Hodnocení pracovníků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
Téma: Hodnocení zaměstnanců
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Management Ing. Jan Pivoňka.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
1 Hodnocení zaměstnanců v DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Manažerská snídaně – Fórum personalistů.
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Definovat pojmy z oblasti hodnocení
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
Diagnostika ve sportovních hrách
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Podniková ekonomika Personální činnost.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Hodnocení a řízení výkonu. Adaptace pracovní, sociální, kulturní.
Moderní personalistika DS 2009/
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Reporting.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Metoda hodnocení pracovníků - 360º zpětná vazba
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Personální strategie mezinárodní firmy
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Téma 13: Finanční plánování
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Assessment centrum.
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
České Budějovice, červen 2016
Zdravotnický management
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Hodnocení pracovníků

Základní teoretické principy: teorie cílů (nestačí jen SMARTSelf-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology !!!)  MBO = „Management by Objectives“) zpětná vazba podmiňování

Proč vůbec hodnotit? změna či posílení organizační kultury a komunikační strategie slaďování zájmů všech zúčastněných zvýšení výkonnosti motivace prostřednictvím zpětné vazby upřesnění dalšího kariérového růstu a profesního rozvoje...

3 hlavní oblasti hodnocení: vstup proces výstup

Typy hodnocení každodenní styk hodnocení při dosažení výsledků finanční hodnocení systematické hodnocení

Kdo může hodnotit? výhradně přímý nadřízený role psychologa???

Fáze procesu hodnocení: určení požadavků, které jsou nezbytné pro výkon funkce rozhodnutí a příprava optimálních hodnotících metod příprava vedoucích na hodnocení popofúpopdo

s každým hodnoceným zaměstnancem prodiskutovat připomínky a závěry, informovanost by měla být vzájemná stanovení budoucích výkonnostních cílů

AD 1) „koho a co“ hodnotit požadavky – vychází z popisu pracovního místa a z kompetenčních modelů kompetence = soubor různých předpokladů k určité činnosti kompetenční model = určitým způsobem uspořádané kompetence

Dobrý kompetenční model: vychází z očekávání = role – pozorovatelné chování obsahuje max. 10 – 12 kompetencí spojuje firemní hodnoty a náplň práce

platí pro všechny (nebo aspoň klíčové) pozice je sdílený = byl vytvořen nejen shora, ale i zdola a je neustále oživován Respektuje základní hlediska: sociálně psychologické marketingově organizační

Kompetenční model zahrnuje:

AD 2) „jak a čím“ hodnotit jednotky měření stupnice: tříbodová, čtyřbodová, pětibodová, šestibodová, sedmibodová neverbální (grafické a numerické), verbální, kombinované

Komparativní metody: srovnání pracovníků mezi sebou podle předem stanovených kritérií význam mají zejména u jednoznačně měřitelných kritérií vhodné pro individualistické a soutěživé prostředí metoda určení pořadí, metoda přidělení bodů, metoda párového srovnávání, metoda nucené distribuce

Metody hodnocení druhými: Hodnocení vstupů procesu výstupů Zaměření na minulost zhodnocení praxe, certifikáty metoda klíčových události záznam a srovnání výsledků Zaměření na přítomnost AC, DC, manažerský audit, zkouška sociogram 3600 ZV mystery shopping, pozorování Zaměření na budoucnost hodnocení potenciálu supervize intervize MBO

nutné zachování srovnatelnosti a dodržování stejných hodnotících kritérií pro hodnocení zásady vedení rozhovoru a poskytování zpětné vazby chyby v hodnocení – viz chyby v soc. percepci a psychometrika

AD 4) fáze hodnotícího pohovoru: 1. úvodní část přivítání, navázání kontaktu, časové vymezení, smysl a cíl setkání 2. zpětná vazba 3. formulace cílů cíle pracovní, rozvojové 4. závěr a sdělení dalších informací rekapitulace, odsouhlasení

Hodnocení nadřízeným: pozitivní hodnocení rezervy perspektiva návrh řešení, opatření, stanovení cílů

JAKÁ JE ROLE PSYCHOLOGA?

Literatura Hroník, F. (2006): Hodnocení pracovníků. Praha: Grada. Kubeš, M., Šebestrová, Ľ. (2008): 360stupňová zpětná vazba jako nástroj rozvoje lidí. Praha: Grada. Mikuláštík, M. (2003): Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Wagnerová, I. (2008): Hodnocení a řízení výkonnosti. Praha: Grada http://www.careeronestop.org/COMPETENCYMODEL/pyramid_definition.aspx http://www.careeronestop.org/COMPETENCYMODEL/Pyramid.aspx http://online.onetcenter.org/find/ http://www.who.int/employment/competencies/en/

DĚKUJI ZA POZORNOST 