Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Středisko podpory poradenských služeb
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
P ORADENSTVÍ V PERSONÁLNÍM ŘÍZENÍ. Ú VOD Poradenství slovníky definují například jako informační a konzultační činnost směřující k orientaci tazatele.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
V e d e n í l i d í.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
a jeho využití u klientů po CMP
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 5. Zachycení znalostí Problém: implicitní znalosti jsou často velmi rozsáhlé a existuje mnohovaznost jednotlivých.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Tembuilding 3 Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy Řešení konfliktu Synchronizace strategií Obnovení důvěry Rychlé intervence Podpora týmu.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Rozhodovací procesy.
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP“ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Definice managementu.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Kdy jej uskutečnit Závazek Teambuilding 1
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Kurz teambuilding worhkshop Hodnotící feedback. Řešení problému Definice cíle Analýza současného stavu příčin Možnosti řešení Výběr a realizace řešení.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Million Leaders Mandate
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Assessment centrum.
Osobní management – modul č.4
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková

Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně řešit zásadní problémy Úspěšné projektové týmy čelí třem výzvám: - být úspěšní (podpora organizace) - využívat dobrou techniku projektového řízení - efektivní spolupráce s klíčovými podílníky

Výkonné organizace jsou vždy složeny z výkonných týmů Týmy hrají v soutěživém prostředí klíčovou roli K efektivitě organizace přispívá především potřeba silného týmového výkonu (boj o zákazníka) Sofistikovaná technologie (rozšíření informací, informačních technologií) požaduje po každém jednotlivci široké pracovní nasazení, které je lépe zvládnutelné jednotlivcem, multifunkční týmy jsou však zdaleka rychlejší a výkonnější V soutěživém prostředí probíhá jednodušší a rychlejší zvládání úkolů Pro většinu organizací se stal tržištěm celý svět

Připravenost na teambuilding Snaha řešit problémy (načasování) Hodnota změny současného stavu je větší než cena času, energie a zdrojů do teambuildingu vložených Připravenost manažera na teambuilding (Hodnocení připravenosti manažera na teambuilding, Payne 2007)

Krize týmu Podrážděnost, která odvrací pozornost od práce Snížená komunikace Snížená důvěra Snížená přímost a otevřenost Defenzivní chování Svalování viny na ostatní Přijímání malého rizika Špatné rozhodování Vysoká absence Apatie a nedostatek zájmu Podkopávání snahy ostatních Stížnosti na nedostatek zplnomocnění Častější konflikty Stížnosti na ostatní členy v týmu Vyhýbání se interakci v týmu (mítinkům)

Řešení konfliktu v týmu Vytváření důvěry a řešení konfliktů jsou dva nejnáročnější aspekty budování výkonného týmu 1. Určení potřeby (konflikt prohlubuje neshody – křik, nadávky, apod.) 2. Získání závazku (ano, chci to řešit) 3. Sběr dat a určení problému (co je příčinou) 4. Lekce teambuildingu 5. Dokumentace výsledků a realizace plánů 6. Zhodnocení efektivity lekce teambuildingu

Význam teambuildingu 1. Aby byl přínosný nemusí zabrat spoustu času (každý tým potřebuje jasně znát smysl svého poslání a společný cíl). 2. Teambuilding by se měl zaměřit na posílení týmového výkonu spíše než na propagaci týmového prostředí 3. Obvykle bývá efektivnější, pokud je veden expertem (ne vedoucím pracovníkem) 4. Musí existovat závazek k teambuldingu (jedná se o sled řady dějů a událostí)

Doporučení 1. Teambuilding víkend 2. Teambuilding workshop 3. Teambuildingová lekce

Navržení a vedení lekce teambuildingu Vždy respektujeme cíle, kterých bychom měli dosáhnout SMART S – Specifické M – Měřitelné A - Attainable (Dosažitelné) R – Results-oriented (Zaměřené na výsledek) T – Time- based (Založené na reálně dostupném čase)

Zpětná vazba 1. Jaké jsou hlavní problémy, které by se měly řešit při teambuildingu ? 2. Jaká je pravá příčina těchto problémů ? Analýza rozhovorů - Trsy odpovědí (kvalitativní studie) Analýza dotazníků - Koncepční rámec posouzení (je snazší) Kategorizace dat, přesnost

Definujte tým: - Počet členů - Proč to není skupina ? - Jaké jsou v něm vazby ? - Kdo je to leader ? - Jak využijeme koučování v teambuildingu ? - Pomůže nám znalost personálních problémů při řešení konfliktu v týmu? - Jak se projevuje krize v týmu ?