Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A17 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B2 Správa procesů AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníProsinec 2012 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03B1_Základní pojmy AutorIng. Věra Štverková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C5 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Koncepce marketingového řízení
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B07 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníKvěten.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B15 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníDuben.
Právo Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A3 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava - Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09B1 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří.
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B05 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03B12_Předmět_pracovního_práva AutorIng. Věra Štverková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09A14 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníProsinec.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B18 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A12 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C14 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Nákupní rozhodování.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MOTIVACE.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing/Psychologické faktory, zákazník, motivace, učení, vnímání, názory, postoje. Anotace Prezentace je zaměřena na uvedení do problematiky psychologických faktorů ovlivňujících spotřební chování a nákupního rozhodování.

Marketing Psychologické faktory ovlivňující zákazníka CZ.1.07/1.5.00/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

Spotřební chování ovlivňují: Motivace Vnímání Učení Názory a postoje

Motivace Proč se člověk zajímá o nákup? Jaké potřeby chce uspokojit? Potřeby se při určité intenzitě stávají MOTIVEM. Co je to POTŘEBA? = stav nedostatku nebo nadbytku.

Motivace Usměrňuje chování a jednání pro dosažení cíle. Vnitřní pohnutky. Vnější pohnutky = STIMULACE.

Vnímání Zachycuje to, co probíhá smysly. Subjektivní obraz objektivní reality ve vědomí. Každý člověk podněty a informace přijímá a vysvětluje jiným způsobem.

Vnímání Přes subjektivitu vnímání existují určité zákonitosti: barvy tvary velikost materiál symboly Je vhodné využívat těchto zákonitostí při volbě prodejních a propagačních argumentů.

Učení Jakou roli hraje zkušenost v jednání člověka? Jak probíhá proces učení? Vliv emocí na proces učení a pamatování. Př.: Zákazník nekoupí znovu výrobek, který ho zklamal. Naopak lze díky učení získat věrného zákazníka.

Názory a postoje Na základě získaných zkušeností si člověk vytváří názory a postoje. NÁZOR = založen na rozumových argumentech. POSTOJ = poměrně stálé hodnocení a vztah k danému předmětu.

Názory a postoje názor + emoce = postoj Postoj = stav obliby, odporu či lhostejnosti. Postoje se obtížně mění, je třeba přizpůsobit marketingové nástroje těmto postojům. Ne naopak.

Zdroje informací Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada, 2004, Dotisk 2007, ISBN Kozel, R., Mynářová, L., Svobodová, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, ISBN Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, ISBN

Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba