Označování výrobků šetrných k životnímu prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠETŘENÍ ELEKTRICKOU ENERGIÍ
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Daniela Matoušková a Kateřina Staňková
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Registrace podniku – živočišné produkty.
Monitorování výuky odborných předmětů
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Další prostředky spotřebitelské orientace I.
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Není značka jako značka
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Environmentální značení produktů. ENVIRONMENTÁLNÍ ZNAČENÍ PRODUKTŮ Ing. Marie Tichá 10. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05.
Test šetrného spotřebitele. Negativní souvislosti těžby a zpracování hliníku: Plánovaný důl Juriti Velho v Brazílii na povrchovou těžbu Bauxitu si vyžádá.
Značení ekologických výrobků a služeb Tomáš Popp, ENVIC, o.s.
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Podpora eko-inovací a environmentálních technologií Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. 16. MEZINÁRODNÍ SYMPOZIUM INOVACE, PRAHA 2009.
Využívání druhotných zdrojů energie
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Ekologický pilíř – celkový přehled
„Agentura pro ekologicky šetrné výrobky a služby“ Váš pomocník a průvodce na cestě k získání národní ekoznačky „Ekologicky šetrný výrobek / služba“ a.
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Není značka jako (eko)značka
Ekolabeling a ekologicky šetrné výrobky
Ekolabeling a Green marketing Green marketing Východiska green marketingu Východiska green marketingu Vztah sociálně etického marketingu a green marketingu.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Směrnice EP a Rady 2006/32/ES o energetické účinnosti u konečného uživatele a energetických službách a o zrušení směrnice 93/76/EHS Ing. František Plecháč.
Možnosti úspor v Domovech pro Seniory. Nabízíme našim zákazníkům více než pouze výrobky!
Ministry of Industry and Trade of the Czech Republic REKAPITULACE ENERGETICKÝCH SMĚRNIC EU JAN POUČEK PODĚBRADY, 9.března 2004.
Možnosti podniků v péči o životní prostředí
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Osnova k právní úpravě odpadového hospodářství
Ekologické zemědělství Pavlína Šrámková. Ekologické zemědělství Nařízení Rady (ES) 834/2007 – od nahrazuje Nařízení Rady 2092/1991 Zákon č.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
Vladimír Janeček, SCHP ČR, Ivan Zíka APROCHEM 2006, Milovy – Sněžné n.M. – Hotel 9 skal RESPONSIBLE CARE Chemická legislativa Polymery, příprava.
Integrovaná výrobková politika I P P. Co to je a kvůli čemu?  Iniciativa EU s cílem formulovat obecnou výrobkově orientovanou environmentální politiku;
Energetické využívání v ČR, pozice MŽP a jak vlastně dál?? Jaromír Manhart Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí STEO seminář: Odpady 2015 a jak.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Environmentální značení v České republice Trnava, Mgr. Pavel Hrubý, CENIA.
Zelená kancelář. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální potravina Konzultační seminář Olomouc
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELI-2.4 NEBEZPEČNÝ ODPAD.
Dobrovolné nástroje jako možná cesta k předcházení vzniku podnikových odpadů Daniel Hájek odbor finančních a dobrovolných nástrojů.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Ekoznačky. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Lucie Imrová NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_24_Environmentalismus TEMA:Člověk a společnost.
Dobrovolné nástroje v_působnosti MŽP Ing. Jan Kříž náměstek pro řízení sekce fondů EU, finančních a dobrovolných nástrojů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Informace z CENIA Jiří Valta ČIŽP.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Webové portály LDS/MDS
Marketingové strategie
Product (výrobek) a jeho marketingové pojetí
Značka „Českosaské Švýcarsko
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Označování výrobků šetrných k životnímu prostředí Ecolabelling Označování výrobků šetrných k životnímu prostředí

Ecolabelling je nástrojem: Informačním – součást komunikačního marketingového mixu Dobrovolným – značka je konkurenční výhodou Standardizovaným – třetí nezávislá strana udělující symbol/označení tím ověřuje informaci o šetrnosti výrobku

Týká se: Produktu, nikoli celé firmy Celého životního cyklu výrobku, tj od získání surovin po konečnou likvidaci výrobku

Ekologicky šetrný výrobek EŠV Národní program označování EŠV (1993, uděluje se od 1994) Výrobek musí splňovat platnou směrnici týkající se dané výrobkové kategorie Neexistuje-li směrnice, podnik o ni může požádat Značka se propůjčuje za poplatek

EŠV – praxe: Za posledních 10 let získalo značku přes 300 produktů 70 firem dnes je možno se zaregistrovat v 35 výrobkových kategoriích V listopadu 2004 získaly značku např plošné textilie, oděvy, ložní a stolní prádlo,atd od firmy Hybler sro. (jedná se o první ekoznačku pro textilní výrobek vůbec) Kancelářský nábytek firmy MY DVA holding a.s. a ARTIK II sro. Plynové teplovodní kotle firmy Vaillant, sro.

Evropský program ekoznačení (Květina) Vznikla roku 1992 V roce 2004 evidováno 192 udělených ekoznaček Nejvíce v kategorii pro textilní výrobky a pro interiérové barvy a laky

Bioprodukt Produkt ekologického zemědělství Udělován na základě zákona 242/2000 Sb. o EZ Hlavně potraviny a kosmetika Síť prodejen se rozšiřuje

Energetické štítky Týkají se spotřebičů („bílé techniky“) Slouží k lepší orientaci zákazníka, vypovídá o spotřebě energie při provozu Od 1.srpna 2004 se povinnost uvádět štítky vztahuje na 10 různých spotřebičů, mj. automatické pračky, chladničky, zdroje světla,…

Zelený bod Informuje o tom, že firma přispívá do fondu, ze kterého se financuje zpětný odběr a využití odpadů U nás se o tento systém stará Ekokom Podílí se 5600 podniků (93% spotřebitelských obalů, 2003)