Starověké Athény Petr Machala.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLITICKÉ SYSTÉMY ANTICKÉHO ŘECKA II.
Advertisements

POLITICKÝ SYSTÉM ANTICKÉHO ŘECKA I.
( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název Athény (nejvýznamnější řecké městské státy) Předmět, ročník
Vznik státních útvarů III.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Registrační číslo projektu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název Archaické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Spartské Vojenství.
Sparta.
STAROVĚKÉ ŘECKO I. Mgr. Jitka Moskvová.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Klasické období Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o klasickém období.
Archaické období století př. n. l..
Republikánské instituce Petr Machala. z latinského res publica = věc veřejná Co se vám vybaví, když se řekne republika?
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
Aténský stát za Solóna 1.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ATHÉNY.
Helénské období Petr Machala.
Starověký Řím.
Archaické období století př.n.l.
Principát Petr Machala.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis
Starověká Sparta Petr Machala.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Městský stát Athény.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Sparta.
Velká řecká kolonizace
Starověké Řecko BC Archaické období.
VY_32_INOVACE_2D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Raná římská republika Petr Machala.
Athény za Perikla Petr Machala.
Dějepis Starověké Řecko 1.
Antické Řecko – Archaické období
Archaické období Dagmar Zemanová
POČÁTKY ŘÍMA.
Jsem občanem Evropské unie
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.
Antické Řecko (doba železná) Formování městských států (archaické období, 8. – 6. st. př. n. l.)
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Starověk PŘEDMĚT:DROČNÍK:6. NÁZEV MATERIÁLU:Starověké Řecko-
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Sparta Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9-35_Řecké městské státy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální učební materiál:
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l..
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Starověké Řecko Vývoj v letech př. Kr..
Starověké Řecko: vláda a lid
ΑΘΕ Athény (Αττική) ATHÉNY
Formy vlády Atény - Sparta
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
Vznik okolo 1500 př. Kr.. Vznik okolo 1500 př. Kr.
Transkript prezentace:

Starověké Athény Petr Machala

Dokázali byste v atlasu najít Athény? Co o nich víte? leží v kraji Attika založili Iónové mýtickým zakladatelem byl Théseus ochránce: Athéna

Zjistěte v učebnici jaké měli funkce? Théseus rozdělil obyvatele na: urozené rolníky řemeslníky z řad urozených se každoročně volili úředníci - ARCHONTI Zjistěte v učebnici jaké měli funkce?

bývalí archonti tvořili radu – areopag

rozpory mezi aristokracií (boje o moc) archont Drakón byl pověřen sepsáním zákonů (621 př.n.l.) „drakonické“ = velmi tvrdé

napětí mezi rolníky a aristokracií archont Solón r. 594 př.n.l. zrušil dlužní otroctví vykoupil otroky rozdělil obyvatelstvo podle majetku do 4 tříd (práva a povinnosti ve vojsku) muži starší 20 let směli hlasovat v lidovém sněmu

v polovině 6. stol. př.n.l. byla v Athénách vyhlášena Peisistratova tyranida období velkého rozkvětu

za zakladatele demokracie? Víte, kdo je považován za zakladatele demokracie? archont Kleisthénes v r. 508/9 př.n.l. vydal Ústavu obyvatelstvo rozděleno do 10 fýl základní jednotkou byl démos každou skupinu zastupovalo na sněmu 50 lidí stanovil 10 stratégů (vojenští velitelé)

úřady byly chápány jako čest nebyly placeny střepinový soud = OSTRAKISMUS (občan, který nejvíce škodí demokracii – vyhnanství)

Děkuji za pozornost