Společenstvo polí a sídel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zajímavé druhy dřevin v naší zahradě ( s jedlými plody )
Advertisements

Léčivé rostliny na Vysočině
Rostliny okolo naší školy
Vypracovala: Monika Beerová Třída: 1.C
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Lilkovité.
Kapraďorosty – Plavuně, Přesličky a Kapradiny
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Přesličky /Equisetophyta/
Kakostovité (Geraniaceae)
Růžovité.
KAPRADINY.
Jetel Luční (Trifolium pratense )
Rostliny rybníka a jeho okolí 2
Léčivé rostliny I..
Rostliny (P – Ř).
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Přírodopis  Prezentace zaměřená pro přípravu na závěrečný poznávací test z přírodopisu druhého pololetí 6. ročníku základní školy!
Přesličky  Equisetum zahrnuje asi 25 druhů  Vytrvalé, výtrusné byliny  V zemi mají plazivé oddenky  Stonky jsou duté, rýhované a přeslenitě větvené.
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Vypracovala: Soňa Gráblová VII.A třída
Léčivé rostliny II..
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Rostliny travních společenstev 2
Autor výukového materiálu: Mgr. Radka Hatáková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Říjen 2012 Číslo.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství pole
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
Brukvovité.
Na louce Dřeviny a byliny.
Co bychom už měli vědět…
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI56 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Leden 2013 Ročník,
ZEMĚDÝMOVITÉ Fumariaceae.
Plavuně /Lycopodiophyta/
Rumiště a okraje cest.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
Oddělení: Kapraďorosty
Rostlina je mechovitá, vždy zelená, plazí se po půdě lesa metrovými šlahouny s jemnými, tenkými kořínky PŘESLIČKY PLAVUNĚ Přesličku lze nalézt na oraniších,
Blatouch bahenní. Pryskyřník prudký Sasanka hajní.
ROSTLINY V LÉTĚ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Pryskyřníkovité a růžovité
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_15_EKO8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Léčivé rostliny.
Rákos má podzemní až 4 m dlouhé oddenky, z nichž vyrůstají silná vzpřímená stébla s až 50 cm dlouhými listy. Rákos obecný je velmi statná vytrvalá.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Ekosystém pole Rostliny
Rostliny.
R ŮŽOVITÉ ROSTLINY Daniel Aschermann David Ondroušek Tomáš Kudrna.
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_INOVACE_05- Růže šípková Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Pipal, Veselý, Ringsmuth. Popis  Jednoletky, dvouletky, trvalky  Byliny či keře (vzácně)  Cca 3500 druhů  Listy – většinou střídavé, bez palistů 
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
VY_32_Inovace_ Druhy rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Hvozdíkovité (Caryophyllaceae)
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
obecná charakteristika, praktické cvičení
Přesličky, plavuně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Květinové jarní probuzení VY_32_ INOVACE_01_03
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.19_Rostliny_v_lete.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Společenstvo polí a sídel

Charakteristika Člověk přeměnil původní rozsáhlé oblasti v pole, na nichž upřednostňuje některé rostliny. Z rostlin zde najdeme jen ty druhy, které se těmto zásahům dokázali přizpůsobit.

Zástupci pýr plazivý přeslička rolní kokoška pastuší tobolka mák vlčí zemědým lékařský svlačec rolní rmen rolní růže šípková trnka obecná hloh obecný

Pýr plazivý

Pýr plazivý Hojně rozšířená plevelná travina Vyrůstá téměř v každém typu půdy

Přeslička rolní

Přeslička rolní Vytrvalá výtrusná bylina Na jaře vyrůstá jarní lodyha s výtrusnicovým klasem a později zelená letní lodyha. Léčivá bylina – vhodná na odvary a koupele (vředy), kloktání (záněty), desinfekční účinek

Kokoška pastuší tobolka

Kokoška pastuší tobolka Léčivá rostlina – zastavuje krvácení Vyskytuje se v nížinách a horských oblastech Roste skoro po celém světě

Mák vlčí

Mák vlčí Korunní lístky se využívají na léčbu plicních chorob a jako uspávací prostředek Má několik lidových názvů

Zemědým lékařský

Zemědým lékařský Léčivý – uvolňuje křeče, snižuje krevní tlak a uplatní se i při léčbě kožních chorob Hojně rozšířený plevel

Svlačec rolní

Svlačec rolní Působí jako silné projímadlo. Popínavá rostlina Velmi nebezpečný plevelný druh

Rmen rolní

Rmen rolní Dříve se používala na hojení ran Lidově se mu říká heřmánek

Růže šípková

Růže šípková Má trnité větve. V této době se využívá v gastronomii. Plody – šípky, jsou bohaté na vitamín C Keř

Trnka obecná

Trnka obecná Plod je podobný švestkám, proto se z nich vyrábí také pálenka a džemy. Je to hustý keř dosahující asi 2 m. Na větvích jsou malé trny

Hloh obecný

Hloh obecný Ze sušených listů se vyrábí odvar zlepšující srdeční činnost Je to trnitý keř nebo malý strom.