onlinový, velmi sofistikovaný systém. Původní verzi však naštěstí zůstala její licence pro nekomerční užití. S programem Celtx se seznámíme v další části kurzu. Složitější projekty

 S využitím již získaných znalostí sestav scénář pro pohádku „Červená Karkulka“ a publikuj ho jako HTML soubor. Úkol

Laura – freeware Celtx – offline freeware Zdroje